Spomladi bi morali uživati čemaž: 6 idej, kako ga vključiti v prehrano

04. apr. 2024, ob 10.25
Posodobljeno pred 2 mesecema
8
110 SEK

Ko se pomlad prebudi, začne poganjati veliko zdrave zelenjave in zelišč. Živilo, ki bi si ga morali v spomladanskih mesecih nujno privoščiti pogosteje, je čemaž. Odpravite se na sprehod v gozd in naberite nekaj lističev, ki jih lahko na zelo okusne načine vključite v svoj jedilnik.

Čemaž v solati

Eden najpogostejših in najbolj priljubljenih načinov uživanja čemaža je dodajanje k solati. Zaradi intenzivne arome, ki spominja na česen, lahko prijetno izboljša in popestri okus vsake solate: od zelene do paradižnika, kumar, fižola, zelja …

Čemaž v sendviču ali tortilji

Če želite dodati svojemu sendviču ali tortilji malo dodatnega okusa in vlaknin, preprosto operite nekaj lističev čemaža in jih dodajte k drugim sestavinam.

Čemaž v omakah in namazih

Uporabljate ga lahko podobno kot svež česen ali česen v prahu. Z njim lahko začinite paradižnikovo omako za testenine ali rižoto, pripravite blage jogurtove ali smetanove omake ali skutin namaz s čemažem.

Čemažev pesto

Zelo priljubljena je tudi priprava čemaževega pesta, za katerega potrebujete sveže čemaževe liste, nariban parmezan, hladno stiskano olivno olje in oreščke po izbiri, najbolje pinjole ali orehe. Vse skupaj zmeljete in shranite v tesno zaprte posodice, potem pa lahko pesto uporabljate za pripravo različnih jedi ali ga uživate preprosto na popečenem kosu kruha.

To so kraji, kjer lahko opazujete najlepše sončne zahode na svetu
Sončni zahodi so ena tistih naravnih lepot, ki očarajo vsakogar. Ne glede na to, kolikokrat v življenju vidimo lep sončni zahod, ga je vedno prijetno videti in se ga nikoli ne naveličamo. Čarobn

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Anna Stanford (@annasfamilykitchen)

Čemaž v juhi

Spomladanske juhe iz sveže zelenjave in zelišč so najboljše za razstrupljanje telesa. Pripravite lahko čemaževo juho ali pa mešano kremno zelenjavno juho, ki ji dodate čemaž.

Priloga h glavnim jedem

Čemaž lahko vedno uživate poleg praktično katerekoli jedi, saj z njim enostavno dodate vlaknine k obroku in posebno aromo. Dodajte ga torej k pečenemu krompirju, lignjem, na pico, k ribam ali rižoti.

Kako uživanje čemaža vpliva na zdravje?

  • Zaradi visoke vsebnosti vlaknin spodbuja prebavo in uravnava črevesno mikrofloro.
  • Pomaga pri izločanju strupov iz telesa, deluje kot naravni antioksidant in antibiotik.
  • Vsebuje veliko vitamina C, krepi imunski sistem in splošno odpornost.
  • Izboljšuje delovanje jeter in ledvic, spodbuja čiščenje krvi.
  • Krepi zdravje srca in ožilja, enako kto česen vseuje alicin, ki znižuje oksidativni stres in holesterol.
  • Telo oskrbuje z energijo.
  • Pomaga izločati vodo iz telesa in preprečuje njeno zastajanje.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels

8
110 SEK