Veste, kaj je atlantska dieta?

17. apr. 2024, ob 07.46
Posodobljeno pred 24 dnevi
13
120 SEK

V svet zdravja in prehrane vstopa nov priljubljen način prehranjevanja, ki se ga poslužuje vse več ljudi po vsem svetu. Atlantska dieta ali atlantski način prehranjevanja je v resnici precej podoben že zelo znanemu mediteranskemu načinu prehranjevanja. V nedavnih raziskavah se je izkazal kot odličen način za lajšanje raznih kroničnih vnetnih bolezni in drugih zdravstvenih težav. Kaj pa pravzaprav pomeni takšen način prehranjevanja?

Ribe so bogat vir zdravih omega-3 maščob.

Atlantska dieta vključuje predvsem tradicionalna živila, ki se uživajo na severozahodu Portugalske in Španije. Tako kot mediteranska prehrana tudi atlantska daje poudarek na uživanju čim več svežega sadja in zelenjave ter tri do štirikrat tedensko uživanje morske hrane ali mesa. Zelo priljubljeno živilo atlantske diete je sveže olivno olje, dovoljuje pa se tudi konzumiranje vina. Posebnost atlantske diete v primerjavi z mediteransko je poudarek na uživanju križnic; na primer zelja, ohrovta, brokolija, cvetače. Prehranjujejo pa se tudi z več kruha, testeninami in drugimi ogljikovimi hidrati. Način priprave temelji na enostavnih tehnikah, kot je priprava na sopari, kuhanje, pečenje. Okusi posameznega živila so čim bolj naravni, začinijo pa se s svežim olivnim oljem in lokalnimi začimbami.

Kako atlantski način prehranjevanja vpliva na vaše zdravje?

S pomočjo atlanstke prehrane lahko izgubite odvečne kilograme in izboljšate splošno počutje. Nekatere raziskave celo namigujejo, da vam lahko takšen način prehranjevanja pomaga pri odpravljanju raznih vnetnih bolezni oziroma preventivno preprečuje njihov nastanek. Za atlantsko dieto so značilna živila z veliko vlakninami in nekalorična visokobeljakovinska živila, ki nam dajo občutek sitosti, nas oskrbijo s številnimi pomembnimi vitamini in minerali, hkrati pa niso zelo kalorična. To nam lahko ponudi odlično priložnost za preoblikovanje telesa, sploh če se takšne prehrane lotimo v kombinaciji z ustrezno telesno vadbo.

Majhne navade, ki vam bodo pomagale dvigniti energijo
Se tudi vam pogosto dogaja, da se čez dan počutite utrujeno, brez moči, volje in motivacije kljub temu, da ste spali zadostno število ur? Seveda je to lahko posledica nekvalitetnega spanca, stresa

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Start Today (@starttoday_)

Kateri način prehranjevanja je bolj zdrav – mediteranski ali atlantski?

Strokovnjaki zagotavljajo, da sta oba načina prehranjevanja zelo podobna in pustita na telesu ter zdravju podobne učinke. Atlantska dieta se osredotoča na minimalno procesirana in zelo sveža živila, bogata z vlakninami, v primerjavi z mediteransko prehrano morda dovoljuje nekoliko manj široko izbiro med vrstami beljakovin. Podobno vodilo ima tudi mediteranska prehrana; živila, ki jih uživamo, so čim bolj sveža in nepredelana, morda dovoljuje nekoliko več pestrosti pri izbiri. Če uživate uravnotežene kvalitetne obroke v skladu katerekoli od omenjenih diet, ste lahko mirni, da se prehranjujete zdravo.

 

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels

13
120 SEK