Tako se boste najbolje spopadli s stresom

1
90 SEK

Stres je del človeškega vsakdana in lahko ima pozitiven učinek, saj nas motivira, da opravimo naše obveznosti. Tudi hud stres ob izgubi bližnjega, službe, težki bolezni ali slabem dogodku je nekaj, kar je normalno prisotno v našem življenju. In logično je, da se takrat počutimo slabše in bolj anksiozno.

Pomembno je, da se znamo s stresom spopadati in da ne dovolimo, da preraste v obliko duševne bolezni. Nekaj nasvetov za umirjanje stresa:

  • ohranjajte pozitiven pogled na svet,
  • sprejmite, da so nekateri dogodki izven vašega nadzora,
  • bodite asertivni, ne pa agresivni. Načnite svoja čustva, prepričanja ali mnenja in jih predelajte, namesto da postanete jezni, defenzivni ali pasivni,
  • naučite se bolj učinkovito izkoristiti vaš čas,
  • postavite si primerne meje in bodite sposobni zavrniti ponudbe, ki bi v vaše življenje prinesle dodaten stres,
  • vzemite si čas za hobije in interese,
  • ne zanašajte se na droge, alkohol ali kompulzivne vedenjske vzorce, da bi zmanjšali stres. Vse to lahko v bistvu stres le še poveča,
  • preživite veliko časa v družbi prijetnih ljudi.

Športna vadba za zmanjševanje stresa:

Začnimo z dejstvom, da šport izboljša naše spanje, ki je v obdobju stresa še posebej pomembno. Šport prav tako pomaga pri izboljšanju razpoloženja, saj pospeši izločanje t.i. srečnih hormonov, kot so endorfini. Endorfini pomagajo pri zmanjševanju občutka bolečine in izboljšajo spanec. Športno aktivni ljudje so pogosto manj anksiozni in imajo boljšo samopodobo. Za zmanjševanje stresa so še posebej učinkoviti sledeči športi:

  • tek,
  • plavanje,
  • plesanje,
  • kolesarjenje
  • joga
  • pilates

Če nimate časa, da bi reden trening vključili v vaš urnik, poskusite mogoče takole:

  • pojdite v trgovino s kolesom in ne z avtom,
  • uporabite stopnice namesto dvigala,
  • parkirajte čim dlje stran od vhoda v zgradbo,
  • sami operite avto, namesto da ga peljete v avtopralnico,
  • počistite hišo oziroma stanovanje,
  • v času pavze v službi pojdite na sprehod.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels

1
90 SEK