
McLaren – voznik in avtomobilski imperij
McLaren je priznani britanski proizvajalec avtomobilov in dirkalna ekipa, ki jo je leta 1963 ustanovil Bruce McLaren. Da bi vstopili v svet zgodovine avtomobilizma, moramo vedeti, kako je nastala ena najbolj prepoznavnih znamk na svetu. Več podobnih znamk si lahko ogledate tukaj.
Bruce McLaren, novozelandski dirkač ustvari legendarno znamko
Zgodba o McLarnu se je začela z nadarjenim novozelandskim dirkačem. Ta je tekmoval v formuli ena v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Bruce je imel izjemno kariero voznika. Zmagoval je na dirkah za druge ekipe, preden se je odločil ustanoviti svojo ekipo.
Poleg formule ena se je McLaren razširil tudi na druge motošportne discipline, vključno z dirko Indianapolis 500 in vzdržljivostnimi dirkami. V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja je McLaren dosegel velik uspeh v formuli ena. Še posebej izstopata voznika Emerson Fittipaldi in James Hunt.
Bruce McLaren je tragično umrl v nesreči na testiranju leta 1970, vendar je njegova zapuščina še naprej navdihovala ekipo. Pod vodstvom osebnosti, kot sta Teddy Mayer in Ron Dennis, je McLaren še naprej rasel in cvetel ter osvojil številna prvenstva v formuli ena.
Z leti se je McLaren razvil v pomembnega igralca tako v avtomobilski industriji kot v dirkanju. Oddelek podjetja za cestne avtomobile, McLaren Automotive, proizvaja visoko zmogljive športne avtomobile. Medtem dirkalna ekipa, McLaren Racing, še naprej tekmuje v Formuli 1 in drugih serijah motošporta.

10 zanimivosti o McLarnu
Bruce McLaren je imel sanje in strast
Strast Brucea McLarna do dirkanja se je začela v izredno mladosti. Rojen leta 1937 v Aucklandu na Novi Zelandiji, je že zgodaj pokazal zanimanje za mehanske naprave in začel tekmovati na lokalnih dogodkih motošporta. Pri 14 letih je McLaren že dirkal, vozil je modificiranega Austina 7 Ulster v vzponih in sprinterskih disciplinah. McLarnov talent in predanost sta hitro postala očitna, zaradi česar ga je opazila skupnost motošporta na Novi Zelandiji in drugod.

Prvi zmagovalec VN Nove Zelandije
Bruceu McLarnu je uspel preboj leta 1959, ko je zmagal na Veliki nagradi Združenih držav Amerike in s komaj 22 leti postal najmlajši zmagovalec dirke Formule 1. Dosegel je še en pomemben mejnik, ko je postal prvi Novozelandec, ki je zmagal na dirki formule ena. McLarnova zmaga je pomenila začetek izjemne kariere, s katero je postal eno najbolj ikoničnih imen v zgodovini motošporta.
McLarnova prva zmaga kot konstruktorja
McLarnov prehod iz uspešnega dirkača v konstruktorja se je začel v zgodnjih šestdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je ustanovil Bruce McLaren Motor Racing Ltd. Prva zmaga moštva v formuli ena je prišla na VN Belgije leta 1968, ki je potekala na ikoničnem dirkališču Spa-Francorchamps. Bruce McLaren je sam odpeljal McLaren M7A do zmage, s čimer je zagotovil zgodovinsko zmago novonastali ekipi in postavil temelje za prihodnji uspeh.
Revolucija aerodinamike v Formuli 1
McLaren je odigral ključno vlogo pri revoluciji aerodinamike Formule 1 z uvedbo tehnologije »talnega efekta« (ground effect) v poznih sedemdesetih letih. Avtomobili, kot je McLaren M23 in novejši modeli, so uporabljali posebej zasnovane tunele pod karoserijo za ustvarjanje tlačne sile. To je dramatično izboljšalo oprijem v ovinkih in splošno zmogljivost. McLaren M23, ki so ga vozili legendarni vozniki, kot sta James Hunt in Emerson Fittipaldi, je pokazal mojstrstvo aerodinamike ekipe in prispeval k njihovemu uspehu na stezi.
Ko je z McLarnom prevladal Ayrton Senna
Povezava Ayrtona Senne z McLarnom je eno najslavnejših partnerstev v zgodovini formule ena. Senna, izjemno nadarjen brazilski voznik, se je pridružil McLarnu leta 1988. Partnerstvo med Senno in McLarnom je doseglo vrhunec leta 1988. Takrat je Senna osvojil svoj prvi naslov svetovnega prvaka z vožnjo dominantnega McLarna MP4/4. Sennin izjemen talent v kombinaciji z McLarnovo inženirsko odličnostjo je prinesel McLarnu tri naslove svetovnega prvenstva v letih 1988, 1990 in 1991.

