
Najhitrejši električni avtomobili po znamkah: Kdo bliskovito beži naprej?
Če ste še pred nekaj leti ob besedi “električni avto” pomislili na škatlast mestni avto z omejenim dosegom in še bolj omejenim zanimanjem, potem boste ob spodnjem seznamu verjetno dvakrat pogledali. Električni avtomobili danes niso več tihe, počasne alternative, postajajo najmočnejši stroji na štirih kolesih, ki so sposobni sesuti katerekoli bencinske legende na štartu. In to brez ene same kaplje goriva.
Leto 2025 je prineslo novo generacijo električnih dirkačev, ne le po stezah, ampak tudi v srcih avtomobilskih navdušencev. Pregledali smo vsako pomembnejšo avtomobilsko znamko in izbrali njen najhitrejši električni model. Rezultati? Ponekod pričakovani, drugod pa tako presenetljivi, da bi si človek mislil, da gre za napako. Pa ne gre. Gre za novo resničnost.
Rimac Nevera
0–100 km/h: 1,74 sekunde
Najvišja hitrost: 412 km/h
Moč: 1.914KM
Opis: Če vam kdo reče, da elektrika ni zabavna, ga posedite v Nevero. Avto, ki prihaja iz Hrvaške, je utelešenje norosti v najlepši obliki, ne le zaradi vrtoglavih številk, ampak tudi zaradi dejstva, da prihaja iz garaže, kjer so nekoč predelovali Golfe. Nevera ni več eksotika, temveč globalni sinonim za električni ekstrem.
Tesla Model S Plaid
0–100 km/h: 2,1 sekunde
Najvišja hitrost: 322 km/h
Moč: 1.020 KM
Opis: Ko Elon Musk napove novo Teslo, se svet ustavi. Plaid je v resnici avto, ki ne rabi predstavitve, to je raketa s prostornim prtljažnikom in sedeži za celo družino. Voziti ga je kot držati petardo v roki, a z varnostnim pasom. Čeprav ni več najnovejši, ostaja zlati standard za pospeševanje brez drame.

Lucid Air Sapphire
0–100 km/h: 2,0 sekunde
Najvišja hitrost: 330 km/h
Moč: 1.234 KM
Opis: Lucid? Ameriški konkurent Tesli, ki je z modelom Sapphire zadel žebljico na glavico. Je kot Rolls-Royce z dušo dirkalnika. Med vožnjo je občutek tak, kot da se asfalt pod tabo uklanja sam od sebe. In čeprav izgleda uglajeno kot luksuzna limuzina, Sapphire pusti v prahu marsikatero Ferrarijevo zverino.
Porsche Taycan Turbo GT
0–100 km/h: 1,9 sekunde
Najvišja hitrost: 290 km/h
Moč: 1.019 KM
Opis: Taycan Turbo GT ni tisti avto, ki išče pozornost z bleščečimi grafikami. Je tehnično popoln stroj, ki brez pompa dosega stvari, o katerih so včasih sanjali le inženirji Formule 1. Tipična nemška logika: tišina, stabilnost, učinkovitost. A če pritisneš stopalko, začneš razmišljati, ali si še vedno na Zemlji.
Audi RS e-tron GT
0–100 km/h: 2,5 sekunde
Najvišja hitrost: 250 km/h
Moč: 912 KM
Opis: Če bi Taycana oblekli v obleko in mu dali očala, bi dobili RS e-tron GT. Audi se zanaša na formulo »manj kričanja, več hitrosti«. V resnici gre za volčjo moč pod elegantno obliko. Vozna izkušnja? Natančna kot švicarska ura, a z močjo srbskega turbopropelerja. In to je kompliment.
BMW i7 M70
0–100 km/h: 3,5 sekunde
Najvišja hitrost: 250 km/h
Moč: 650 KM
Opis: To ni športnik v pravem pomenu besede. Je pa električni tank, ki vas masira med vožnjo, medtem ko se premikate hitreje kot večina športnih kupejev. Bavarci so tukaj ustvarili tehnološki salon na štirih kolesih, kjer se hitrosti čuti bolj v digitalnem merilniku kot v telesu.
Mercedes-AMG EQE 53
0–100 km/h: 3,3 sekunde
Najvišja hitrost: 220 km/h
Moč: 617-677 KM
Opis: Mercedesov pogled na električni šport: zmogljiv, prestižen in nekoliko zadržan. EQE 53 je tisti model, ki navzven deluje kot poslovnež v obleki, a ima pod suknjičem mišice MMA borca. Idealno za tiste, ki želijo športnost brez kričavosti.
Kia EV6 GT
0–100 km/h: 3,5 sekunde
Najvišja hitrost: 260 km/h
Moč: 641 KM
Opis: Korejci so pokazali zobe. EV6 GT ni več tisti “poceni” električni križanec. Zmogljivost tega avtomobila spominja na najboljše evropske športnike, le da ima več prostora za družinske počitnice. In ja, tudi oblikovno ni več nič skromnega.

Hyundai Ioniq 5 N
0–100 km/h: 3,4 sekunde
Najvišja hitrost: 260 km/h
Moč: 650 KM
Opis: Ioniq 5 N je navzven umirjen, a ko stopiš na plin, razkrije pravo športno zver. S funkcijo umetnega prestavljanja in zvoka pričara izkušnjo pravega dirkalnika, čeprav veš, da vse prihaja iz zvočnikov. A občutek? Popolnoma resničen. In to je tisto, kar šteje.
Ford Mustang Mach-E GT
0–100 km/h: 3,5 sekunde
Najvišja hitrost: 200 km/h
Moč: 480 KM
Opis: Mustang, a brez rjovenja. V osnovi gre za električni SUV, ki pa zna pokazati mišice. Je kompromis med ameriško tradicijo in novo realnostjo, nič več izpuhov, a še vedno zverinsko pospeševanje. Mach-E GT je avto za tiste, ki cenijo ime, a sprejemajo spremembo.
Volkswagen ID.7 GTX
0–100 km/h: 5,4 sekunde
Najvišja hitrost: 180 km/h
Moč: 340 KM
Opis: Ni najhitrejši, a verjetno najbolj racionalen. ID.7 GTX predstavlja premišljen pristop k električnemu avtomobilizmu. Udoben, tih, prostoren in dovolj hiter, da brez težav prehiti večino na avtocesti. Za tiste, ki ne potrebujejo adrenalina vsakih pet minut.
Električni avtomobili so prestopili točko, kjer so jih gledali zgolj kot okolju prijazno alternativo. Danes krojijo vrh avtomobilskih zmogljivosti in postajajo nova merila hitrosti, elegance ter tehnološke dovršenosti. Od balkanskega Rimaca do korejskega Hyundaija, vsak izmed teh modelov dokazuje, da prihodnost ni počasna, temveč bliskovita. In čeprav vsak znamka pristopa k električni revoluciji po svoje, je cilj skupen, premikati meje. Brez hrupa motorja, a z enako mero vznemirjenja.
Pripravil: J.P.
Vir: caranddriver.com, motortrend.com, lucidmotors.com, bmwusa.com, rimac-automobili.com, volkswagen-newsroom.com, hyundai-n.com, ford.ca, ev-database.org, nypost.com