• C Novo mesto
  • 06:33
  • Ned, 03.03.2024

Najbolj zanimiva dejstva o Lexusu

Lexus je leta 2019 praznoval 30. obletnico svojega obstoja. Japonska luksuzna znamka je ena izmed najbolj poznanih na svetu, kljub temu pa mnogi ne vejo nekaj največjih zanimivosti o podjetju. Ste vedeli, da je bil prvi primerek japonske znamke na Japonskem prodan šele v šestnajstem letu svojega obstoja. Prav zato smo našli najbolj zanimiva dejtva o Lexusu, ki bodo presenetila tudi največje poznavalce avtomobilske industrije.

Lexus je relativno mlada znamka

Večina svetovnih luksuznih znamk sega v začetek ali sredino dvajsetega stoletja, prvi Lexus pa je bil predstavljen javnosti šele leta 1989. Toyota je želeka ustvariti luksuzno paradno vozilo pod lastno blagovno znamko. Namesto tega je nastala samostojna blagovna znamka Lexus. Prvo oblikovanje Lexusa se je začelo leta 1983 in trajalo celih šest let pred izdajo prvega avtomobila. Lexus je tako uradno nastal leta 1989.

Lexus je prvi primerek na Japonskem prodal leta 2005

Eno bolj zanimivih dejstvev o Lexusu, Lexus je prvi japonski luksuzni avtomobil, ki se je začel prodajati na Japonskem 16 let po tem, ko je bil na voljo v Združenih državah Amerike. Prvi Lexus je bil na Japonskem tako prodan leta 1989, vendar ga podjetje še vedno ni začelo prodajati na domačem trgu. Zakaj? Na japonskem trgu luksuznih avtomobilov prevladujejo nemški in italijanski avtomobili, Lexus pa na Japonskem takrat še ni veljal za luksuzni avtomobil. Leta 2018 je ameriški trg predstavljal več kot 40 odstotkov Lexusove svetovne prodaje. Japonski trg je medtem predstavljal manj kot 10 odstotkov celotne Lexusove prodaje.

Lexusa je vozil tudi direktor Forda

Morda gre še za bolj zanimivo dejstvo o Lexusu, ki vsebuje direktorja konkurence. Izvršni direktor Alan Mulally je glavna zvezda tega dejstva. Kot izvršni direktor velikega avtomobilskega podjetja je verjetno zelo čudno, če ga vidijo med vožnjo konkurenčnega avta. Konec koncev, kaj to pove o izdelku, če ga ne uporablja niti direktor podjetja. Leta 2006 je Alan Mulally, izvršni direktor Ford Motors, ko so ga vprašali, naj pojasni, zakaj vozi Lexus namesto enega od avtomobilov svojega podjetja, dejal, da je pregledal vse avtomobile, ki so bili na voljo, in da je bil Lexus najboljša izbira.

Lexus nima prodajalnice v Mehiki

Mehika ima 15. največje gospodarstvo in 13. največji avtomobilski trg na svetu. Kljub temu pa Lexus nima prodajalnice v Mehiki. Podjetje je sicer prisotno v več kot 90 državah. Temu navkljub pa japonska znamka nima zastopstva v tako uspešni državi, kot je Mehika. Za informacijo, Lexusov tekmec BMW je v letu 2018 samo v Mehiki prodal 25 tisoč primerkov.

Lexus je relativno mlada znamka

Lexus je relativno mlada znamka

Lexus je za prvega LS odštel milijardo dolarjev

Podjetje je za razvoj prvega LS zaposlilo 1400 inženirjev in 2300 tehnikov ter izdelalo več kot 450 prototipov legendarne limuzine. »V to je bilo vloženega precej truda. Samo da to postavimo v neko perspektivo, število ljudi, ki jih je Toyota dodelila za delo na prvem Lexusu v 80-ih, je bilo malo več kot polovica števila, ki ga je Boeing dodelil za izdelavo svojega prvega 777 jumbo jeta v 90-ih,« je dejal Chester Dawson. Dawson je namreč avtor knjige, Lexus: The Pursuit of Perfection. Seveda je bil LS prve generacije prodajni hit in je prejel tudi številne avtomobilistične nagrade.