MP4 postane McLaren v Formuli 1
Predpona MP4 je od leta 1981 postala sinonim za McLarnove avtomobile Formule 1. Okrajšava za “Marlboro Project Four”, kar odraža McLarnovo sponzorstvo s cigaretami Marlboro in njegovo povezavo s Project Four Racing. Project Four Racing je bila uspešna britanska dirkalna ekipa, ki jo je ustanovil Ron Dennis v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Leta 1981 se je združil z McLarnom, kar je pripeljalo do ustanovitve McLaren International. Oznaka MP4 se še naprej uporablja za McLarnove avtomobile Formule 1, ki simbolizirajo bogato dediščino ekipe in tradicijo odličnosti.
McLaren v Formuli 1 s sedežem v Angliji
McLarnova ekipa Formule 1 ima sedež v McLarnovem tehnološkem centru (MTC) v Wokingu, Surrey, Anglija. MTC je najsodobnejši objekt, ki ga je zasnoval priznani arhitekt Norman Foster. Tehnološki center McLaren, dokončan leta 2004, hrani vse vidike delovanja formule ena, vključno z oblikovanjem, inženiringom, proizvodnjo in administracijo. Futuristična arhitektura MTC odraža McLarnovo zavezanost inovacijam in služi kot osrednja točka za prizadevanje ekipe za odličnost v motošportu.

Cestni dirkalnik McLaren F1
McLaren F1, predstavljen leta 1992, ostaja eden najbolj ikoničnih in revolucionarnih superšportnih avtomobilov, kar jih je bilo kdaj izdelanih. McLaren F1, ki ga je zasnoval Gordon Murray, je vseboval številne inovacije, vključno s sredinskim položajem za voznika, monokok šasijo iz ogljikovih vlaken in z zlato folijo obloženim motornim prostorom za toplotno izolacijo. Z najvišjo hitrostjo 387 kilometrov na uro je McLaren F1 več kot desetletje držal naslov najhitrejšega serijskega avtomobila na svetu, s čimer je utrdil svoj status avtomobilske legende.

Strokovno znanje o ogljikovih vlaknih
McLaren je bil v ospredju tehnologije ogljikovih vlaken v motošportu in avtomobilskem inženirstvu. Strokovno znanje in izkušnje podjetja na področju ogljikovih vlaken segajo v osemdeseta leta prejšnjega stoletja, ko so predstavili prvi dirkalnik Formule 1 z monokok šasijo iz kompozita ogljikovih vlaken, McLaren MP4/1. McLarnova zaveza lahki konstrukciji in naprednim materialom se razširi na njegove cestne avtomobile, kot sta McLaren P1 in 720S, ki imajo komponente iz ogljikovih vlaken za izboljšano zmogljivost in učinkovitost.
McLaren in njegovi oddelki so ključni pri uspehi
McLaren Applied Technologies (MAT) je oddelek skupine McLaren Group, ki uporablja strokovno znanje in izkušnje podjetja na področju inženiringa, podatkovne analize in simulacije v različnih panogah. MAT deluje na projektih, ki segajo od zdravstva in farmacije do transporta in energetike, pri čemer izkorišča McLarnove tehnološke zmogljivosti, razvite v motošportu. Inovacije oddelka vključujejo razvoj naprednih orodij za simulacijo, nosljivih naprav za spremljanje zdravja in podatkovno vodenih rešitev za optimizacijo delovanja in učinkovitosti v različnih sektorjih. Kako je McLaren izdelan, pa si lahko pogledate tukaj.
Avtor: ŽK, FOTO: mclaren.com, topgear.com