• C Novo mesto
  • 00:24
  • Pet, 20.05.2022

To se zgodi z vašim telesom, če pozimi redno smučate

Smučarske počitnice nas vsakič znova privabijo s čudovitimi razgledi, privlačnimi alpskimi vasicami in užitkom ob dirjanju po progi navzdol v objemu gora. Kako pa smučanje vpliva na naše zdravje?

  1. Spodbujanje srčno-žilnega sistema

Smučanje je odličen način, da spodbudimo in prebudimo naš srčno-žilni sistem, saj ob spustu v dolino pospešimo krvni pretok skozi naše žilje. Ko pa nosimo težke smuči do koče ali pa do avta, pa treniramo tudi moč. Vse to pomaga ohranjati naše srce zdravo.

  1. Gorski zrak blaži alergije in respiratorne bolezni

Gorski zrak je čist in svež, čisto nasprotje onesnaženega mestnega zraka. Čeprav vsebuje manj kisika kot zrak v dolini, je pa bistveno čistejši in ne vsebuje škodljivih plinov, ki jih dihamo vsak dan v urbanem okolju. To je še posebej dobro za osebe, ki imajo številne alergije, ali pa trpijo za astmo oziroma drugimi respiratornimi boleznimi.

  1. Krepitev mišic

Smučanje je ena redkih oblik športov, ki aktivirajo celotno telo. Pri zavoju na strmem klancu pomagajo skoraj vse mišice, da nas ohranjajo stabilne in da nam omogočijo zavoj. Pri smučanju niso aktivne samo noge, kot bi morda mislili, še posebej aktivne so tudi trebušne mišice, ki pomagajo pri vzdrževanju ravnotežja.

  1. Izboljšanje gibljivosti

Smučarske počitnice so odlična priložnost, da izboljšamo gibčnost svojega telesa. Od gibčnosti v gležnjih, ki omogoča ostre in hitre zavoje, do gibčnosti celotnega telesa, ko se spuščamo in dvigamo v težkih smučarskih čevljih. S primerno gibčnostjo lahko smučamo dosti dlje in z manj utrujenosti, prav tako pa s tem zmanjšamo možnost poškodbe, tako da se ne pozabimo raztegniti ob koncu vsakega smučarskega dne.

  1. Izboljšanje razpoloženja

Ker se nam med  vsako športno aktivnostjo sproščajo hormoni sreče, endorfini, tudi smučanje zagotavlja izboljšanje našega razpoloženja. Če pa dodamo še adrenalin ob spuščanju po hribu in občutek sreče ob občudovanju razgledov, je to odlična kombinacija, s katero odmislimo stres iz doline.

  1. Bolj kvaliteten spanec

Ker smo na smučanju cel dan na nogah in ker moramo v hladnem vremenu ohranjati naše telo toplo, bomo ob koncu dneva zagotovo bolj utrujeni kot sicer. Če dodamo še zmanjšan stres in svež gorski zrak, je to idealen način, da izboljšamo naš spanec.

  1. Izguba telesne teže

Dnevno lahko na smučanju pokurimo tudi do 3000 kalorij, kar je odvisno od intenzivnosti našega smučanja in od našega indeksa telesne mase. Poleg same športne aktivnosti, pri tem pomaga tudi dejstvo, da moramo v hladnih temperaturah ohranjati našo telesno temperaturo, zaradi česar telo porabi več energije za vzdrževanje le-te.

Pripravil NaDlani.si; Foto: Unsplash

 

cvetličarna