• 17.28C Novo mesto
  • 17:56
  • Čet, 01.10.2020

Zmogljivejša Honda CRF 1100L Africa Twin že na trgu

Ko je Honda leta 2016 prvič izdelala Africa Twin, je trgu motor ponudila po absolutno ugodni ceni in, razen opcijskega sistema DCT, je bil Hondin CRF 1000L ena izmed enostavnejših in bolj nizko-tehnoloških možnosti v vse bolj polnem svetu enduro motociklov. Sorazmerno osnovni, a zelo ugoden paket v višini 15.499 dolarjev je bil takojšen hit in po vsem svetu je Honda od predstavitve modela prodala skoraj 100.000 Africa Twin motociklov.

V zadnjem času je bil dodan model z višjimi specifikacijami Adventure Sports z večjim rezervoarjem in nekaj več funkcij in dodatki, zdaj pa imamo za leto 2020 povsem novo paleto druge generacije, ki jo nudi Honda CRF 1100L Africa Twin.

Lažji, okretnejši, zmogljivejši in z obsežno zbirko pametnih elektronskih sistemov, s svojo močjo od 998 do 1084 kubičnih centimetrov, najnovejši Honda CRF 1100L Africa Twin zagotovo potiska Hondino pustolovsko možnost na višjo stopnjo prefinjenosti.

Honda tako z novim enduro motociklom ponuja ročni menjalnik, menjalnik z dvojno sklopko in večji motor z več moči ter različnimi elektronskimi nadgradnjami, ki ima sveži pustolovski stroj za pogumne kolesarje.

V premium kategoriji motociklov je prišlo do zdrave postopne rasti v vseh razredih. Zanimivo je, da je segment pustolovskih motociklov še posebej pomemben zaradi raznolikega terena, ki ga najdemo tudi pri nas. Honda je leta 2016 naredila pogumen korak, ko je na trg predstavila CRF1000L Africa Twin z le menjalnikom z dvojno sklopko (DCT). To je sprožilo mešane reakcije med pustolovsko skupnostjo.

Hondini mojstri izdelave strojev, ki so čim bolj človeku prijazni, se ponašajo z rodom Dakar in zato lahko tudi Africa Twin vse to nudi. leto 2020 je bil Honda CRF 1100L Africa Twin znatno posodobljen z novim paketom motorjev in elektronike. In ja, ta pustolovski motocikel ima zdaj tudi ročno 6-stopenjsko različico.

Honda CRF 1100L Africa Twin. FOTO: OliverSjöström / Pexels

Honda CRF 1100L Africa Twin ima večji motor, več moči

Kot že samo ime pove, se je prostornina motorja povečala z 998 ccm na 1.084 ccm na 270-stopinjski ročici. Vzporedni dvojni motor, ki je skladen z BS VI, lahko zdaj proizvede 102 KM največje moči z 105 Nm navora , v primerjavi z 86 KM in 93 Nm pri odhajajočem modelu.

A v tem je veliko več kot le večji bati. Honda je zmanjšala težo svojega enduro motocikla z uporabo aluminijastih komponent, vključno z nihajno roko in spodnjim okvirjem, kar je novemu Honda CRF 1100L Africa Twin prihranilo 5 kilogramov v primerjavi z njegovim predhodnikom.

Vse pri motociklu Honda CRF 1100L Africa Twin je bilo nadgrajeno. To vključuje glavo valja, krmiljenje ventilov ter nove aluminijaste tulce cilindra z daljšim hodom, zaradi česar je motor bolj odziven in lahek.

Torej dodajte enačbi boljše razmerje med močjo in težo, namesto da bi povečali izhodno moč na dinamometričnem grafikonu. DCT je bil deležen tudi nadgradnje elektronike za boljši odziv in zdaj pri svojih izračunih upošteva vitke kote. Katalitični pretvornik je bližje motorju, takoj za izpušnimi glavami. To pomeni, da se hitreje segreje, kar je bistvenega pomena za učinkovito delovanje in nudi tudi nekaj prednosti pri porazdelitvi teže.

