4 razlogi, zakaj bi morali bolj pogosto uživati šparglje

14. maj. 2024, ob 08.59
Posodobljeno pred 2 mesecema
25
100 SEK

Šparglji so priljubljeno spomladansko živilo, ki se lahko uživa surovo ali toplotno obdelano. Pogosto so sestavni del juh, enolončnic, solat, rižot in testenin. Ker gre za izredno nizkokalorično zelenjavo, so šparglji zelo priljubljeni med vsemi, ki pazijo na telesno težo. Kakšni pa so še pozitivni učinki uživanja špargljev?

So zelo bogat vir najrazličnejših nutrientov

Šparglji so nizkokalorično živilo, ki pa kljub temu vsebuje ogromno hranil. Samo skodelica špargljev (okoli 90 gramov) vsebuje:

  • Kalorije: 20
  • Beljakovine: 2,2 grama
  • Maščobe: 0,2 grama
  • Vlaknine: 1,8 grama
  • Vitamin C: 12 % priporočenega dnevnega vnosa v telo
  • Vitamin A: 18 % priporočenega dnevnega vnosa v telo
  • Vitamin K: 57 % priporočenega dnevnega vnosa v telo
  • Kalij: 6 % priporočenega dnevnega vnosa v telo
  • Fosfor: 5 % priporočenega dnevnega vnosa v telo
  • Vitamin E: 7 % priporočenega dnevnega vnosa v telo

Vsebujejo tudi majhne količine drugih mikronutrientov, vključno z železom, cinkom in riboflavinom. Zaradi visoke vsebnosti vitamina K odlično vplivajo na zdravje srca in kosti.

Vsebujejo veliko antioksidantov

Antioksidanti ščitijo celice, upočasnjujejo staranje, zmanjšujejo vnetje v telesu in preprečujejo nastanek številnih bolezni. Kot marsikatera druga vrsta zelene zelenjave imajo tudi šparglji visoko vsebnost antioksidantov, vključno z vitaminom E, vitaminom C, glutationom, flavonoidi in polifenoli. Visoka vsebnost kalija pomaga pri zniževanju krvnega pritiska in izboljšuje zdravje srca ter ožilja.

Izboljšajo lahko delovanje prebave

Prehranske vlaknine so ključnega pomena za zdravo črevesje in delovanje prebave, šparglji so pa tisto živilo, ki vsebuje veliko vlaknin in lahko zelo ugodno vpliva na črevesno mikrofloro. Uživanje špargljev pomaga proti zaprtju, spodbuja metabolizem in izločanje strupov iz telesa. Bodite le pozorni, da jih uživate skupaj z uravnoteženo prehrano, da dosežete optimalni učinek na telo. Vlaknine v špargljih znižujejo tveganje za srčno-žilne bolezni, visok krvni pritisk in sladkorno bolezen.

Okus poletja: 5 receptov za osvežilne limonade
S svojo bledo rumenkasto barvo, kiselkastim okusom in pravo zakladnico vitaminov limonada gasi žejo že veliko generacij. Današnji podatki kažejo, da sladkan sok limone najbrž izvira iz Azije, od

Spodbujajo hujšanje in preoblikovanje telesa

Če se želite znebiti nekaj odvečnih kilogramov in maščobe na neželenih delih telesa, so šparglji odlično živilo za to. Uravnavajo apetit in vas v kombinaciji uravnoteženega obroka dobro nasitijo, hkrati pa so zelo nizkokalorični. Vključite jih lahko v številne jedi in recepte, tako da se jih ne boste nikoli naveličali.

Špargljeva rižota: hitro pripravljeno poletno kosilo

Pripravil: NaDlani.si; Foto: arhiv

25
100 SEK