Je Volkswagen ID3 najboljši električni avto?
Volkswagen ima zdaj svoj električni avto, ki mu gre pripisati čudežne sposobnosti. Novi električni avto Volkswagen ID3 je za nemškega proizvajalca enako pomemben kot Golf ali Hrošč. Električni avto Volkswagen ID3 naj bi se uveljavil na istih trgih, na katerih so bili prodani njegovi predniki, vendar najverjetneje ne bo prodal kakih 21 milijonov enot, kot je to uspelo Golfu ali Hrošču. Vendar pa lahko v tovarni Zwickau letno proizvedejo do 330.000 električnih avtov, modelu Volkswagen ID3 pa se bo kmalu pridružil tudi večji ID4.
Cilj je ambiciozen, Volkswagen želi postati svetovni vodja v električni mobilnosti. Podjetje načrtuje, da bo do leta 2029 predstavil do 75 čistih električnih modelov avtomobilov. Najprej pa je za Volkswagen ID3 prišel trenutek resnice: se bo povzpel na vrh industrije električnih avtov?
Električni avto Volkswagen ID3 ima povsem nov dizajn
Najprej si poglejmo kako Volkswagen ID3 izgleda. Formalno spretno meša tradicijo in sodobnost. Kritikom se zdi oblikovanje dolgočasno, toda Volkswagen ID3 naj bi bil oblikovan tako, da pritegne množico – kupce, za katere je to njihov prvi električni avto doslej. Vodja oblikovanja v podjetju pravi, da bi moral Volkswagen ID3 ustrezati čim več ljudem, čeprav je bil “zasnovan z ostrim očesom za namen”.
Vizualno je jasno, da je Volkswagen ID3 povsem nov dizajn, ki temelji na platformi podjetja MEB. Vendar pa komaj kdo obrne glavo, ko se električni avto pelje po cesti kar pomeni, da njegov dizajn ni ravno posebej privlačen za pogled.
MEB pomeni “Modularni komplet za e-pogon”, ki ga bodo uporabljali številni prihajajoči električni avtomobili podjetja Volkswagen. Omogoča zelo dobro izrabo prostora v avtomobilu. Volkswagen ID3 je dolg kot Golf, vendar ponuja notranji prostor, ki je primerljiv s Passatom.
V vsakem položaju sedenja je občutek prostora impresiven, predvsem v zadnjem delu za noge, kjer na sredini ni nobenega sredinskega tunela. Na sprednjem delu avtomobila prevladujejo okna za večje vidno polje, kabina pa je zasnovana minimalistično. Kritiki pravijo, da notranji dizajn električnega avta Volkswagen ID3 nekoliko spominja na kombi. Ob tem kritizirajo kakovost materiala. Čeprav so plastike vzdržljive in trdne, bi bilo lepše videti površine, ki so bolj kakovostne.
Spredaj za volanom je majhen 5,3-palčni zaslon z instrumentom s tremi ploščicami, ki se z volanom vrtijo navzgor ali navzdol. Električni avto ponuja tudi opcijski zaslon za glavo ki prikazuje bistvene informacije. Sicer pa obstaja 10-palčni zaslon na dotik za zabavo. Je zelo podoben sistemu v Golfu 8, vključno z njegovimi slabostmi. Fizičnega gumba skoraj ni in uporaba zahteva nekaj časa, da se je navadimo.
Računalnik z informacijami je nekoliko pomanjkljiv. Morda ste že slišali za programske težave s Volkswagen ID3. Ob začetku predstavitve avtomobila septembra funkcija App Connect in oddaljeni head-up zaslon še ne bosta aktivirana.
Zgodnji kupci avta Volkswagen ID3 imajo na voljo dve različni možnosti. Lahko naročijo svoj prvi električni avto Volkswagen ID3 v začetku septembra, skupaj s članstvom v ekskluzivnem klubu, ki vključuje različne ugodnosti za stranke in posodobitev programske opreme za obe izjemni digitalni funkciji v začetku prihodnjega leta. Druga možnost pa je, da zgodnji kupci z malo več potrpljenja izberejo datum dobave v 4. četrtletju 2020. S to poznejšo različico bo vozilo že imelo vse funkcije.
Kako se obnese na cesti
Nekateri bi rekli, da se Volkswagen ID3 na cesti obnese tako kot izgleda – moderno, a nespektakularno. Stabilnost je adut tega električnega avta. Prav tako je električni avto Volkswagen ID3 med vožnjo še posebej tih.