Honda CRF 1100L Africa Twin v nadgrajeni obliki

Nenavadna stvar pri Honda CRF 1100L Africa Twin je enostavnost upravljanja. Prejšnja različica enduro motocikla je že imela vozniku prijazen trikotni okvir, zasnovan predvsem za dolge razdalje. Ta nova Honda CRF 1100L Africa Twin različica bo recept še izboljšala z novo nastavitvijo okvirja, nadgrajeno obliko in nižjo višino sedeža.

Vsi ti dodatki, ki jih nudi Honda CRF 1100L Africa Twin, niso ogrozili odmika od tal 250 mm, ki je prepotreben za turistično-podeželske ture. Inženirji so enduro motocikel poleg lažjega novega okvirja tudi zožili. To bo imelo za posledico ostrejši nadzor, medtem ko stojite na stopalkah, zagotovo pa bo olajšalo življenje nižjim kolesarjem. To dejansko pomeni, da se je prilagoditev premaknila na območje 850-870 mm.

Sistem EERA na CRF1100L medtem zagotavlja boljši odziv vzmetenja, bodisi vlečnega bodisi terenskega. Vzmetenje brezhibno deluje z večosno inercialno merilno enoto motocikla in s podatki o hitrosti iz sistema za upravljanje motorja.

Nastavitev je odvisna od tega, katerega izmed petih različnih razpoložljivih načinov voznik izbere. Sistem prav tako kompenzira za enega voznika s prtljago. Poleg tega bo dodatek različice ročnega menjalnika voznikom ponudil izbiro, ki prej ponekod ni bila na voljo.

Nova Honda CRF 1100L Africa Twin. FOTO: KellyLacy / Pexels

Lastnosti in oprema, ki jo nudi Honda CRF 1100L Africa Twin

Vsi enduro motocikli v kategoriji avantura morajo zagotavljati udobje in podporne funkcije, da je vožnja čim bolj prijetna. To zagotavlja tudi Honda CRF 1100L Africa Twin. Sedež motocikla je bil zožen, vendar ima izboljšano oblikovanje za podporo in gibčnost med vožnjo stoje. V armaturni plošči je bilo včasih veliko informacij, vendar niso bile dovolj berljive. Zato je tudi tukaj prišlo je do bistvenega izboljšanja, saj ima Honda CRF 1100L Africa Twin barvni TFT zaslon na dotik s podporo za Apple CarPlay.

Zaslon, ki ga ima Honda CRF 1100L Africa Twin je v bistvu informacijsko-zabavni sistem, ki se lahko poveže z vašim mobilnim telefonom in opravlja multimedijske naloge, medtem ko je enduro v gibanju. Prav tako so žarometi zdaj opremljeni z občutljivimi zavojnimi lučmi za boljšo vidljivost v temi.

Kakšno varnostno elektroniko ima Honda CRF 1100L Africa Twin

Poleg nadgradenj, kot sta povsem nov 6-osni IMU in ABS v ovinkih, ima novi motocikel Honda CRF 1100L Africa Twin tristopenjski sistem za upravljanje koles, ki zmanjšuje nepredvidene trenutke. Voznik lahko izbira med štirimi načini moči, osmimi nivoji nadzora trakcije in tremi nivoji zaviranja z motorjem.

Vsi ti elektronski pripomočki , ki jih nudi Honda CRF 1100L Africa Twin bodo zahtevali nekaj časa, da se vozniki navadijo, a z dovolj vaje bi se morali vozniki med vožnjo naučiti več. Vse te izbire so na voljo za upravljanje s kombinacijo stikal na ročnem upravljalniku in na zaslonu na dotik.

Honda CRF 1100L Africa Twin ima tudi sistem tempomata. Nastavljivo vetrobransko steklo bo blagodejno za vožnjo po avtocesti, saj bo usmerjalo veter daleč stran od voznika. Seznam elektronskih sistemov in manjših nadgradenj se nadaljuje in nadaljuje.

Poleg tega HMSI na novem Honda CRF 1100L Africa Twin modelu ponuja več barv v primerjavi s samo eno v preteklosti. Brez dvoma bo izkušnja vožnje na novem stroju zagotovo boljša. Več udobja in moči v povezavi z boljšim odzivom in okretnostjo bo ta velikanski motocikel Honda CRF 1100L Africa Twin naredil čudovit stroj.

Avtor: Ana Nikolić