• C Novo mesto
  • 23:33
  • Sob, 13.08.2022

Zdrave maščobe in moč omega-3 maščobnih kislin

Niso vse maščobe enake. Slabe maščobe bodo vašo dieto postavile na glavo, povečajo lahko tudi tveganje za nastanek določenih bolezni. Zdrave maščobe pa lahko učinkovito ščitijo vaše srce in možgane. Zdrave maščobe z omega-3 maščobnimi kislinami so pravzaprav nujno potrebne za vaše fizično in emocionalno zdravje. Z njihovim vnosom v svoj vsakdanji jedilnik boste izboljšali svoje razpoloženje, splošno dobro počutje in pri tem celo shujšali.

Zdrave maščobe v prehrani

Zdrave maščobe v prehrani

Ko govorimo o dietah, se moramo zavedati, da je najbolj pomembno to, kakšne maščobe jemo. Včasih so pri hujšanju svetovali prehrano z nizko vsebnostjo te skupine živil, nove raziskave pa dokazujejo, da so zdrave maščobe nujno potrebne za ohranjanje zdravja.

V čem se skriva problem izdelkov z nizko vsebnostjo maščob? Dejstvo je takšno, da proizvajalci maščobe nadomestijo z ogljikovimi hidrati, kot so sladkor, predelana žita in podobno. Naše telo te predelane ogljikove hidrate in škrob hitro prebavi, s tem pa se v krvi poveča vrednost sladkorja in inzulina, kar vodi do bolezni in pridobivanja kilogramov.

Nasičene, nenasičene in trans maščobe

Nasičene, nenasičene in trans maščobe

Zato priporočamo, da se dietam z nizko vsebnostjo maščob na daleč izognete. Raje se osredotočite na to, da boste v svoje telo vnašali le njihovo zdravo različico, saj so le-te bistveni del vsake zdrave diete. Izbirajte med dobrimi nenasičenimi maščobami, omejite vnos živil z nasičenimi maščobami, trans maščobam pa se popolnoma odpovejte.

  • Zdrave, dobre, nenasičene maščobe so tiste, ki so enkrat ali večkrat nenasičene. Za njih je značilno, da zmanjšujejo tveganje za nastanek bolezni. Vsebujejo jih živila, kot so so rastlinska olja, oreščki, semena in ribe.
  • Slabe, trans maščobe imajo v primerjavi z zdravimi negativen vpliv na zdravje, tudi kadar jih pojemo v majhnih količinah. Vsebujejo jih mastna živila živalskega izvora in ocvrta hrana ( krofi, čips, ocvrto meso, krompirček, …). Pozorni bodite tudi na hidrogenirane rastlinske različice, ki so pogosto sestavina nekaterih predelanih živil, npr. peciv, namazov, slaščic.
  • Nasičene maščobe sicer niso tako nevarne kot trans, ampak vseeno bi jih morali uživati le v omejenih količinah. Najdete jih v rdečem mesu, maslu, sirih in sladoledu.

Zdrave maščobe z omega-3 maščobnimi kislinami

Zdrava rastlinska olja

Za njih smo že omenili, da blagodejno vplivajo na zdravje srca. Živila, ki so bogata z omega-3 maščobnimi kislinami, so losos, sardine in tuna. Takšna živila zmanjšajo tveganje za nastanek srčnih napadov in kapi. Poleg teh dobrih lastnosti pa ribe vsebujejo tudi vitamin D, zdrave beljakovine, selen in druge hranljive snovi.

Zdrava rastlinska olja

Rastlinska olja prav tako sodijo med zdrave maščobe, saj znižujejo nivo slabega holesterola in trigliceride v krvi, medtem ko povišujejo nivo dobrega holesterola. Vsebujejo omega-6 polinenasičene maščobne kisline. Sem sodijo koruzno, sončnično, sojino olje. Poleg že naštetih dobrih lastnostih naj bi ta zdrava olja zniževala tudi inzulinsko odpornost in vnetja. Tudi ekstra deviško olivno olje vsebuje človeku blagodejne fitokemikalije.

Pripravila: Monika M.

sejmi