• C Novo mesto
  • 20:16
  • Čet, 30.06.2022

To so znaki, da imate povišan holesterol

Povišan holesterol se pri veliko ljudeh najde spontano ob kakšni rutinski preiskavi krvi oziroma pregleda pri zdravniku. Žal povišan holesterol nima veliko očitnih simptmov, na podlagi katerih bi lahko sami zase ugotovili, da je treba ukrepati. Velikokrat je že prepozno, saj holesterol povzroči številne druge bolezni, najpogosteje srčno-žilne bolezni. Kljub temu pa obstajajo znaki, ki jih nekateri opazijo, še preden postane holesterol zares nevaren zdravju.

  • Mehki rumenkasti izrastki ali lezije na koži lahko nakazujejo na zvišano raven holesterola
  • Na holesterol morajo biti še posebej pozorni tisti, ki imajo prekomerno telesno težo ali sladkorno bolezen.
  • Pri moških lahko pride ob zvišanem holesterolu do impotence in zmanjšanega libida.

Če torej opazite katerega od zgornjih znakov, se posvetujte z zdravnikom. Pravijo, da je preventiva boljša od kurative. Kaj pa lahko storite, da preprečite zvišan holesterol in druge bolezni, ki mu sledijo?

Poskrbite za ustrezno telesno težo

 Poskrbite, da je vaša telesna teža normalna. Če imate preveč kilogramov, se jih skušajte znebiti – to vam ne bo koristilo le pri preprečevanju povišanega holesterola, ampak tudi drugih bolezni. Poleg tega se boste veliko bolje počutili – tako fizično kot tudi mentalno.

Sledite napotkom zdrave prehrane

 Na raven holesterola ponavadi najbolj vplivajo zunanji dejavniki oziroma način življenja. Tukaj ima pomembno vlogo naša prehrana. Bodite pozorni, kako se prehranjujete. Vzemite si čas za razmislek, kako je izgledal vaš jedilnik v zadnjem mesecu. Če opazite, da je na njem ogromno nezdravih maščob, belega sladkorja, soli ipd., ga skušajte spremeniti. Zmanjšajte vnos rdečega mesa, sladkarij, predpripravljene in procesirane hrane. Uživajte čim več svežega sadja in zelenjave, rib in morskih sadežev, izogibajte se prekomernemu uživanju alkohola in sladkih pijač, za žejo poskusite piti samo vodo. Kupujte lokalno in čim bolj ekološko hrano.

Telovadite

 Poleg zdrave prehrane pa je zelo pomembna tudi fizična aktivnost. Današnji stil življenja nam narekuje veliko sedenja in malo gibanja, kar je zelo slabo za naše telo. Čim več se sprehajajte, redno raztegujte svoje telo, omislite si športne aktivnosti, v katerih uživate, pa naj bo to plavanje, tek, ples ali kolesarjenje.

Izogibajte se kajenju

Kajenje izjemno slabo vpliva na holesterol in srčno-žilne bolezni. Če kadite, poskusite nehati ali pa vsaj zmanjšati število skajenih cigaret dnevno.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels

sejmi