Toyota Supra, 45-letna zgodovina

30. jun. 2023, ob 19.52
Posodobljeno pred 2 mesecema
148
290 SEK

Toyota Supra je športni avtomobil, ki je pridobil veliko popularnost in prepoznavnost med avtomobilskimi navdušenci. Supra ima bogato zgodovino, ki sega vse do njene prve predstavitve leta 1978, od takrat pa je postala ikona in zelo cenjen model v avtomobilskem svetu. Več o Toyoti smo že pisali tukaj.

Zakaj ima Toyota Supra tako priljubljen status?

Toyota Supra predstavlja mešanico zmogljivosti, sloga in avtomobilskega inženiringa, ki že desetletja navdušuje navdušence. Njen nadaljnji razvoj in status ikone sta utrdila njen položaj cenjenega športnega avtomobila v avtomobilski industriji. Spodnji dejavniki pa to v njeni zgodovini potrjujejo:

  • Zmogljivost: Supra je znana po svojih impresivnih zmogljivostih. Odlikuje jo zmogljiv motor in dobro nastavljeno podvozje, ki zagotavlja odlično pospeševanje, natančno vodljivost in navdušujočo vozno dinamiko.
  • Generacije: Supra je prestala proizvodnjo več generacij. Med najbolj opaznimi in najbolj iskanimi generacijami sta četrta generacija (MKIV), ki so jo izdelovali od leta 1993 do 2002 in je pridobila izjemno priljubljenost zaradi visoko zmogljivega motorja 2JZ-GTE, ter peta generacija (A90), ki je zaznamovala Oživitev Supre leta 2019 po 17-letnem premoru.
  • Motor: Supra se pogosto povezuje z njenimi legendarnimi vrstnimi šestvaljniki. Četrta generacija Supre je imela ikonični motor 2JZ-GTE, znan po svoji robustnosti in nastavljivosti, medtem ko peto generacijo Supre (A90) poganja vrstni šestvaljnik s turbopolnilnikom, razvit v sodelovanju z BMW.
  • Oblika: Zasnovo Supre zaznamuje eleganten in aerodinamičen profil, ki poudarja njeno športno in agresivno držo. Odlikuje ga nizko ohišje, izrazite obline in vpadljivi detajli, ki prispevajo k njegovemu značilnemu videzu, ki pritegne pozornost.
Toyota Supra: Priljubljenost
Toyota Supra: Priljubljenost
  • Tehnologija in funkcije: Toyota Supra vključuje napredno tehnologijo in funkcije za izboljšanje vozne izkušnje. To vključuje sodobne informacijsko-razvedrilne sisteme, funkcije za pomoč vozniku in komponente, usmerjene v zmogljivost, kot so prilagodljivo vzmetenje in športni zavorni sistemi.
  • Dediščina motošporta: Supra je opazno prisotna v motošportu, zlasti v dirkalnih serijah, kot je Super GT na Japonskem, in na različnih tekmovanjih v driftanju po vsem svetu. Zaradi svojih zmogljivosti in možnosti spreminjanja je postal priljubljena izbira za ljubitelje dirkanja in poprodajnih nastavitev.
  • Globalna privlačnost: Čeprav je bila prvotno avto za japonski domači trg, je Toyota Supra pridobila svetovno prepoznavnost in se je izvažala v različne države ter si prislužila predano bazo oboževalcev po vsem svetu.

Zgodovina Toyote Supra skozi štiri generacije

Zgodovina Toyote Supra sega več desetletij in se je skozi več generacij razvila v ikonični športni avtomobil, kot ga poznamo danes. Tukaj je kratek pregled zgodovine Supre:

Prva generacija (A40/A50, 1978-1981)

Supra je bila predstavljena leta 1978 kot zmogljiva različica Toyote Celice. Sprva je bil znan kot Celica Supra in se je pod tem imenom prodajal do leta 1986. Supra prve generacije je imela značilen dizajn z dolgim ​​pokrovom motorja in 2,6-litrskim vrstnim šestvaljnikom, ki proizvede približno 110 konjskih moči. Priljubljenost je pridobila zaradi svoje kombinacije športnega stila, udobne notranjosti in zmogljivosti usmerjenih funkcij.

Druga generacija (A60, 1981-1986)

Leta 1981 je Supra postala samostojen model, ločen od Celice, in prejela oznako šasije A60. Supra druge generacije je imela bolj prefinjen stil in izboljšano zmogljivost. Možnosti motorjev so vključevale 2,8-litrski vrstni šestvaljnik in različico s turbinskim polnilnikom na nekaterih trgih. Ta generacija je zaznamovala uvedbo elektronskega vbrizga goriva in različne tehnološke napredke.

