Električni avtomobili – naša prihodnost?

26. maj. 2018, ob 06.35
Posodobljeno pred 28 dnevi
227
180 SEK

Cene fosilnih goriv so vedno višje, mi pa vse bolj prehajamo na trajnostni način življenja s čim manj onesnaževanja okolja, zato ni nič čudnega, da je razvoj novodobnih električnih vozil v polnem teku. Električni avtomobili imajo številne prednosti, glavne pa so prav majhna poraba energije, možnost izbite primarnega vira energije ter nizki stroški vzdrževanja. Z električnim avtomobilom se lahko tako vozimo kar enkrat ceneje kot s klasičnim avtomobilom na fosilna goriva.

Kaj so električni avtomobili

Električni avtomobili oziroma električna vozila se ponašajo s kratico EV, ki predstavlja najbolj osnovno obliko električnega vozila, ki ne vsebuje motorja z notranjim izgorevanjem. Takšen avtomobil poganja elektromotor, ki vso energijo dobi iz elektrike, shranjene v baterijah. Najbolj pogosto so to litij-ionske baterije ali pa morda bolj izpopolnjene litij-polimerske baterije. Potrebujemo še polnilnike, ki lahko uporabljajo enosmerni ali pa izmenični tok. Tako se električni avtomobili polnijo iz javnega električnega omrežja, kar nekaj energije pa se lahko pridobi tudi z regeneracijo. To pomeni, da se zavorna energija pretvori v električno.

Električni avtomobili

Električni avtomobili oziroma njihova zmogljivost je odvisna predvsem od zmogljivosti baterije, največkrat lahko z njimi opravimo razdalje okrog 200 kilometrov. Seveda obstajajo tudi različice avtomobilov z veliko večjim dosegom, a so precej dražje.

Električni avtomobili so že nekaj časa prisotni tudi na slovenskih cestah

Električni avtomobili zaenkrat pri nas še niso prav pogosti. V prodaji so že nekaj let, a je trenutno registriranih okrog 500 električnih vozil v celotnem voznem parku, ki obsega kar 1,1 milijon avtomobilov. Po eni strani to res ni veliko, a številka je dvakrat večja kot lani. Zakaj tako malo Slovencev posega po tem tipu vozil? Razlogi so različni: Slovenci smo zaenkrat manj ozaveščeni, imamo nižji standard kot drugje v Evropi, na trgu je precej okrnjena ponudba električnih vozil, pa tudi uvozniki so nezainteresirani za promocijo teh vozil. Se pa nakup električnega vozila vseeno splača že danes, če prevozite približno 60 km na dan.

Kapilarna vlaga - tudi poleti sovražnik vašega doma (in kako se je učinkovito znebiti)
Morda ste že opazili, da se na stenah vašega doma pojavljajo temni madeži, odpada omet ali se čuti neprijeten, vlažen vonj. Pogosto to pripisujemo slabi zračni cirkulaciji ali zastareli izolacij

Pomemben dejavnik za promocijo električnih avtomobilov so tudi podjetja za izposojo in souporabo. Pri njih najdemo kar slabo tretjino vseh pri nas registriranih električnih vozil, načrtujejo pa še nadaljno širitev.

Električni avtomobili in vstop na trg

Električni avtomobili

Električni avtomobili torej počasi prihajajo tudi na naš trg. Med prvimi je električno mobilnost med svoje cilje postavila znamka Renault, ki je s tem programom že kar nekaj časa aktivna tudi pri nas. Od leta 2015 so v Sloveniji prodali kar 160 električnih avtomobilov.

Največ se pričakuje od modela zoe, ki je v novi različici izboljšan z boljšo baterijo. Zmogljivejšo baterijo lahko pričakujete tudi pri kangooju. V preteklosti so v tem podjetju ponujali le možnost najema baterije, zdaj pa je na voljo za nakup skupaj z avtomobilom. Polovica strank se odloči za prvo možnost, druga polovica pa za drugo možnost.

Med premijsko ponudbo je z električno podznamko doslej izstopal BMW. Tudi pri njih število registriranih električnih avtomobilov narašča. Med kupci prevladujejo pravne osebe, vedno bolj pa se zaznava tudi interes fizičnih oseb.

Poleg Renaulta in BMW-ja se je v Sloveniji programa električni avtomobili lotilo tudi podjetje Volkswagen. Sicer na področju električnega programa ni bilo večjih številk, so pa bili mnenja, da bo večje zanimanje za priključne hibride, za katere je tudi na voljo subvencija. A kupci se še vedno raje odločajo za dizelskega passata kot za hibridnega.

Električni avtomobili in subvencije

Slovenija za nakup električnih avtomobilov ponuja subvencije, ki bi sicer lahko bile še večje, a tudi obstoječe niso od muh. Za nakup električnih avtomobilov država tako ponuja 7500 evrov, za nakup hibridov pa 4500 evrov. Pogrešamo pa celovito in dolgoročno strategijo na tem področju.

Pripravila: Monika M.

227
180 SEK