• C Novo mesto
  • 04:01
  • Ned, 13.06.2021

Štirje kruti načini, kako lahko partnerja poškodujete, ne da bi rekli ‘napačno’ besedo

Če mislite, da ste morda uničili odnos ali opazili, da je odnos s partnerjem postal nezdrav, je to morda zato, ker ste se nehali toliko pogovarjati, partnerja jemali kot nekaj samoumevnega oz. jih nehali poslušati in ste jih preprosto ignorirali. Če ste želeli partnerja čustveno prizadeti, ker je tudi on storil enako vam, je najbolje, da odnos končate. Če je zveza nezdrava in strupena, jo končajte in si prihranite še več čustvenih travm. Po besedah ​​trenerke za zvezo in psihologinje dr. Wendy Lyon nikoli ni razloga, da bi koga čustveno prizadeli. »Če ste zaradi česa vznemirjeni, bodite jasni, prijazni in neposredni v komunikaciji. Naučite se, kako komunicirati in se povezati, ne da bi si škodovali,« pravi. Obstajajo štirje načini, kako lahko partnerja poškodujete, ne da bi rekli kaj narobe:

1. ‘Tiha maša’

‘Tiha maša’ je tehnika, h kateri se mnogi zatekajo v odnosih, ko partner naredi nekaj, da bi bil zanjo ‘kaznovan’. Seveda boste rekli, da je vse v redu in da ni težav, toda vibracije, ki jih oddajate, bodo zagotovo zabolele partnerja, ki je že zelo dobro usklajen z vašo običajno energijo. Če se vaš partner pritožuje nad takim ravnanjem, se pretvarjajte, da ne veste, o čem govori, in mu očitajte, da pretirano reagira. Sčasoma mnogi v odnosih postajajo vedno boljši v tej taktiki ‘kaznovanja’ partnerjev. Napadi, ki se uporabljajo pri takem zdravljenju, so različne poze, spremembe tona glasu, različni pogledi in podobno, vse to pa govori partnerju: ‘Ljubim te le, če delaš vse po mojem, če ne, boš plačal’. Umetnost subtilne okrutnosti, tihega nasilja ne pušča vidnih sledi.

Foto: Unplash

2. Igrajte žrtev

Za tiste, ki želijo imeti nadzor, ne da bi se izkazali za t.i. kontrol frika, je ta tehnika ena izmed najljubših. Partnerju rečete, da želite nekaj, česar on noče dati, nato pa se začnete prepirati, gnjaviti … Sčasoma se partner tako utrudi, da nejevoljno privoli. A to za mnoge ni dovolj, želijo si ‘uslugo z nasmehom’, zato vprašajo, kaj je narobe in kaj se dogaja, ter se obnašajo kot žrtve partnerjeve slabe energije.

Če tudi to storite, čestitke, uspeli ste doseči tisto, kar ste želeli, tako da ste prezrli partnerjeva čustva, nato pa ste ga celo razglasili za zlobnega človeka …

3. Ste čustveni nasilnež

S tem pristopom ne pristanete na ‘ne’ in to s povečanjem glasnosti vaših besed. Cilj je ustvariti toliko pritiska na partnerja, da sčasoma popusti, tehnike, ki jih uporabljajo čustveni nasilneži pa so: nadlegovanje, napadanje, predavanje, kričanje, pametovanje in pokroviteljstvo. Sporočilo je jasno, pritisk ne bo popustil, dokler ne bo po vaše. Nekateri gredo še korak dlje in se zatečejo k fizičnemu nasilju, in to je meja, ki je nihče ne bi smel prestopiti.

4. Partnerja prikrajšate za tisto, kar potrebuje

Odkrijete le dele tega, kar veste, ostalo pa zadržite zase, da ohranite nadzor. To dosežemo s tonom glasu, časom in zanikanjem tega, kar vaš partner od vas potrebuje, to so ljubezen, naklonjenost in pozornost. Morda se vam zdi, da vam partner skuša povedati, kakšen je bil njihov dan, vi pa na kratko poslušate in pred koncem spremenite temo. Ali medtem ko vam partner nekaj govori, brskate po mobilnem telefonu in se lahko pretvarjate, da mu sledite, vendar vam ni vseeno, kaj pravi sogovornik. Vibracija, ki jo pošljete tako, pove vašemu partnerju: kar rečete, je pomembno, vendar vas ne bom poslušal pozorno, ker sem jezen in ne morete storiti ničesar, zato bom naredil vse, da se počutiš slabo, dokler se ne popravim.

Kako se odzovete, ko poškodujete partnerja?

Pri zgornjih navedenih vedenjih oškodovanec zaradi tega partnerja pogosto preganja. Lahko uniči odnos, lahko pa je tudi priložnost za rast. Toda rast se ne more zgoditi, dokler oba partnerja ne prepoznata vsega vedenja, s katerim se neverbalno prizadeneta, in obljubljata, da se bosta spremenila.

Če želite izboljšati neverbalno komunikacijo v odnosu, si morate prizadevati za spremembo odnosa

»Ko vaša dejanja ali besede škodujejo partnerju in vas zaradi tega pokliče, se lahko samodejno začnete braniti. Morda boste uporabili besedne zveze, kot so ‘Nisem storil tega’, ‘Nisem mislil, da lahko to storim’ ali ‘Ti si me pripravil, da to storim’. Če želite ohraniti svoj odnos, prepoznajte svoje nasilno vedenje, preden ga uporabite, in ga poskusite ustaviti,« svetuje dr. Lyon. Če želite izboljšati neverbalno komunikacijo v odnosu, si morate prizadevati za spremembo odnosa.

Če vam je resnično mar za vaš odnos, povejte partnerju, kako vam je žal za vaše vedenje in ignoriranje njegovega občutka. Pokažite jim, da boste odslej bolj previdni in izkazovanje ljubezni ne bo več enostransko. Če ste partnerja res prizadeli, se iskreno opravičite in recite, da vam je žal. Upati morate, da bo sprejel opravičilo. Dr. Lyon vam svetuje, da rečete: »Zamočil sem. Žal mi je, da sem te poškodoval. Resno želim narediti vse, da se to ne bi ponovilo.« Res je, da vsi oddajamo pozitivne in negativne vibracije, včasih tudi ne da bi se tega zavedali. Vendar bi morali biti iskreni in si priznati, da se vsi globoko zavedamo, ko se obnašamo na katerega koli od zgoraj navedenih načinov, in vemo, kdaj poškodujemo partnerja, ter vemo tudi, kaj moramo to nehati početi, da bi izboljšali odnos , še piše YourTango.

NaDlani.si; Foto: Shutterstock