Tedenski horoskop: 14. oktober – 20. oktober 2024
Teden pred nami prinaša pomembne priložnosti za napredek, tako na osebnem kot poklicnem področju. Energije zvezd bodo spodbujale akcijo, sprejemanje odločitev in krepitev medosebnih odnosov. Nekat

Tretja generacija (A70, 1986-1992)

Supra tretje generacije, pogosto imenovana tudi MKIII Supra, je imela popolno prenovo z bolj racionalnim in aerodinamičnim videzom. Predstavila je zmogljivejše motorje, vključno z različico s turbinskim polnilnikom in hladilnikom polnilnega zraka. MKIII Supra je postala priljubljena kot športni avtomobil, ki ponuja ravnotežje med zmogljivostjo, udobjem in cenovno dostopnostjo.

Toyota Supra skozi leta
Toyota Supra skozi leta

Četrta generacija (MKIV, 1993-2002)

Supra četrte generacije, znana kot MKIV Supra, je nedvomno najbolj ikonična in cenjena različica modela. Odlikoval jo je osupljiv dizajn z gladkimi linijami, značilnim zadnjim spojlerjem in izskočnimi žarometi. MKIV Supra je pritegnila svetovno pozornost zaradi svoje izjemne zmogljivosti, zlasti z uvedbo legendarnega motorja 2JZ-GTE, 3,0-litrskega šestvaljnika s turbinskim polnilnikom, ki proizvaja impresivno moč. Postala je priljubljena izbira za poprodajne predelave in dosegel legendarni status v tuning in dirkalnih skupnostih.

Oživitev in peta generacija (A90, 2019-danes)

Po več kot 17 letih odsotnosti je Toyota leta 2019 oživila Supro za svojo peto generacijo.

A90 Supra, razvita v sodelovanju z BMW, ima sodoben dizajn z elementi, ki se poklanjajo svojim predhodnikom. Poganja jo vrstni šestvaljnik s turbinskim polnilnikom in predstavlja napredno tehnologijo, vključno s prefinjeno šasijo in nizom funkcij za pomoč vozniku. A90 Supra je bila dobro sprejeta zaradi svoje zmogljivosti, vodljivosti in nadaljevanja zapuščine Supre.

Toyota Supra: Zanimivosti in zabavna dejstva
Toyota Supra: Zanimivosti in zabavna dejstva

7 zanimivosti o Toyoti Supri

Status filmske zvezde: Supra je pridobila veliko slavo z nastopom v filmu iz leta 2001 “Hitri in drzni”. Oranžna MKIV Supra, ki jo je vozil lik Briana O’Connerja, ki ga igra pokojni igralec Paul Walker, je postala ikonični simbol zmogljivosti in priljubljenosti avtomobila.

Legendarni motorji: Supra četrte generacije (MKIV) je še posebej znana po motorju 2JZ-GTE. 2JZ-GTE, znan po svoji vzdržljivosti in zmožnosti obvladovanja visokih konjskih moči, je postal legenda med avtomobilskimi navdušenci in iskan motor za predelave.

Rekordna moč: V svoji tovarniški zalogi je imela MKIV Supra moč okoli 320 KM (sprva podcenjena za marketinške namene). Vendar se je izkazalo, da motor 2JZ-GTE zmore veliko večjo moč, pri čemer nekatere spremenjene Supre presegajo 1000 konjskih moči.

Čudo najvišje hitrosti: Zabeleženo je, da je MKIV Supra dosegla impresivne največje hitrosti. Pravzaprav so poročali, da je nespremenjena Supra dosegla največjo hitrost 251 km/h v testu, ki ga je izvedla revija Car and Driver.

NOVO NA NADLANI.SI: Objavite zgodbo in zaslužite!
Ali ste bili priča nepozabnemu dogodku, šokantni situaciji ali imate v rokah novico, ki bi lahko navdušila širšo javnost? Spletni portal Nadlani.si vam omogoča več kot le branje novic – zdaj

Aerodinamična zasnova: Supra četrte generacije (MKIV) je bila zasnovana z mislijo na aerodinamiko. Njegova elegantna in ukrivljena oblika karoserije je v kombinaciji z zadnjim spojlerjem, ki se samodejno razširi pri višjih hitrostih, pomagala zmanjšati upor in izboljšati stabilnost.

Senzacija pri uglaševanju: Supra, zlasti MKIV, je postala priljubljena med avtomobilskimi navdušenci za poprodajne spremembe in uglaševanje. Zaradi robustnega motorja, močnega pogona in enostavno nadgradljivih komponent je postal priljubljena izbira za izboljšanje zmogljivosti.

Redko in omejeno: MKIV Supra je bila na voljo v različnih opremah in omejenih izdajah, kot so “RZ,” “SZ-R” in “GZ Aero Top.” Nekatere izdaje so vsebovale ekskluzivne barvne možnosti, posebne značke in edinstvene lastnosti, zaradi česar so med zbiralci zelo iskane.

Avtor: Žiga Kastelic, FOTO: pixabay.com

148
290 SEK