
H&M skriva presenetljiva dejstva
Modna industrija je v razcvetu, saj trgovci v rekordnem času izdajajo nove kreacije in zdi se, da je H&M v ospredju tega gibanja. Skoraj vsakdo ima vsaj en kos oblačila H&M ali je vsaj stopil v eno od H&M trgovin, predvsem zato, ker H&M lahko ponudi zelo široko paleto oblačil in dodatkov po zelo nizki ceni.
A ne glede na to, koliko H&M oblačil je v vaši omari ali v predalih, verjetno obstaja nekaj stvari, ki jih o podjetju ne veste. Preberite si nekaj presenetljivih dejstev, ki vas bodo spodbudila v premislek, ko boste naslednjič nakupovali v H&M trgovini.
H&M izvira iz lovske in ribiške trgovine
H&M ima zanimivo zgodovino. Leta 1946 je Erling Persson na Švedskem odprl trgovino z oblačili za ženske, imenovano Hennes, kar pomeni “njeno”. Dve leti kasneje je kupil trgovino z lovskimi oblačili in dodatki za ribolov, imenovano Mauritz Widforss. Ko je združil obe znamki, je trgovina začela prodajati tudi moška oblačila. Tako je nastalo ime Hennes & Mauritz, danes bolj znano kot H&M.

H&M ima tisoče trgovin po vsem svetu
Blagovna znamka se je razširila globalno. Danes ima H&M več kot 4.700 trgovin v več kot 50 državah. Kljub temu, da je Švedska matična država podjetja, ima največ trgovin v ZDA, kar 543. Prisoten je tudi v bolj oddaljenih krajih, kot so Ciper, Makao, Tasmanija in Islandija.

Nova trgovina, novi ples
Vsaka nova trgovina H&M prinaša edinstveno otvoritev. Zaposleni praznujejo z izvedbo koreografiranega plesa pred strankami in mediji. Pogosto je prisoten tudi DJ. Ko so leta 2015 v Avstraliji odprli eno večjih trgovin, je več kot sto zaposlenih izvedlo energičen ples pred navdušenimi kupci.

H&M v dveh tednih predstavi nov izdelek
Za nekatere prodajalce, kot je The Gap, traja do šest mesecev, da oblikujejo in izdelujejo nove sloge, za H&M pa traja le dva tedna. Na sedežu podjetja v Stockholmu H&M zaposluje oblikovalce, ki skrbijo za modne trende in jih nato oživijo v novih izdelkih. Dobavitelji po vsem svetu pomagajo izdelek potisniti v prodajalne v manj kot mesecu dni. To verjetno pojasnjuje, zakaj vidite nova oblačila vsakič, ko stopite v H&M trgovino.
H&M hitro lansira nove izdelke
Medtem ko nekateri trgovci potrebujejo mesece za razvoj novih izdelkov, H&M deluje bistveno hitreje. Na sedežu podjetja v Stockholmu ekipa oblikovalcev nenehno spremlja trende. Novi izdelki pridejo na police v manj kot dveh tednih. To je razlog, zakaj kupci ob vsakem obisku trgovine najdejo nekaj novega.
Recikliranje oblačil v H&M
Podjetje spodbuja trajnost in zmanjšuje količino odpadkov. Leta 2013 je uvedlo pobudo za zbiranje oblačil. Stranke lahko v katerikoli trgovini oddajo stara oblačila, ne glede na znamko. Zaposleni nato ocenijo, ali jih lahko prodajo kot rabljena oblačila, jih predelajo v nove izdelke ali jih uporabijo kot surovino za tekstil. V zameno donatorji prejmejo 15 % popusta na naslednji nakup.
H&M ima več blagovnih znamk
Blagovna znamka H&M ni edina v portfelju podjetja. V lasti imajo tudi COS, ki ponuja oblačila višjega cenovnega razreda. Med ostale znamke sodijo še Weekday, H&M Home in Arket.
Večina vodstvenih položajev pripada ženskim
Podjetje se ponaša z visoko zastopanostjo žensk v upravnem odboru. Od enajstih članov jih je sedem žnsk. Kljub temu, da ima izvršnega direktorja moškega spola, ženske aktivno sodelujejo pri ključnih poslovnih odločitvah.

Sporne odločitve in kritike
Kljub temu, da poskušajo pomagati okolju in ohraniti pozitivno blagovno znamko, je treba omeniti, da je podjetje v preteklih letih doživelo obtožbe in škandale. Nedavno je podjetje objavilo oglas afroameriškega fanta, ki je nosil pulover, na katerem je pisalo »Najboljša opica v džungli«.

»Ta incident je po naravi naključen, vendar to ne pomeni, da ga ne jemljemo skrajno resno ali ne razumemo vznemirjenja in nelagodja, ki ga je povzročil,” je takrat povedal H&M predstavnik. »Ukinili smo oglas in zadevno oblačilo odstranili iz prodaje. Reciklirali ga bomo. Zdaj bomo storili vse, kar je v naši moči, da se to v prihodnosti ne ponovi.«
H&M se je v preteklosti soočil s kritikami zaradi neobčutljivih oglasov in kulturno neustreznih izdelkov. Leta 2018 je podjetje najelo “globalnega voditelja za raznolikost in vključenost” z namenom izboljšanja korporativne kulture.
H&M se je soočil tudi s polemiko glede tovarniških pogojev
Kljub temu, da je družba leta 2013 dejala, da je bil cilj tovarniškim delavcem po vsem svetu podeliti plačo, se družba H&M še vedno spopada z obtožbami glede plač in tovarniških pogojev svojih dobaviteljev.
Leta 2016 so bila na primer objavljena poročila, da so v tovarnah v Kambodži, ki izdelujejo poletno kolekcijo za Beyonce, grozljive razmere za delo. Soočili so se tudi s kritikami zaradi delovnih razmer pri dobaviteljih v Bangladešu.

H&M ima zdaj posebno spletno stran, namenjeno obravnavi tovarniških pogojev dobavitelja
»Skupina H&M nima lastnih tovarn – naše izdelke izdelujejo neodvisni dobavitelji, pogosto v državah v razvoju,« se glasi uvodni odstavek. »Poslovanje bi bilo nemogoče, če ne bi prevzeli odgovornosti za ljudi, ki delajo za naše dobavitelje. Do vseh bi morali ravnati spoštljivo in dobavitelji svojim delavcem ponuditi poštene plače in dobre delovne pogoje«.
Avtor: M.V.
Vir slik: H&M