Lexus je prodal že več kot 10 milijonov vozil

Podjetje je pred leti sporočilo, da je doseglo mejnik v svoji zgodovini. Lexus v zadnjih letih proda približno 700.000 vozil na leto, s čimer je postal tudi eden najbolje prodajanih proizvajalec luksuznih avtomobilov na svetu. Kljub temu pa je še vedno zaostal za Mercedesom, BMW-jem in Audijem.

Lexus LFA je najdražji, najmočnejši in najhitrejši Lexus

Podjetje je vsakega od 50 primerkov prodalo za vsaj 445.000 dolarjev. Kljub temu je omejena izdaja LFA postala zbirateljska in tako še dražja. Lep primer tega je dejstvo, da je bil nedavno Lexus LFA prodan na dražbi za skoraj 1 milijon dolarjev. Superšportnik se ponaša s 4,8-litrskim V10, ki ustvari 562 konjskih moči in 354 Nm navora. Od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v nekaj več kot 3,5 sekunde in doseže najvišjo hitrost nad 200 milj na uro. Poleg tega je japonski dirkač Akira Iida s posebno izdajo LFA legendarno nemško dirkališče Nurburgring prevozil v 7 minutah in 14 sekundah. Toyota sicer ne objavlja finančnih podrobnosti znamke Lexus. Številni avtomobilski strokovnjaki pa menijo, da podjetje s programom LFA ni ustvarilo dobička.

Lexus je luksuzna znamka, ki je prisotna že več kot tri desetletja

Lexus je luksuzna znamka, ki je prisotna že več kot tri desetletja

Bližnji vzhod obožuje Lexusa LX

Včasih je avtomobilski trg pravo presenečenje. Leta 2014 je LX predstavljal več kot 40 odstotkov celotne prodaje podjetja na Bližnjem vzhodu. Ljudje, ki živijo v tej regiji naj bi najbolj oboževali prav vsestranskost modela LX.

Lexus svoje avtomobile testira v norih pogojih

Lexus svoje prototipe preizkuša pri temperaturah od -30 stopinj Celzija do 105 stopinj Celzija. Poleg tega podjetje uporablja Toyotino inovativno virtualno programsko opremo THUMS (Total Model for Human Safety) za testiranje trčenj za razvoj varnostnih sistemov svojih vozil. »Naša virtualna programska oprema za testiranje trčenja je tako učinkovita, da je nismo hiteli patentirati – na koncu smo jo delili s svetom.« Audi, Daimler in Renault med drugim tudi uporabljajo programsko opremo THUMS.

Lexus je povezan z Applom

Lexus je luksuzna znamka, Apple pa je prav tako luksuzna znamka, ampak v drugem segmentu.. Kupce Lexusa seveda privlačijo izdelki velikana iz Silicijeve doline. Tako je bila leta 2018 objavljena raziskava o lastnikih Lexusov in kar 80 odstotkov voznikov si lasti tudi Apple telefon.

Lexus XR je bil prvi Lexus, zgrajen čez lužo

Lexus XR je bil prvi model podjetja, ki so ga začeli proizvajati v ZDA. Leta 2003 so ga začeli proizvajati v Toyotini tovarni v Cambridgeu, Ontario, Kanada. Trenutno se v tovarni v Cambridgeu proizvajajo vozila RX350, RX450h in Toyota RAV.4.

Lexus želi postati še bolj luksuzna znamka

Zaradi želje po višji ravni luksuza je Lexus povečal svoj portfelj zmogljivih avtomobilov. Zdaj ponuja osem modelov F Sport in dva modela F Performance (RC F in GS F). Prav tako je delal na luksuzni jahti, imenovani LY650. Poleg tega je odprl številne konceptualne trgovine, imenovane Intersect by Lexus. »To je kraj, kjer se srečujejo ustvarjalni umi in delijo ideje; kjer se navdihnjeni ljudje križajo z vzvišenimi izrazi kulture, da doživijo neverjetno,« pravi podjetje za svoje konceptualne trgovine.

Avtor: Žiga Kastelic, FOTO: lexus.com