• C Novo mesto
  • 20:54
  • Sob, 10.04.2021

Vas daje spomladanska utrujenost? Preverite trike, s katerimi se je znebite

Prihajajo čedalje daljši in s soncem obsijani dnevi, ki smo jih že vsi nestrpno pričakovali. Počasi se prebuja pomlad. Opažate, da ste, namesto, da bi prekipevali od energije naenkrat postali utrujeni? Je spomladanska utrujenost mit ali resnica?

Strokovnjaki potrjujejo, da spomladanska utrujenost ni le izgovor, ampak da jo številni ljudje dejansko občutijo. Ta se pogosto kaže v obliki izčrpanosti, zaspanosti, brezvoljnosti, pomanjkanja energije in občutka nemira. Lahko pride tudi do občutljivosti na vremenske spremembe, glavobola, omotičnosti in bolečin v sklepih. Spomladanska utrujenost se običajno razvije v času od sredine marca do sredine aprila in traja dva do tri tedne.

Razlogi za to so po trditvah strokovnjakov hormonske narave. Pozimi so v naših telesih aktivni drugi hormoni kot v spomladanskem času. Pozimi se pospešeno tvori melatonin, hormon spanja, medtem ko se spomladi začne povečevati količina serotonina, hormona sreče. Z vse večjo količino sončnih dni se začne spreminjati razmerje med hormonoma. Povečane zaloge serotonina delujejo pozitivno na telo, vendar pa predstavljajo vse te spremembe določeno mero stresa, ki se odraža v obliki spomladanske utrujenosti. Spomladi se poveča tudi tvorba endorfinov, ki povzročajo ugodje, ter spolnih hormonov.

V spomladanskem času pride tudi do nekaterih drugih sprememb v telesu. Pospeši se presnova, telo porablja več energije, kar pa spet pripomore k občutku utrujenosti. Za spomladansko utrujenost so še posebej dovzetni ljudje, ki se v vsakodnevnem življenju bolj malo gibljejo, večino časa presedijo in se ne prehranjujejo zdravo. Prav tako ta nadloga pogosteje doleti starejše z oslabljenim imunskim sistemom in tiste s slabšo spalno higieno.

Spomladanska utrujenost se običajno razvije v času od sredine marca do sredine aprila in traja dva do tri tedne.

Kako se torej ubraniti pred spomladansko utrujenostjo?

Če ste nagnjeni k spomladanski utrujenosti, se ji boste verjetno težko povsem ognili. Vseeno pa obstajajo določeni triki, s katerimi boste lahko vsaj do določene mere ublažili njene učinke:

  • Ukvarjajte se z dejavnostmi, ki v vas zbujajo dobre občutke.
  • Pomembno je tudi, da jeste zdravo in uravnoteženo hrano.
  • V prehrano vnesite čim več sadja in zelenjave, s čimer boste telo oskrbeli s potrebnimi vitamini in minerali.
  • Pomemben je tudi vnos zadostnih količin beljakovin, izogibajte pa se maščobam, ki občutke utrujenosti še povečajo. Poskrbite za to, da boste šli pravočasno v posteljo in da boste spali 7 ali 8 ur. Vsak dan spijte vsaj dva litra vode.

Ključnega pomena je tudi, da se redno ukvarjate z rekreacijo. Stopnjo intenzivnosti prilagodite svojim zmožnostim. Če ste v slabši formi, bo dovolj, če boste šli vsak drug dan na lahkoten sprehod. Sicer pa je priporočljivo, da se lotite česa bolj intenzivnega. To je lahko vzpon na hrib, kolesarjenje, aerobika ali kakšna druga oblika rekreacije, ki vam je blizu.

Pripravila: Petra K, vir foto: Pexels