• 8.04C Novo mesto
  • 02:07
  • Pet, 30.10.2020

Leteči avtomobili postajajo realnost

Razvoj tehnologije se v zadnjih letih odvija s svetlobno hitrostjo. Tako smo priča številnim izumov, za katere smo še nedolgo nazaj menili, da so neizvedljivi. Ob porastu podjetij, ki se ukvarjajo s tehnologijo in njihovi ambicioznosti, da bi bili prvi pri razvoju novosti, niti ne moramo pričakovati kaj drugega.

Kolikokrat ste si želeli, da vam ne bi bilo treba čakati v vrsti avtomobilov, ko se vam je nekam mudilo? Kako lažje bi bilo, če bi se lahko peljali z letečim avtomobilom in prišli na cilj hitreje? S takimi in drugačnimi vprašanji so se ukvarjali tudi proizvajalci letečih avtomobilov. Kako nam torej kaže na tem področju v prihodnje?

Leteči avtomobil podjetja SkyDrive uspešno opravil test

Na področju razvoja letečih avtomobilov smo priča hitremu napredku. Tako je v začetku septembra odjeknila novica, da je podjetje SkyDRIVE, ki se nahaja na Japonskem, uspešno izvedlo prvi preizkus svojega letečega avtomobila z eno osebo na krovu.

Za leteči avtomobil podjetja SkyDrive bi bili pri opisu sicer bolj natančni, če bi rekli, da gre za eletrično plovilo z dodatno možnostjo; omogoča namreč vertikalen vzlet in pristanek. Navedeno vozilo se sicer imenuje Manned Machine SD-03. Le-to deluje s pomočjo osmih propelerjev in osmih elektromotorjev. Leteči avtomobil SD-03 je visok 2 metra, njegova širina pa znaša 4 metre. To pomeni, da bi tako plovilo ob pristanku na tleh zasedlo prostor, namenjen dvema običajnima avtomobiloma.

Preizkus, ki so ga izvedli za navedeno plovilo, je obsegal letenje nekaj metrov od tal. Po preteku tega časa se je letalo varno spustilo nazaj na tla. Sam preizkus je sicer potekal v preiskusnemu centru Toyota Field. Izveden je bil s kombinacijo prisotnosti izkušenega pilota ter samodejnega nadzora stabilnosti celotnega sistema.

Da je to poseben uspeh lahko govorimo zato, ker je od več sto svetovnih letečih avtomobilov, ki so bili proizvedeni, le peščici uspelo, da se je lahko dvignila s tal skupaj z osebo na krovu. Podjetje Skydrive si sicer prizadeva, da bi jim uspelo navedeni tip letečega avtomobila v kratkem preizkusiti tudi izven omenjenega testnega centra. Cilj podjetja je sicer v tem, da bi se s takimi plovili izvajala krožna potovanja po različnih krajih. Prvotni model naj bi deloval po principu avtopilota, vendar bi v primeru izrednih razmer vseeno manevriranje potekalo ročno.

Leteči avtomobili. FOTO: Pixabay

Sodelovanje med Airbusom in pariškim mestnim potniškim prometom

Ni pa podjetje SkyDrive edino, ki se ukvarja z razvojem letečih avtomobilov. Omeniti velja tudi podjetje Airbus, ki je evropski proizvajalec potniških letal. Pred enim letom se je v medijih poročalo o tem, da sta se povezala Airbus in pariški mestni potniški promet (skrajšano RATP). Želela sta namreč s skupnimi močmi preučiti možnosti, da bi se tovrstna prevozna sredstva vkomponirala v mrežo javnega potniškega prometa v Parizu pa tudi širše regije Ile de France. Šlo bi za tako imenovani urbani zračni mobilni servis.

Airbus se v zadnjem času ukvarja z razvijanjem vozil avtonomne tehnologije brez posadke. Po mnenju poznavalcev se kot družba nahajamo v času, ko stopnja razvoja tehnologije omogoča, da bi leteče avtomobile vključili v naše vsakodnevno življenje. Pri tem naj varnost ne bi bila ogrožena.

Pri RATP so izjavili, da množični javni avtobusni, železniški in podzemni potniški promet še vedno ostaja glavna dejavnost, s katero se ukvarjajo. Vseeno pa so odprti za nove modele prevoza; želijo biti v koraku s časom in novimi trendi.

Kaj se nam še obeta na področju razvoja letečih avtomobilov?

Sicer pa je v preteklosti že prihajalo do takih in drugačnih testiranj letečih avtomobilov. Med drugim je ameriško podjetje Terrafugia testiralo svoj model Transition. Podjetje AeroMobil s Slovaške pa je preizkusilo svojega.

Dejstvo je, da je treba v razvoj letečih avtomobilov vložiti leta in leta razvijanja ter ogromne količine finančnih sredstev. Pri implementaciji tovrstnih prevoznih sredstev v vsakodnevno življenje se kot glavna ovira oziroma pomislek izkaže vprašanje varnosti. Vendar pa bi bila varnost takih plovil lahko zagotovljena prav zaradi sočasnega razvoja tehnologije z avtonomno vožnjo. Tako bi se bistveno zmanjšala možnost, da bi prišlo do hujših nesreč. Vseeno naj bi bilo bolj smiselno v večji meri delati na prevoznih sredstvih, ki se vozijo in ne letijo, saj so taka vozila bolj varčna. Porabijo manj energije, z njimi pa imamo tudi manj stroškov.

Leteči avtomobili. FOTO: Unsplash

Hyundai in Uber razvijata model letečega taksija

Prav tako je v začetku leta 2020 odjeknila novica, da sta se združili podjetji Hyundai in Uber z namenom razvoja modela letečega taksija. Podjetji sta za javnost oznanili, da bi naj bili v rabi že od leta 2023.

Direktor podjetja Uber je povedal, da naj bi bil tovrstni leteči avtomobil oz. taksi namenjen za prevoz štirih potnikov hkrati. Cene za tovrstni prevoz naj bi se z začetka gibale v rangu njihove obstoječe storitve Uber Black. Kasneje naj bi tak prevoz postal ugodnejši in dostopnejši. Tako bi bila cena primerljiva storitvi Uber x.

Navedeno vozilo naj bi imelo štiri rotorje, ki bodo omogočali vertikalni vzlet in pristanek. Pri vožnji s takim vozilom bo potnikom prihranjenega veliko časa, saj se bodo izognili gneči na cesti. Podjetji sta razložili, da delata na lansiranju več različic vozil. Pri tem bo vsako namenjeno drugačni vrsti potovanj.

Ko bodo torej leteči avtomobili dovolj dovršeni, da bi jih laho vključili v promet, pa to še vedno ne bo pomenilo njihove takojšnje implementacije v prevoz. Preden bi se to lahko zgodilo bodo potrebne tudi regulacije. Obstoječa namreč ne predvideva prisotnost letečih vozil, ki ne bi imela pilotov.

Taka vozila bo morala tako najprej odobriti Zvezna administracija za letalstvo v ZDA. Celoten postopek lahko sicer traja tudi več let. Kljub temu, da so proizvajalci letečih avtomobilov precej ambiciozni, ko napovedujejo čas, ko bi bila taka vozila lahko že v splošni rabi, pa zunanji poznavalci precej dvojimo o njihovih napovedih. Zaradi vseh postopkov in sprememb, ki bi jih morali pred tem izvesti, bi taka vozila najverjetneje lahko začela postajati del naših življenj šele v prihodnjem desetletju. Do takrat pa se bomo morali zadovoljiti s klasičnimi avtomobili in čakanjem v koloni na poti v službo in nazaj.

Avtorica: Petra Kušar