• C Novo mesto
  • 22:15
  • Čet, 05.08.2021

Živila, ki jih nikdar ne smete jesti pred spanjem

Če zvečer težko zaspite in se vam zdi, da se ponoči nenehno zbujate, zjutraj pa se zbudite neprespani in utrujeni, je možno, da večerjate napačne stvari. Hrana, ki so zaužijete pred spanjem, ima velik vpliv na kvaliteto vašega spanca. Še preden začnete posegati po zdravilih, najprej razmislite, kakšna je vaša prehrana. Spodaj naštetih živil nikoli ne bi smeli uživati pred spanjem, saj poživijo telo in vam preprečujejo, da bi lahko mirno zaspali.

Čokolada

Čeprav se vam morda zdi prijetno, da se zvečer posladkate, čokolada resnično ni primerno živilo za pred spanjem. Kofein v čokoladi vam namreč preprečuje, da bi lahko v miru zaspali, hkrati pa povzroča jutranjo utrujenost in neprespanost. Seveda se izogibajte tudi drugim živilom, ki vsebujejo kofein: kavi, kokakoli, zelenemu čaju, energijskim napitkom …

Sir

Močnejši siri (sploh tisti s plesnijo) vsebujejo veliko količino tiramina, aminokisline, ki zbudi telo in preprečuje, da bi zaspali. Veliko tiramina vsebujejo tudi sušene mesnine, kot je pršut, slanina ali razne salame.

Pekoča hrana

Pekoča ali močno začinjena hrana zvišuje temperaturo telesa, kar pa seveda moti in preprečuje spanec. Poleg tega se mora telo zelo potruditi, da prebavi pekočo hrano, zato se lahko od globokega spanca kar poslovite.

Slani prigrizki

Včasih si je zvečer prijetno ogledati kakšen film skupaj z vrečko čipsa ali pokovke, vendar se slanim prigrizkom pred spanjem izogibajte, če je le možno. Strokovnjaki priporočajo, da se slanim živilom izogibate vsaj dve do tri ure pred spanjem, če želite kvaliteten spanec. Ne samo, da motijo spanec, tudi vaše telo dehidrirajo.

Grenivka

Tudi zelo kisla hrana lahko moti spanec, zato se izogibajte predvsem citrusom.

Paradižnik

Čeprav po okusu ni kisel, pa paradižnik vsebuje veliko kislin, ki preprečujejo miren in globok spanec, zato se ga v večernih urah raje izogibajte.

Hamburger ali pica

Pred spanjem se izogibajte tudi hitri hrani, kot so pice, hamburgerji in ocvrt krompirček. Hrana s tako visoko vsebnostjo maščob se namreč prebavlja veliko dlje, zaradi česar se bo telo potrudilo, da ostane budno, namesto da bi se sprostilo. Poleg tega hitra in mastna hrana povzroča tudi napihnjenost in prebavne težave, ki še dodatno zmotijo spanec.

Suho sadje

Če zvečer zaužijete preveč vlaknin in sladkorja (suho sadje), lahko to razdraži vaš želodec in oteži prebavo. Suho sadje raje kot v večernih urah uživajte zjutraj.

Čebula

Večerno poljubljanje ni edini razlog, ki vas nagovarja k temu, da se zvečer odpoveste uživanju sveže čebule. Čebula namreč povzroča pritisk v želodcu, zaradi česar se vam lahko spahuje in otežuje prebavo. Še posebej pa uživanje surove čebule zvečer ni primerno za ljudi, ki imajo težave z zgago.

NaDlani.si; Foto: Pexels