• C Novo mesto
  • 23:56
  • Pon, 18.10.2021

Uprite se stresu v 7 preprostih korakih!

Današnji življenjski tempo je lahko prav ubijalski. Služba in družinske obveznosti. Morda že dolgo čakate na napredovanje v službi, morda imate težave v vezi, morda se soočate z boleznijo otrok ali pa njihovimi slabimi šolskimi ocenami, … še bi lahko naštevali. Vse to pa vodi v velik stres, ki lahko še kako škoduje zdravju.

Čeprav stresa ne morete popolnoma izbrisati iz življenja, se mu lahko uspešno uprete. Sledite naslednjim preprostim sprostitvenim tehnikam:

  1. Globoko dihanje

Že res, da dihamo od trenutka, ko smo se rodili. Morda pa se ne zavedamo, da lahko s pravilnim dihanjem učinkovito sprostimo telo in um, odpravimo stres in dobimo več energije. Poskusite z globokimi dihalnimi vajami. Globoko dihanje je eden izmed najpreprostejših načinov, da se uprete stresu.

Pričnite tako, da sedite ali stojite vzravnano. Eno dlan položite na trebuh. Počasi vdihnite, nato pa počasi izdihnite. Zdaj pa poskusite pri vdihu dih zadržati za 5 sekund. Vadite in ponavljajte. S prakso boste svoj dih tako zadržali za 10 sekund. Po vaji se boste počutili zelo mirni.

  1. Joga

Joga je eden izmed najučinkovitejših načinov, s katerim se lahko upremo stresu. To pa zato, ker vsebuje kombinacijo vadbe in meditacije. Pomaga, da se ojača telo in duh, obenem pa sprošča napetost v mišicah.

Še posebej priporočamo lotusov položaj: usedite se z zravnanim hrbtom ter v naročju prekrižajte noge. Dlani naj počivajo na kolenih, roke pa naj bodo iztegnjene. Zaprite oči, počasi vdihnite in nato izdihnite. Osredotočite se samo na dihanje. Začnite s 3 minutami vadbe na dan, potem pa počasi podaljšujte čas.

  1. Glasba

Z glasbo seveda mislimo na kakšno sproščujočo melodijo in ne na takšno, ki vas bo še bolj razburila. Prisluhnite pomirjajoči glasbi, to bo pomagalo odpraviti stres in izboljšalo vaše razpoloženje. Usedite se, zaprite oči in poslušajte glasbo okrog 20 minut. Izbirate lahko med klasično instrumentalno glasbo ali pa glasbo, ki oponaša zvoke narave, … Obstaja ogromno vrst glasbe za sproščanje.

  1. Aroma terapija

Po dolgem in napornem dnevu si lahko privoščite tudi toplo kopel. Prižgite dišeče svečke in v kopel dodajte aromatična olja, ki bodo pomirila vaše telo in um. Proti stresu še posebej priporočamo vonj vanilije in cimeta. Počutili se boste kot prerojeni!

  1. Preživite čas z domačimi ljubljenčki

Ne glede na to, ali imate doma psa, mačko ali pa “le” ribe v akvariju, preživite nekaj časa z njimi, saj lahko na ta način učinkovito zmanjšate stres. Pobožajte s

vojega psa ali mačko in takoj se boste počutili bolje. Opazujte ribe, kako plavajo – tudi to je neverjetno pomirjajoča izkušnja.

  1. Privoščite si dremež

Tudi kratek dremež po službi bo ublažil stres, vi pa se boste zbudili bolj spočiti in z več energije za naslednje naloge. Bodite pozorni le na to, da ne boste prespali celega popoldneva!

  1. Vroče pijače

S tem, ko si boste privoščili skodelico kave ali pravega čaja, ne boste le uživali v izvrstnem okusu in vonju, ampak si obenem privoščili nekaj sproščujočih trenutkov. Kofein je znan po tem, da ublaži stres in izboljša razpoloženje. Bodite pa pozorni na to, da ne boste popili preveč kave.

Če ne pijete čaja ali kave, lahko poskusite tudi s kakavom ali vročo čokolado. Videli boste, kako bolje se boste počutili!

Pripravila Monika M.