Kia Stonic pet let kasneje: Kakšne so ocene?
Za Kio Stonic lahko rečemo, da je eden najbolj priljubljenih križancev (crossover, op. p.) v Sloveniji. Javnosti je bil predstavljen že leta 2017, pet let pa mineva od njegove prve vožnje po slovenskih cestah – vsaj v povprečju. In medtem, ko imamo zdaj že skorajda javno sprejeto mnenje o Kii Stonic, se je pred petimi leti to šele razvijalo. Kaj so nam takrat povedale ocene strokovnjakov in prvih voznikov? Preverili smo arhiv in se vrnili v preteklost, ko je Kia Stonic opravljala prve testne vožnje na slovenskih cestah. Več o avtomobilih Kia, smo že pisali tukaj.
Kia Stonic na kratko
Kia Stonic je križanec, ki ga proizvaja južnokorejski proizvajalec avtomobilov Kia Motors. Prvič je bil javnosti predstavljen leta 2017 in je postavljen v razred križancev, ki ponujajo mešanico stila, praktičnosti in tehnologije.
Kia Stonic je znana po svojem prepoznavnem dizajnu, ki združuje kompaktne dimenzije z značilnostmi SUV-jev, kot sta dvignjena oddaljenost od tal in športen videz. Pogosto ima Kijino značilno zasnovo maske »tigrov nos« in elegantne linije, ki prispevajo k njegovi moderni in mladostni estetiki.
Kot pri mnogih sodobnih vozilih Kia Stonic ponuja vrsto tehnoloških in varnostnih funkcij, vključno z zabavno-informacijskim sistemom z zaslonom na dotik, povezljivostjo s pametnimi telefoni, naprednimi sistemi za pomoč vozniku in še več.
Kia Stonic skozi splošne številke
Nekaj (zelo) splošnih specifikacij in statističnih podatkov za Kia Stonic. Upoštevajte, da se te podrobnosti lahko razlikujejo glede na modelno leto in določene ravni opreme.
Dimenzije
- Dolžina: približno 4.140 mm
- Širina: približno 1760 mm
- Višina: približno 1.520 mm
- Medosna razdalja: približno 2.580 mm
Možnosti motorja
- Bencinski/bencinski motorji: 1,0-litrski vrstni 3 s turbopolnilnikom, 1,2-litrski vrstni 4, 1,4-litrski vrstni 4
- Dizelski motorji: 1,6-litrski inline-4
Običajno sta na voljo ročni in samodejni menjalnik.
Moč je odvisna od motorja
Izhodna moč se lahko giblje od približno 84 konjskih moči do več kot 120 konjskih moči, odvisno od izbranega motorja.
Varnostne funkcije
Kia je znana po opremi svojih vozil z vrsto varnostnih elementov. Odvisno od stopnje opreme in regije lahko Kia Stonic vključuje funkcije, kot so opozorilo o nenamerni menjavi voznega pasu, samodejno zaviranje v sili, nadzor mrtvega kota, opozorilo na prečni promet zadaj in še več.
Kia Stonic ni bil najbolje sprejet avto, a se je vnesel v slovenski avtomobilizem
Sporočajo nam, da Stonic voznike navdušuje z mišičastimi linijami, drugačnostjo, udobjem, bogatim izborom barv ter najnovejšimi varnostnimi in povezljivostnimi tehnologijami, strokovnjaki pa ga pohvalijo kot skladno oblikovanega, zmogljivega in okretnega. Pa je bilo to res, ko je Kia predstavila svoj model Stonic? Pregledali smo arhive in prva mnenja o modelu Kia Stonic.
»Kia je s Stonicom ostala precej blizu malim mestnim kombilimuzinam, zato bo všeč predvsem tistim, ki ne pomislijo, da bi se z njim res odpravili zunaj urejenih cest,« so za Kio Stonic 1.4 MPI EX Motion zapisali pri Avto-Magazinu. Kot prednosti te različice so navedli soliden motor, šeststopenjski menjalnik, udobje in preglednost ter privlačno obliko.
