• C Novo mesto
  • 02:59
  • Tor, 18.01.2022

Tako lahko ostanete aktivni tudi v zimskih mesecih

Raziskave kažejo, da se ljudje manjkrat izognemo telovadbi, če se dogovorimo za skupno telovadbo s prijatelji ali smo prijavljeni na skupinsko vadbo. V spodnjem besedilu vam na kratko predstavljamo nekaj nasvetov, kako ostanemo aktivni tudi v lenih mesecih.

  1. Prijavite se na izziv

Ni pomembno, če se prijavite na 7-dnevni spletni izziv joge ali pa na maraton, pomembno je, da si zastavite jasen cilj in ga skozi vzpostavljeno rutino uspete uresničiti. Če imate slabšo motivacijo, priporočamo skupinske izzive ali pa lažje in krajše programe, ki jih potem stopnjujete.

  1. Poskrbite za družbo

Nekateri radi telovadijo sami, za druge pa je lahko družba zelo koristna. Raziskave kažejo, da se ljudje manjkrat izognemo telovadbi, če se dogovorimo za skupno telovadbo s prijatelji ali smo prijavljeni na skupinsko vadbo. Šport s prijatelji je lahko tudi bolj zabaven in raznolik.

  1. Oblecite se vremenu primerno

»Slabo vreme ne obstaja, obstaja samo neprimerna obleka,« pravi rek. Če se v zimskih časih odpravimo na tek v naravo, je to lahko še posebej osvežujoče. Ne pozabimo na spodnjo majico, rokavice, športni trak ali kapo in seveda jakno. Če tečemo po sončnem zahodu, seveda ne smemo pozabiti na naglavno lučko, da imamo dobro vidljivost in da smo tudi mi dobro vidni avtomobilom.

  1. Vadite raznoliko

Raznolikost je po mnenju osebnih trenerjev  ključna pri uživanju v treningu. Če vsak dan izvajamo enak tip treninga, lahko to zelo zmanjša našo motivacijo. Preizkusimo se v različnih športih; tek, pilates, joga, pohodništvo, plezanje, odbojka, ples ipd.

  1. Trenirajte doma

Če vas misel na skupinsko vadbo navda s slabim občutkom, si privoščite vadbo doma. Na spletu lahko najdete ogromno brezplačnih športnih programov, video in zvočnih posnetkov, pa tudi plačljive programe in posnetke. Možnosti je neskončno, vi morate le najti primerno za vas, kar vam pri plačljivih programih po navadi olajša brezplačno preizkusno obdobje. Da pa ne postane preveč monotono, poskušajte trening v notranjosti kdaj prestaviti ven v naravo. In ne pozabite se primerno obleči.

  1. Sledite svojim treningom in svojemu napredku

Na spletu lahko najdete številne športne aplikacije (brezplačne ali plačljive), ki vam pomagajo slediti pri vaših treningih. Beležite lahko tip treninga in dodate fotografijo, aplikacija pa vam sama izračuna porabljene kalorije, pretečeno razdaljo, srčni utrip ipd. Odličen pripomoček k aplikacijam so tudi športne ure, ki se preko bluetooth-a povežejo z aplikacijo in tako avtomatsko beležijo vašo aktivnost.

  1. Ne pozabite na počitek

Počitek in regeneracija sta zelo pomembna, sploh če izvajate intenzivne in redne treninge. Športniki, ki premalo spijo, lahko doživljajo zvišanje količine stresnih hormonov (npr. kortizola) in znižanje količine rastnega hormona, ki sicer pomaga pri zdravljenju tkiv. Privoščite si torej dan brez športa, ko si vzamete čas za vročo kopel in čaj ali kakav.

Pripravil NaDlani.si; Foto: Pexels