• 17.07C Novo mesto
  • 18:08
  • Čet, 01.10.2020

4 nasveti, kako navdušiti partnerja za zdravo življenje!

Bi radi v svoj način življenja vpeljali koristne spremembe, vendar imate težave, ker vaš partner oz. partnerka ne deli vašega navdušenja? Vsakič, kadar predlagate aktivnost zunaj, raje izbere udobno ležanje na kavču, in tako vsak vikend namesto v hribih končata pred televizijo. Kadar v trgovini kupujete chia semena in goji jagode, se zmrduje, da takšne vrste hrana ni okusna, in raje poseže po vrečki čipsa. Ko ste predlagali, da bi v svojo jutranjo rutino uvedla režim lahke jutranje telovadbe, ste prav tako naleteli na hladno zavrnitev. Kaj storiti?

Zdravo življenje boste lažje dosegli v dvoje

Ko dva človeka vstopita v razmerje, se njuna življenjska sloga neizogibno začneta prepletati in vplivati drug na drugega. Če se med seboj zelo razlikujeta, bosta po posledično verjetno naletela na nekaj težav pri prilagajanju in sprejemanju skupnih odločitev; če ona obožuje adrenalinske športe, druženje s prijatelji in spoznavanje novih krajev, on pa ima raje tihe in intimne romantične večere v družbi drug drugega, bosta le težko vedno zadovoljila potrebe in želje drug drugega. Po drugi strani, če si dva človeka delita podobne vrednote, bosta naletela na veliko manj težav pri načrtovanju skupnih dejavnosti in hobijev.

Kaj storiti, če partner ne kaže navdušenja, kadar omenite bolj zdravo življenje?

Kaj storiti, če se vi želite spremeniti, vendar vas partner pri tem ne podpira?

Vpeljevanje sprememb v svoj način življenja ni nikoli preprosto. Ste pred kratkim začeli bolj podrobno brati etikete na embalaži hrane in članke o zdravi prehrani, vaš partner pa še vedno brez pomisleka naroča pico na dom ob desetih zvečer? Ste začeli kuhati drugačne jedi, partner pa se na vse pretege upira spremembi jedilnika, ki po novem vključuje manj mastno in manj slano hrano z večjim deležem zelenjave? Si želite, da bi se vam bolj pogosto pridružil pri kolesarjenju okrog parka, vendar vedno najde izgovor?

Ljudje se v času svojega življenja seveda precej spreminjamo. Stvari, ki so nam pomenile veliko v naših dvajsetih, nam v tridesetih ne povišajo več srčnega utripa; odnosi, ki so nas takrat zanimali, hobiji, ki smo se jim posvečali, celo stališča, ki smo jih vneto branili, nas ne navdušujejo več. Prav mogoče je, da imate zdaj povsem drugačne prioritete kot le pred nekaj meseci.

Težava je v tem, da nikoli ne vemo natančno, v katero smer bo potekał naš osebni razvoj, in s kakšno hitrostjo. Če sta s partnerjem pri petindvajsetih imela podobna zanimanja in prioritete, je prav mogoče, da so se te v le nekaj letih za vas radikalno spremenile. In medtem ko to za vas trenutno pomeni skrb za zdravo življenje in svoje telo, to še ne pomeni, da vaš partner misli enako. Kaj lahko torej navdušimo partnerja za zdravo življenje?

1. Ne prečkajte osebnih mej

Vzbujanje krivde in pasivno-agresivni stavki ne bodo vodili prav daleč; z njimi boste morda prepričali partnerja, da se vam godrnjavo občasno pridruži na tekaški progi, vendar takšno vedenje ne bo spodbudilo dolgoročne spremembe v osebnosti. Vaš cilj ni, da morate svojega partnerja oz. partnerko vedno znova prepričevati v aktivno udeleževanje v športnih aktivnostih in prehranjevanje s sadjem in zelenjavo, ampak da ga oz. jo bo veselilo pridružiti se vam. Zato je pomembno, da spremembe, ki bodo vodile k bolj zdravemu načinu življenja predstavite na pozitiven in privlačen način. Kako to storiti?

Zdrava prehrana je lahko pisana, barvita, raznovrstna in privlačna.

2. Pomembno je, da spoštujeta drug drugega

Vsakdo raste v skladu s svojimi izbirami. Vam je v tem trenutku morebiti pomembno, da delate na svojem zdravju; vašemu partnerju to v tem trenutku ni prioriteta. To je občutljivo področje. Seveda si želite, da bi za svoje zdravje skrbel tako predano kot vi, saj si zanj želite le najboljše; pa vendar nikogar ne morete prepričati v spremembe, če si tega ne želi.

To sicer velja za obe strani. Tako kot vi svojega partnerja oz. partnerke ne smete siliti v spremembe, je pomembno tudi, da tudi on oz. ona spoštuje vaše odločitve in vašo željo po spremembi življenjskega sloga. Opazujte, na kakšen način se odzove, kadar mu poveste, da greste na jutranji tek, da ste se vpisali na novo športno aktivnost, da bi radi zamenjali beli sladkor za kokosov sladkor, da boste nehali piti kavo ali alkohol. Kadar ga povabite, da se vam pridruži pri kateri izmed teh aktivnosti, ali udeležbo zavrne na spoštljiv način, v smislu, “podpiram te, vendar to v tem trenutku ni zame”, ali bolj v smislu “to je trapasta ideja”. Če vas partner podpira v vašem prizadevanju, da bi postali bolj zdravi, vendar se vam po drugi strani ne želi pridružiti tudi sam, je to osebna odločitev, ki jo boste morali spoštovati, tako kot tudi on spoštuje vašo. Po drugi strani, če vas partner oz. partnerka ne podpira pri vaših odločitvah in prizadevanjih, je to slab znak. Uspešno razmerje temelji na medsebojnem spoštovanju in podpiranju pri zanimanjih, ciljih in prizadevanjih, in prav tako kot morate vi spoštovati partnerjeve osebne odločitve, mora tudi on vaše.

Partnerju polažite, da je zdravo življenje lahko zabavno, polno sprostitve in dogodivščin, pa ga bo kmalu začelo zanimati.

3. Pokažite svojemu partnerju oz. partnerki, da se imate super

Nikogar nima smisla prepričevati v dejavnosti, ki mu niso blizu in ga ne zanimajo; nikjer ne piše, da morata vse početi skupaj. Če si želite živeti bolj zdravo, se lahko zdravega načina življenja lotite sami. Odpravite se kolesarit s prijatelji, ki jih to zanima. Pripravljajte si zdravo in okusno hrano – če bo dišala omamno, vas bo verjetno vprašal, če lahko poskusi grižljaj. Odpravite se v fitnes sami in uživajte v rezultatih.

Ko bo vaš partner opazil, da se imate očitno super, da ste polni energije, da so se spremembe začele kazati tudi na vaši postavi, je prav mogoče, da se vam bo želel pridružiti v novem načinu življenja.

4. Pripravljajte si zdravo hrano, ki bo hkrati tudi okusna

Če želite partnerja navdušiti za zdravo prehrano, nikar ne začnite s solato iz kalčkov in korenčka (razen če resnično obožuje kalčke in korenje). Začnite s spremembami postopoma; poiščite nove recepte, ki so bolj zdravi, manj slani, manj mastni in vsebujejo več svežih živil kot hrana, ki jo jeste običajno, vendar so obenem tudi okusni. Zdrava hrana je lahko izjemno barvita in okusna, in res ni treba, da je vaš jedilnik sestavljen izključno iz živil zelene barve.

Veliko sreče!

A. K.

Vir fotografij: Unsplash