Med slabosti pa se je prerinilo glasno podvozje, zmotila pa jih je podobnost notranjosti s Kio Rio. So pa pri Avto-Magazinu ocenili tudi Kio Stonic 1.0 T-GDi Motion Eco, kjer so zapisali: »Zanimivo je, da so Korejci za Stonica dejali, da bo njihov najbolje prodajan model, še preden so ga sploh začeli prodajati. Zagotovo jim gre pri tem na roko dejstvo, da so ga uvrstili v najbolje prodajan avtomobilski razred (križanci), po drugi strani pa so se potrudili tudi z izdelavo.« Slabosti so bile glasno podvozje, cena testne različice in osnovna oprema. Po drugi strani pa so prednosti oblika, motor in počutje v kabini.
Pri Žurnalu 24 so zapisali: »Stonic je dobra osvežitev na trgu kompaktnih križancev, kar smo že ugotavljali na testu. Kljub temu zaradi oblike srce ne začne biti tako hitro kot pri nekaterih bolj atraktivno oblikovanih tekmecih, ki so se v zadnjih letih namnožili.«
Dodali so, da je Stonic eden najmlajših predstavnikov v svojem segmentu. S svojimi oblikovnimi in ergonomskimi rešitvami pokriva široko ciljno skupino. To vključuje ženske, mlade družine z enim otrokom, samske pare in upokojence, ki prevažajo tudi otroke. Izjema so le večje družine.
Pri nacionalni RTV so zapisali: »Opazka številka ena je, da je Stonic preveč klasičen malček. Preveč je podoben Kijinemu klasiku z imenom Rio. Konkretno to pomeni, da se v Stonicu po SUV-jevskih kriterijih sedi prenizko. Za SUV se vstopa premalo pokončno.«
Dodali so še eno opazko: »1,2-litrski atmosferski bencinski motor bo za večino voznikov mnogo prešibek. Navajeni smo modernejših turbomotorjev, ki potegnejo že iz nizkih vrtljajev. Zato jih ni treba priganjati v visoke vrtljaje, kjer poraba naraste do nerazumnih mer. V primeru tega Stonica naraste do sedmih litrov.«
Zaključili so: »Mi pravimo, da raje izberite litrski turbo motor.«
Pri AMZSju so za različico Kia Stonic 1.25 MPI EX Motion zapisali, da je »všečen, v vožnji lahkoten in uporaben cestni – oziroma mestni – terenec. Le cena bi bila lahko nižja – glede na to, da je tehnično enak 3500 evrov cenejšemu kombilimuzinskemu riu.« Med prednosti se je uvrstila skladna in prepoznavna oblika, lahkotna vodljivost in živahen in odziven motor. Slabosti pa so petstopenjski menjalnik, motorni trušč pri potovalnih hitrostih ter visok rob prtljažnika.
Pri AvtoFokusu pa so povedali, da gre za kanarčka v kletki: »Simpatičen križanec z osnovnim bencinskim motorjem ne uresniči svojega potenciala.« Prednosti so bile vozne lastnosti, prostornost in ergonomija, slabosti pa motor, menjalnik in cena.
Kakšne pa so bile ocene iz tujine? Slavni Top Gear je zapisal: »Stonic je razmeroma všečen avtomobil s trdnim, nekontroverznim slogom zunanjosti in spodobno notranjostjo, ki je bila zasnovana za nižji proračun. Ali naredi Kia Stonic dovolj, da izstopa v natrpanem segmentu? Verjetno ne, toda njegova redkost bi mu lahko stala v prid, saj tekmeci postanejo nekoliko dolgočasni zaradi vseprisotnosti na cesti.
Z veseljem priporočamo Stonic kot neškodljivega spremljevalca, a hkrati dvomimo o nekaterih osnovah. Na voljo imate stilsko voden avto, ki ne ponuja resničnih izboljšav v primerjavi s kombilimuzino, na kateri temelji, medtem ko bi z malo dodatnega denarja lahko dobili nekaj drugega v Kijini ponudbi, kar bi čudovito ustrezalo vašim potrebam. Ne gre za to, da smo proti športnim terencem in križancem, saj razumemo privlačnost, le ne vemo, čemu je ta pravzaprav namenjen.«
Avtor: Žiga Kastelic, FOTO: kia.si