Jeep Wrangler je postal terenec leta
Jepp Wrangler je med najbolj znanimi terenci na svetu. Živa legenda avtomobilističnega sveta izpod rok ameriškega podjetja Jeep že od leta 1986 navdušuje uporabnike in oboževalce. Največji skok prodaje omenjenega modela se je zgodil v preteklem desetletju, ko je po svetu presegel dvesto tisoč prodanih primerkov na leto. Wrangler na štirikolesni pogon je bil z modelom Jeep Wrangler Rubicon 392 tudi nagrajen z nagrado najboljšega terenca na svetu.
Jeep Wrangler je živa legenda avtomobilizma
Ameriško podjetje Jeep že vse od druge svetovne vojne proizvaja terenska vozila, od leta 1986 tudi model Wrangler. Gre za podjetje, ki je za svojo vzelo besedo džip oziroma jeep. Uporabljeni med vojno so se modeli prelevili v civilna vozila, med katerimi izstopa prav Jeep Wrangler. Je naslednik modelov CJ in predstavlja osrednji model podjetja na enak način, kot je model 911 osrednji model Porscheja. Kako je potekala zgodovina modelov Wrangler?
- YJ – med leti 1987 in 1995 v štirih različicah
- TJ – med leti 1997 in 2006 v več kot dvajsetih različicah
- JK – med leti 2007 in 2018 v več kot desetih različicah
- JL – leto 2017
Tisti model, ki je prinesel največ pozornosti v zadnjih letih je Jeep Wrangler Rubicon 392, ki je prejel tudi nagrado za najboljši terenec leta 2021. Nagrado je podelila glavna avtoriteta 4×4 vozil Four Wheeler.
Letna statistika prodaje vozil po svetu in v Evropi
- 2010 – 109 tisoč primerkov (3747 v Evropi)
- 2011 – 145 tisoč primerkov (6829 v Evropi)
- 2012 – 167 tisoč primerkov (7499 v Evropi)
- 2013 – 179 tisoč primerkov (5619 v Evropi)
- 2014 – 239 tisoč primerkov (5302 v Evropi)
- 2015 – 260 tisoč primerkov (6059 v Evropi)
- 2016 – 214 tisoč primerkov (4259 v Evropi)
- 2017 – 211 tisoč primerkov (3670 v Evropi)
- 2018 – 272 tisoč primerkov (6862 v Evropi)
- 2019 – 250 tisoč primerkov (7522 v Evropi)
- 2020 – 230 tisoč primerkov (7262 v Evropi)
Jeep Wrangler Rubicon 392 je najboljši terenec leta
Že vse od leta 1962 se FourWheeler vsako leto loti podelitve nagrade za najboljšega terenca leta. Letošnja nagrada (2022 SUV of the Year award) je sledila testiranju šestim terencom, med katerimi je bil tudi Wrangler. Vsi testirani terenci letošnjega tekmovanja:
- Jeep Grand Cherokee L
- Ford Bronco
- Jeep Wrangler Rubicon 4xe
- GMC Yukon AT4
- Jeep Wrangler Rubicon 392
- Wagoneer Series III
Letna podelitev nagrade je bila tudi letos predmet povabila, ki so pripadla zgoraj omenjenim vozilom. »Jeep Wrangler Rubicon 392 je najverjetneje vrhunec off-road vozil podjetja Jeep. Več generacij so oboževalci iskali vozilo z velikimi pnevmatikami, močnim V8 motorjem in konkretnim okvirjem. Jeep je šokiral z dodatkom 470 konjskih moči, 6.4-litrskim V8 motorjem v model Wranglerja in obenem izpolnil svojo željo,« je zapisal Jason Gonderman iz Truck Trend’s. »In dejstvo, da vse te lastnosti lahko pridejo v paketu Rubicon, je le še češnja na torti, ki je ni mogoče premagati,« je še dodal.
Kako je potekalo testiranje vozil za najboljšega terenca leta?
Tekmovanje je potekalo v območju okoli Los Angelesa, kjer so vozila opravila pot do mesta Fontana in steze Auto Club Speedway. Na poti je potekal test vzpona, na stezi pa se je preverila njihova hitrost na sto metrov, četrt milje in zavorna pot. Sledil je puščavski in gorski test v Nevadi in južni Kaliforniji. Sodniki so bili pripeljani iz številnih svetovnih revij in portalov, ki se ukvarjajo zgolj s terenskimi vozili. Štirje dnevi, ki so sledili, so bili posvečeni zmogljivosti izven cest in težjim terenom. Nočna vožnja in preostali testi, vključno z vidnim testom, so sledili v naslednjih dneh in razglasili zmagovalca. To je bil Jeep Wrangler Rubicon 392.
- 470 konjskih moči
- 470 Nm navora
- 4 sekunde do 100 km/h
- 8-stopenjski menjalnik
- 6,4-litrski V8 motor
Jeep Wrangler v Sloveniji
Če ste na cestah pozorni boste vsekakor opazili vsaj enega Jeepa, morda bo med njimi tudi zelo zanimiv Wrangler. Zna se zgoditi, da bosta to Renegade ali Compass. Jeep v Sloveniji ponuja določeno število svojih vozil, ki lahko dosegajo vrtoglave cene, a so lahko obenem tudi nižje, kot bi si predstavljali. Najbolj pogosta izbira je Jeep Wrangler 4xe. Gre za legendarno vozilo, ki je opremljeno z več kot 65 varnostnimi sistemi za lažjo vožno po cestah.
Številni sistemi omogočajo prilagodljiv tempomat, opozarjanje na nevarnost naleta, mirna vožnja po grobem terenu in strmih pobočjih. Prav slednja lastnost je tista, ki jo pripisujemo tem terenskim vozilom. Štirikolesni pogon omogoča vznemirljive pustolovščine izven meja cest na brezpotjih. Ikoničen model je zvest svojemu poreklu, kar je tudi načelo proizvajalca v zadnjih tridesetih letih proizvodnje modela Wrangler. Napredoval je iz modela v model in iz različice v različico, kar se kaže predvsem v zadnjih modelih, še posebej letošnjimi. Ohranjanje dediščine vzdržljivih športnih terencev izjemnih zmožnosti in hkratno napredovanje znamke.
Vsak izmed modelov Jeep Wrangler ponuja svoje lastnosti, ki bodo navdušile uporabnike in voznike. To počnejo že več desetletij, vse od leta 1986, in do sedaj še niso premočno razočarali. Bolj kot je napredovala konkurenca, bolj se je prilagodil Wrangler. Notranjost ali zunanjost, to ni pomembno pri Jeepu. Izginila je robustnost preteklosti, ki jo je nadomestila tradicionalna modernost vozil. Slednjo opazujemo na vsakdanji ravni in vedno znova nas preseneti.
Najverjetneje je tako pri določenih modelih avtomobilov, ki so z nami že več desetletij in se v grobi osnovi niso pretirano spremenili in v spominu ostajajo enaki. Ta model je vsekakor eden izmed takih, ki si ga povrhu vsega vsi še vedno želijo. Če ne na glas, pa vsaj potihem in v samoti. Morda nekaj k temu pripomore tudi višja cena. Jeep Wrangler stane vse od šestdeset tisoč evrov navzgor, če je govora o novem vozilu.
Avtor: Žiga Kastelic, FOTO: jeep.com