• C Novo mesto
  • 02:43
  • Ned, 27.11.2022

To se zgodi v vašem telesu, če uživate preveč testenin

Mnogi se strinjajo, da ni boljšega od testenin. So odličnega okusa, še posebej v kombinaciji z okusno omako, poleg tega pa jih je možno zelo hitro in enostavno pripraviti. So odličen topli obrok, kadar nimamo časa, smo brez idej, kaj skuhati ali pa preprosto nismo ravno najboljši kuharski mojstri. Poleg tega obstaja toliko različnih vrst testenin in omak, da se jih praktično nikoli ne naveličamo. Vendar nutricionisti poudarjajo, da je pretiravanje s testeninami vse prej kot zdravo. Pripelje vas lahko tudi resnih zdravstvenih težav. Nekaj jih je naštetih spodaj.

Zviša se možnost za nastanek sladkorne bolezni

Na nastanek sladkorne bolezni vpliva več dejavnikov, velik vpliv pa ima tudi prehrana. Prehrana, ki je bogata z ogljikovimi hidrati zvišuje možnost za razvoj diabetesa, so pokazale raziskave. Testenine pa so šolski primer ogljikovih hidratov, predvsem redno uživanje večjih količin testenin ima lahko zelo škodljiv vpliv na vaše telo.

Pojavi se lahko primanjkljaj določenih hranil

Če testenine uživate pogosto, lačni zagotovo ne boste, saj so znane po tem, da nas nasitijo. Problem pa je, da ne vsebujejo veliko hranilnih snovi, ki jih potrebuje naše telo. Če torej praktično živite na testeninah, lahko hitro pride do primanjkljaja določenih koristnih hranil v vašem telesu, predvsem če je vaša prehrana enolična. Poskusite uživati čim več vlaknin, stročnic in vitaminov.

Nabirajo se dodatni kilogrami

Občasno uživanje testenin v normalnih porcijah je vredu. Redno uživanje testenin v velikih količinah pa s seboj prinaša vnos preveč kalorij v telo, kar se lahko odraža na nabiranju nezaželenih kilogramov.

Zviša se možnost za razvoj srčno-žilnih bolezni

Bele rafinirane testenine so najslabša izbira, saj poleg vseh drugih neželenih vplivov povečujejo tudi možnost za nastanek srčno-žilnih bolezni in povišanega krvnega pritiska. Če že ne morete zmanjšati vnosa testenin v vaše telo, se potrudite, da zraven uživate čim več sveže zelenjave. Dobra alternativa belim testeninam so tudi polnozrnate ali pa testenine, ki so narejene iz stročnic, na primer leče, fižola, čičerike.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels