• C Novo mesto
  • 23:22
  • Pon, 18.10.2021

To je razlog, da se kljub 8-urnemu spancu zbudite utrujeni (nasvet strokovnjakov)

Verjetno se je kdaj zgodilo tudi že vam. Privoščili ste si polnih osem ur spanca (ali pa še več), a ste se kljub temu naslednje jutro zbudili utrujeni, brezvoljni in brez energije. Zakaj se to zgodi? V spodnjem članku preberite možne vzroke, morda pa najdete rešitev za svoje težave.
Hormonsko neravnovesje
Pri moških je vzrok za utrujenost pogosto hormonsko neravnovesje. Prvi korak k ugotavljanju hormonskega ravnovesja je pregled testosterona. Upadanje le tega povzroči pomanjkanje energije skozi dan. Moškim testosteron s starostjo upada. Majhne spremembe, kot so sprememba prehranskih navad in povečanje športne aktivnosti, lahko upočasnijo upad testosterona.
Premalo dnevne svetlobe 
Izpostavljanje naravni dnevni svetlobi stimulira vaše možgane in telo, ter vas ohranja budne. Raziskave so pokazale, da so zaposleni v slabo osvetljeni pisarni bolj utrujeni, ne glede na to, kako dobro spijo.
 Smrčanje
Osebe, ki smrčijo, si lahko privoščijo zadostno količino spanca, vendar ponavadi ne dovolj kvalitetno. Ker smrčijo, se večkrat zbujajo in s svojim početjem zbudijo celo osebo poleg sebe. Spanje je zato moteno, kar vodi v utrujenost in pomanjkanje energije.
Težave s ščitnico 
Ščitnica regulira naš metabolizem in prebavo. Nepravilno delovanje nam poleg motenj spanja prinese tudi precej drugih težav. Bodite pozorni, če zaznate kakršnekoli druge simptome in se v tem primeru čimprej posvetujte z zdravnikom.
Premalo športne aktivnosti 
Pretežno sedeče delo nam prav tako ne prinese ničesar dobrega. Pomanjkanje športne aktivnosti je lahko največji vzrok nenehne utrujenosti.
Nezadostno pitje vode
Dovolj je le padec za 1,5 odstotka običajne količine vode in naše telo je že dehidirano. Večino ljudi se niti ne zaveda, so dehidrirani, dokler se ne pojavijo še drugi simptomi. Naše telo pa mora za pravilno delovanje imeti dovolj vode, sicer se mora bolj potruditi, da hranila in kisik pošlje naprej po telesu. Kdaj ste pa vi nazadnje spili 3 litre vode na dan?
Pretirano uživanje alkohola
Tudi vi si najbrž radi privoščite kakšno pijačo po naporni službi. Mogoče se vam zdi, da pomaga zmanjšati stres. Nič dobrega pa ne naredi za REM stanje spanja, ki se zaradi alkohola zmanjša. Tako se boste naslednji dan zbudili še bolj utrujeni.
Preveč kofeina
Ljubitelji kave poleg tega, da jim je všeč okus, kavo pijejo tudi zato, da se lažje zbudijo. Včasih pa se lahko zgodi tudi obraten učinek. V normalni situaciji melatonin, hormon spanja, narašča, ko smo budni, in pada, ko smo zaspani. Kofein pa lahko to vse zameša in povzroči zmedo v našem telesu
Nekvalitetna prehrana
Hrana igra pomembno vlogo. Če zaužijemo preproste ogljikove hidrate, se naša energija hitro poveča, vendar tudi hitro pade. To pa se pri polnovredni in uravnoteženi prehrani ne zgodi.
Preveč spanja
Zadostna količina spanja naj bi bila 7 ur in pol. Vse, kar je več, naj bi zmedlo telo. S predolgim spanjem zmedete biološko uro telesa in tako celice ne komunicirajo s telesom, da je čas, da vstanete.
Pripravil NaDlani; Foto: Pexels