• C Novo mesto
  • 21:41
  • Sob, 04.12.2021

To so živila, ki krepijo možgane

Ste vedeli, da ima hrana, ki jo uživate, zelo pomembno vlogo pri delovanju vaših možganov? Izbira ustreznih živil, ki vsebujejo zdrave sestavine, lahko močno izboljša vaše mentalne sposobnosti, spomin in koncentracijo. Preverite, katera živila so to in jih še danes vključite v svoj jedilnik.

Zeleni čaj in kava

Kofein, ki ga vsebujeta kava in zeleni čaj, dokazano izboljšuje delovanje možganov. Poleg tega je zeleni čaj tudi bogat vir antioksidantov in polifenolov, vsebuje pa tudi teanin, ki vam pomaga umiriti misli in vam omogoča, da ostanete skoncentrirani dlje časa.

Jajca

V rumenjaku jajc se nahaja kolin, pomembno mikrohranilo, ki ima pomembno vlogo pri regulaciji razpoloženja in spomina. Poleg tega pa so jajca tudi bogat vir vitamina B6 in B12, ki ravno tako ugodno vplivata na delovanej možganov.

Oreščki

Več raziskav je pokazalo, da uživanje oreščkov izboljšuje spomin in delovanje možganov. K temu pripomorejo zdrave maščobe, antiokdisanti in vitamin E.

Temna čokolada

Privoščite si čim bolj temno čokolado s čim večjim deležem kakava, saj vsebuje ogromno zdravih sestavin, kot so antioksidanti in kofein, ki krepi možgane. Vendar pozor, to velja le za temno, ne pa tudi za mlečno čokolado.

Brokoli

Čeprav brokoli sicer velja za manj priljubljeno vrsto zelenjave, ima ogromno zdravilnih učinkov na telo. Je poln antioksidantov in vitamina K, ki je znan po tem, da izboljšuje spomin in krpei možganske celice.

Kurkuma

Tudi kurkuma zelo ugodno vpliva na delovanje možganov, zahvaljujoč kurkuminu. Ta sestavina v kurkumi je znana po tem, da izboljšuje spomin, zmanjšuje depresijo, izboljšuje razpoloženje in spodbuja rast možganskih celic.

Bučna semena

Bučna semena so bogat vir cinka, železa, magnezija in antioksidantov, zaradi česar imajo protivnetne lastnosti. Zelo ugodno vplivajo tudi na spomin in krepijo možganske celice.

Borovnice

Borovnice vsebujejo veliko antioksidantov, ki zmanjšujejo stres in vnetja v telesu, izboljšujejo spomin in krepijo možgane. Privoščite si jih poleg ovsenih kosmičev, dodajte jih v smuti ali pa jih uživajte kar same.

Ribe

Če se sprašujete, kaj jesti, da v telo vnesete omega-3 maščobne kisline, je odgovor zagotovo ribe. Še posebej sardine, tuna in losos so bogat vir zdravih maščob, ki posledično krepijo tudi možgane. Možgani namreč potrebujejo omega-3 maščobne kisline, da lahko ustvarjajo celice, ki so ključnega pomena za dober spomin in učenje.

Pripravil NaDlani.si; Foto: Pexels, Unsplash