To so živila z visoko vsebnostjo beljakovin in nizko vsebnostjo maščob

12. mar. 2024, ob 07.49
Posodobljeno pred 25 dnevi
27
110 SEK

Zdrava prehrana je ključnega pomena za vzdrževanje telesne kondicije in splošnega dobrega počutja. Pri izbiri živil je pomembno, da se osredotočimo na tista z visoko vsebnostjo beljakovin in nizko vsebnostjo maščob. Takšna živila nam namreč lahko pomagajo pri gradnji mišic, zmanjšanju telesne maščobe in ohranjanju zdrave telesne mase. V tem članku vam predstavljamo nekaj takšnih živil, poskusite jih vključiti v svoj dnevni jedilnik.

1. Pusto perutninsko meso

Piščančje prsi ali puranje meso sta odličen vir beljakovin, hkrati pa vsebujeta malo maščob. Vsebujeta veliko vitamina B, cinka in železa ter sta odlična izbira za gradnjo in obnovo mišičnega tkiva.

2. Ribe

Ribe, kot so tuna, losos, skuša in postrv, so odličen vir beljakovin in zdravih maščob omega-3. Te esencialne maščobne kisline so pomembne za zdravje srca, možganov in celotnega telesa.

3. Mlečni izdelki z nizko vsebnostjo maščob

Grški jogurt, skuta in posneto mleko so bogati viri beljakovin z malo maščob. Dodajanje teh živil v vašo vsakdanjo prehrano lahko poveča vnos beljakovin in prispeva k zdravju kosti zaradi visoke vsebnosti kalcija.

4. Jajca

Jajca so cenovno ugoden in hranljiv vir beljakovin. Poleg tega vsebujejo esencialne vitamine in minerale, vključno z vitaminom D, železom in cinkom, ki so pomembni za zdravje.

Majhne navade, ki vam bodo pomagale dvigniti energijo
Se tudi vam pogosto dogaja, da se čez dan počutite utrujeno, brez moči, volje in motivacije kljub temu, da ste spali zadostno število ur? Seveda je to lahko posledica nekvalitetnega spanca, stresa

5. Tofu in sojini izdelki

Tofu je odličen vegetarijanski vir beljakovin z nizko vsebnostjo maščob. Prav tako je bogat s fitokemikalijami, imenovanimi izoflavoni, ki imajo antioksidativne lastnosti in lahko zmanjšajo tveganje za nekatere kronične bolezni. Enako velja za sojine izdelke.

6. Leča in fižol

Leča, čičerika, fižol in druge stročnice so odličen vir rastlinskih beljakovin z malo maščobami. Pri vegetarijancih so zato odličen nadomestek mesnih izdelkov. Poleg beljakovin vsebujejo tudi vlaknine, ki pomagajo pri prebavi, ter minerale, kot so železo, magnezij in kalij.

7. Oreščki in semena

Orehi, mandlji, lešniki, chia semena in lanena semena so odličen vir rastlinskih beljakovin, zdravih maščob in vlaknin. Dodajanje teh oreščkov in semen v prehrano lahko poveča vnos hranil in prispeva k občutku sitosti.

Z vključitvijo teh živil v svojo prehrano lahko sestavite uravnotežen jedilnik, ki podpira vaše zdravje in dobro počutje. Ne pozabite pa tudi na pomembnost raznolikosti in uravnoteženega prehranjevanja, da zagotovite vnos vseh potrebnih hranilnih snovi.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Unsplash

27
110 SEK