Šef blagovne znamke Volkswagen pravi, da so hrup med vožnjo namerno zmanjšali. Seveda, Volkswagen ID3 zaradi varnostnih razlogov oddaja zvoke pri nizkih hitrostih, vendar pri podjetju niso želeli, da bi s tem ustvaril več hrupa, kot je potrebno.
Strokovnjaki so prepričani, da se bodo vozniki hitro navadili na gumb za prestavljanje, ki je na desni strani voznikovega zaslona. Regenerativno zaviranje je uravnoteženo tako v stopnjah hitrosti D kot B, vendar stopnja regeneracije ni nastavljiva. Občutek za volanom je značilen za električni avtomobil kar pomeni, da je precej sintetičen in nepovezan. Toda Volkswagen je poskušal ustvariti dobro uravnoteženo nastavitev za povprečne voznike.
Nekateri menijo, da Volkswagen ID3 celo vizualno spominja na avtomobil v “Knight Rider-ju”, saj se takoj, ko sistem posumi, da se boste zapeljali v zadnji del avtomobila pred vami, zasveti svetlo rdeča LED lučka pod vetrobranskim steklom. Ta lučka je videti kot rdeča luč v avtomobilu v “Knight Rider-ju”.
Električni avto Volkswagen ID3 je poln asistenčnih sistemov. V popolnoma naloženi različici okolje spremljajo sprednji radar, sprednja kamera, dva zadnja radarja in osem ultrazvočnih senzorjev.
Kako velika je Volkswagen ID3 baterija?
Volkswagen obljublja osem let garancije na baterijo oziroma 160.000 prevoženih kilometrov. Manjša baterija ima devet modulov v ohišju z desetimi predelki, medtem ko je velika baterija sestavljena iz dvanajstih modulov, ki zapolnjujejo okvir z dvanajstimi predelki. Tehta 495 kilogramov.
Če lahko najdete polnilno postajo s 100 kW, lahko v 30 minutah v baterijo s 58 kWh pretočite 290 kilometrov dosega. V nasprotnem primeru je potrebno malo potrpljenja, kot kažejo spodnje vrednosti:
Čas polnjenja:
AC – 7,2 kW, 100% SoC 09:30 h
AC – 11 kW, 100% SoC 06:15 h
DC – 100 kW, 80% SoC 00:35 h
DC – 100 kW za 100 km dosega 00:08 h
Volkswagen začenja s svojo storitvijo polnjenja, ki sovpada s tržnim izstopom ID družine. S storitvijo We Charge bodo lahko kupci svoje e-avtomobile polnili na več kot 150.000 javnih polnilnih mestih po vsej Evropi. Dostop do teh polnilnih mest je zelo preprost s kartico za polnjenje.
Kupci lahko izbirajo med tremi posameznimi hitrostmi polnjenja, ki vključujejo ekskluzivne pogoje za omrežje IONITY za hitro polnjenje. Storitve We Charge so na voljo za uporabo od sredine avgusta naprej, cene polnjenja pa so prilagojene različnim skupinam uporabnikov.
“We Charge Go” ponuja nižje cene posameznih postopkov polnjenja in je prava izbira za tiste, ki redno polnijo na javnih polnilnih mestih. “We Charge Plus” je nivo za vse voznike, ki se pogosto vozijo. Na primer v podjetju IONITY v Nemčiji plačajo le 30 centov za kilovatno uro in tako lahko uporabljajo vseevropsko omrežje za hitro polnjenje po zelo ugodni ceni.
VW uradno navaja porabo 14,5-kilovatne ure za električni avto Volkswagen ID3 z baterijo 58 kWh z 204 KM.
Volkswagen ID3 prihaja na trg z dvema različicama modela, ki se razlikujeta glede na baterijo. Volkswagen ID3 Pro Performance ponuja 58 kWh neto vsebnosti energije in do 426 km dosega (WLTP), medtem ko ima Volkswagen ID3 Pro S 77 kWh neto vsebnosti energije v bateriji in doseg do 549 km (WLTP).
Kritiki so prepričani, da bo Volkswagen ID3 hit na trgu. Pa ne zato, ker je najboljši električni avtomobil na svetu, ampak ker se blagovna znamka dosledno osredotoča na nove modele z lastno platformo in ekosistemom, ki poskuša zajeti vse želje kupcev.
Avtor: Ana Nikolić