Kaj se v resnici spremeni, ko prenehate jesti sladkor?

29. maj. 2024, ob 10.37
Posodobljeno pred 2 mesecema
39
110 SEK

Sladkor najdemo v številnih živilih in pijačah, tako da se mu je popolnoma izogniti v resnici zelo težko. Kljub temu se lahko odločite, da poskusite izločiti vsaj vsak dodan sladkor, kar je označeno na embalažah živil. Izbirajte čim bolj naravno pridobljena in nepredelana živila s čim manj dodanimi konzervansi in sladkorjem. Uživanje prevelikih količin sladkorja na dolgi rok namreč lahko povzroči veliko zdravstvenih težav in v nekaterih primerih tudi skrajša življenje. Kaj se pa v resnici zgodi z vašim telesom, ko prenehate jesti sladkor?

Izgubljanje odvečnih kilogramov naenkrat postane veliko lažje

Izogibanje ali popolna izločitev sladkorja z jedilnika lahko močno pripomore k izgubi odvečnih kilogramov in maščobe. Ko nehate uživati sladkor, vaše telo ne občuti več takšnega nihanja sladkorja, zato je lažje uravnavati apetit. Čutili boste manj lažnih napadov lakote in želje po hrani, hkrati pa boste samo z izogibanjem sladkorju zmanjšali kalorični vnos v telo.

Zvišan nivo energije in manjše nihanje razpoloženja

Uživanje večjih količin sladkorja pogosto vodi v melanholičnost, nenehen občutek utrujenosti, brezvoljnosti in pomanjkanje motivacije. Krvni sladkor takoj po sladkem obroku strmo naraste, kar vam da lažen občutek energije, saj ta občutek zelo hitro izgine, ko krvni sladkor naenkrat upade. Takrat se počutite utrujeno in povsem brez energije, dokler ponovno spet ne posežete po sladkorju. Tako se vrtite v začaranem krogu. Ko sladkor izločite iz jedilnika in uživate uravnotežene obroke ter primerno hidrirate telo, lahko naenkrat izkusite bolj enakomerno porazdeljeno energijo skozi cel dan.

Okus poletja: 5 receptov za osvežilne limonade
S svojo bledo rumenkasto barvo, kiselkastim okusom in pravo zakladnico vitaminov limonada gasi žejo že veliko generacij. Današnji podatki kažejo, da sladkan sok limone najbrž izvira iz Azije, od

Boljše oralno zdravje

Nobena skrivnost ni, da je sladkor eden glavnih vzrokov za nastanek kariesov in raznih vnetij dlesni. Ko ga izločite iz prehrane, boste zmanjšali prisotnost škodljivih bakterij v ustih, ob ustrezni higieni pa lahko tako zmanjšate možnosti za nastanek bolezni zob in dlesni.

To se zgodi, če en teden ne uživate sladkorja

Zmanjšanje tveganje za nastanek kroničnih bolezni

Visok vnos sladkorja v telo se povezuje z višjim tveganjem za nastanek številnih vnetnih kroničnih bolezni, med drugim sladkorne bolezni, srčno-žilnih bolezni in celo rakavih obolenj. Z zdravo uravnoteženo prehrano, ki vsebuje čim manj sladkorja, lahko znižate tveganje za nastanek takšnih bolezni in izboljšate splošno odpornost ter okrepite imunski sistem.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: arhiv

39
110 SEK