Bugatti Rimac: prihodnost avtomobilizma
Čeprav sta Bugatti in Rimac še do nedavnega veljala za dva ločena velikana v svetu avtomobilizma, je temu z lanskim leto bilo konec. Zdelo se je nemogoče, a govorice so vendarle postale resničnost. Porsche in Rimac sta se 1. novembra 2021 dogovorila o ustanovitvi skupnega podjetja, ki bo vključevalo tudi Bugatti. Tako je nastalo novo ime na avtomobilski sceni – Bugatti Rimac. Je 55 % v lasti skupine Rimac in 45 % v lasti Porscheja.
Povedano drugače, Rimac je s tem postal večinski lastnik Bugattija, a ima ta še zmeraj nadzor nad delovanjem podjetja. Predsednik Porscheja Oliver Blume in njegov podpredsednik Lutz Meschke sta člana nadzornega odbora novega Bugatti Rimac LLC. Kar zadeva skupino Rimac, je treba omeniti, da ima ustanovitelj znamke, Maté Rimac, 37-odstotni lastnik nove skupine, Porsche 24 % in skupina Hyundai 12 %. Preostalih 27 % je v lasti različnih vlagateljev.
Rimačeva veja za razvoj motorjev, baterij in komponent bo ločena v novo divizijo Rimac Technology, ki je del skupine Rimac. Za Rimac je pomembno, da ostane neodvisen, saj lahko tako nadaljuje sodelovanje z drugimi proizvajalci, kot je to počel doslej.
Zakaj je sploh prišlo do združitve teh avtomobilskih velikanov?
Očitno se vsi vpleteni strinjajo, da bo njihov posel tako še bolj dobičkonosen. Porsche, Bugatti in Rimac so s tem napisali novo poglavje v zgodovini avtomobilske industrije. 1. novembra 2021 se je po odobritvi protimonopolnih organov začel eden najbolj vznemirljivih projektov sodelovanja v avtomobilskem svetu. Novo podjetje Bugatti Rimac združuje gene obeh proizvajalcev.
Skupno podjetje Bugatti-Rimac bo imelo sedež pri naših južnh sosedih, in sicer v Sveti Nedelji. Predsednik uprave novega podjetja bo Mate Rimac, ustanovitelj in vodja družbe Rimac Automobili. Porsche AG bo imel vodilno vlogo le kot strateški partner. Nekatera znana imena vseh vpletenih velikanov bodo seveda ostala vključena v skupne projekte in bodo sedela v nadzornem svetu.
Vse se je začelo, ko se je Porsche leta 2018 odločil postati delničar novonastale znamke električnih športnih avtomobilov Rimac z nakupom 10 % družbe, ki se je kasneje povečal na 24 %. Zdaj gresta obe znamki še korak dlje z ustanovitvijo tega novega podjetja za športne avtomobile, v katerem bodo imeli Hrvati 55-odstotni delež, preostalih 45 % pa Nemci. Del proizvodnje še zmeraj ostaja tudi v Franciji.
Rezultat združitve je podjetje s 430 zaposlenimi, od tega jih bo 300 v centralnih pisarnah, ostali pa bodo ostali v francoski tovarni v Molsheimu. Nova znamka Bugatti Rimac naj bi začela proizvajati dva že znana modela. Na eni strani znani Bugatti Chiron z vsemi njegovimi različicami, na drugi pa Rimac Nevera, prvi v Franciji in drugi na Hrvaškem.
Poleg dejstva, da je majhen in mlad proizvajalec, kot je Rimac, na koncu lastnik Bugattija, ima ta poteza pomembne posledice za prihodnje modele obeh podjetij, zlasti za Bugatti. Ta poteza daje Bugattiju dostop do visoko zmogljive električne tehnologije Rimac za možno zamenjavo za njegov bencinski motor W16 v prihodnjih letih. In vse kaže, da bo naslednik Chirona 100-odstotno električen (ali vsaj priključni hibrid).
Bugatti Rimac predstavlja veliko prelomnico v svetu avtomobilizma
Kot že rečeno, naj bi novo nastalo podjetje sprva delalo na dveh že znanih modelih iz obeh velikih skupin Bugatti in Rimac. Kaj pa skupni modeli? Čeprav lani ob razglasitvi združitve še ni bilo govora o novih skupnih modelih, pa se zdaj že pojavljajo prva ugibanja v zvezi s tem.
Trenutno stanje je takšno, da bo Bugatti trenutno lansiral samo hibride, kar je razočaralo tiste, ki so pričakovali, da bo Rimac spodbudil močno preobrazbo Bugattija. ”Trenutno iščemo naslednji korak za hibridni model; vse ostalo je predaleč,” je pojasnil direktor oblikovanja Bugatti Achim Anscheidt.
Prvi hibrid zgodovinskega francoskega podjetja bo prišel na trg leta 2027. Potrjeno je, da ne bo obdržal motorja Chiron, čeprav ni izključeno, da bo na koncu uporabljal pogonsko gorivo Porsche. Čeprav so sprva pričakovali, da bo Bugatti pred letom 2030 lansiral tudi električni model, se zdi, da so ti načrti dokončno prestavljeni.
Gotovo je, da bo podjetje opustilo sedanjo strategijo ponudbe, sestavljene iz enega samega modela in izpeljank. Od zdaj naprej bo poleg hiperavtomobilov ponujalo več vrst avtomobilov. Vendar pa trenutno ni načrtov za lansiranje SUV-ja, saj se Bugatti želi osredotočiti na “bolj ekskluzivne” niše.
To je dobra novica za konkurenco, ki takšne modele že ima. Podjetja, kot so Aston Martin, Ferrari, Lamborghini ali Lotus, že imajo SUV v svoji ponudbi. Drugi, kot je McLaren, razmišljajo o njihovem lansiranju v srednjeročnem obdobju.
Pripravil: NaDlani.si; Foto: Instagram