To pomlad se osredotočite nase: najboljše rutine, ki jih lahko vpeljete v vsakdan

14. mar. 2024, ob 10.15
Posodobljeno pred 2 mesecema
15
150 SEK

Končno so mrzli in turobni dnevi za nami, narava se je že pričela prebujati, kar naznanja prihod čudovite pomadi, ki je odlična priložnost za svež začetek in obnovitev svojega duševnega zdravja. Ob daljših dnevih in barvitem cvetju se je bistveno lažje osredotočiti na sebe in svoje duševno zdravje ter tako sprejeti nove odločitve in navade. Osredotočenost na popolno prisotnost in zavedanje tega trenutka nam lahko pomaga gojiti globlji občutek povezanosti s seboj in svetom okoli nas. Predstavljamo vam nekaj načinov za ohranjanje ali izboljšanje duševnega zdravja.

Jutranja meditacija

Začnite dan z nekaj minutami tihega razmišljanja. Poiščite udoben prostor, zaprite oči in se osredotočite na svoje dihanje. Dovolite si, da se osvobodite vseh misli ali skrbi iz preteklosti ali prihodnosti in preprosto bodite prisotni tukaj in zdaj. Določite si pozitivno misel za prihajajoči dan in tako ojačajte občutek jasnosti in namena.

Sprehodi v naravi

Izkoristite daljše dneve in toplejše vreme tako, da preživite več časa na prostem. Lahko greste na počasen sprehod po parku ali pa na aktiven pohod v gozdu, v vsakem primeru vas bo stik z naravo napolnil z energijo in dobrim počutjem. Bodite pozorni na poglede, zvoke in občutke okoli sebe, dovolite si, da v celoti cenite lepoto sveta okoli sebe.

Majhne navade, ki vam bodo pomagale dvigniti energijo
Se tudi vam pogosto dogaja, da se čez dan počutite utrujeno, brez moči, volje in motivacije kljub temu, da ste spali zadostno število ur? Seveda je to lahko posledica nekvalitetnega spanca, stresa

Osredotočena gibanja 

Vključite se v dejavnosti, ki izboljšajo povezavo uma in telesa, kot so joga ali tai chi. Te nežne oblike vadbe spodbujajo gibljivost, moč in ravnotežje, hkrati pa spodbujajo občutek notranjega miru in sprostitve. Spremljajte ritem svojega diha, ko se premikate skozi vsako držo, ostanite prisotni z občutki v telesu.

Praksa hvaležnosti

Kultivirajte odnos hvaležnosti tako, da si vsak dan vzamete čas za razmislek o stvareh, ki jih cenite v svojem življenju. Redno pišite dnevnik hvaležnosti in vsak dan zapišite tri stvari, za katere ste hvaležni, bodisi gre za čudovit sončni vzhod, besede prijateljice ali pa okusen obrok. Osredotočanje na pozitivno lahko spremeni vaš pogled in izboljša splošni občutek dobrega počutja.

Osredotočeno prehranjevanje

Bodite pozorni na okuse, teksture in arome svojih obrokov s prakso osredotočenega prehranjevanja. Počasi in premišljeno grizite, uživajte v vsakem grižljaju in temeljito žvečite. Opazujte, kako hrana neguje vaše telo in vas napolni z energijo. Osredotočeno prehranjevanje vam lahko pomaga razviti bolj zdrav odnos do hrane in kultivirati večji občutek zadovoljstva s svojimi obroki.

Digitalni odklop

Odklopite se od tehnologije in si vzemite odmor od zaslonov in obvestil. Vsak dan določite čas v dnevu, ko se odklopite z interneta in se v tem času posvetite svojim hobijem. Lahko berete knjigo, klepetate s prijatelji, greste na sprehod in podobno. Zmanjšanje digitalnih motenj vam lahko omogoči več prisotnosti in osredotočenosti v življenju.

Samopomoč

Praksa prijaznosti in sočutja do sebe je še posebej pomembna v časih težav ali stresa. S seboj ravnajte s toplino in razumevanjem, ki bi ga ponudili dragemu prijatelju. Priznajte svojo človečnost in nepopolnosti ter si zapomnite, da je v redu delati napake in doživeti izzive na poti.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Unsplash

15
150 SEK