Začimbe in zelišča, ki jih uživajte za krepitev imunskega sistema

09. maj. 2024, ob 09.36
Posodobljeno pred 2 mesecema
21
120 SEK

Sveža in sušena zelišča ter začimbe ne pripomorejo le k unikatnim aromam jedi in izboljšanju okusa, ampak lahko izjemno pozitivno vplivajo tudi na vaše zdravje. Če ste se jih do zdaj pri kuhanju izogibali ali pa ste uporabljali le klasično kombinacijo poper-sol, je sedaj čas, da razširite svojo zalogo začimb in pričarate nepozabne arome. Katera zelišča in začimbe veljajo za najbolj zdrava?

Kurkuma

Magični zlati prah, ki je postal izjemno priljubljen v zahodnem svetu v zadnjih letih, se v resnici že stoletja uporablja v medicinske namene. Kurkuma ima aktivno sestavino, imenovano kurkumin, ki pripomore k zmanjšanju vnetja v telesu in se povezuje z izboljšanjem simptomov številnih kroničnih bolezni – od rakavih obolenj, srčno-žilnih bolezi, do diabetesa in nevroloških ter revmatskih bolezni. Kuhanje s kurkumo je zelo enostavno, uporabljate jo lahko za pripravo marinad, popestritev rižot ali pa pripravo magičnega napitka, imenovanega zlato mleko.

Kaj je zlato mleko in zakaj bi ga morali uživati?

Kajenski poper

Ljubitelji rahlo pikantnega boste navdušeni, ko boste začeli uporabljati to začimbo pri pripravi vsakodnevnih obrokov. Kajenski poper spodbuja metabolizem in prebavo, raziskave so pokazale celo, da vam lahko pomaga izgubiti nekaj odvečnih kilogramov – seveda v kombinaciji z zdravimi živili in telesno aktivnostjo. Kajenski poper uravnava apetit in celo izboljšuje črevesno mikrofloro. Dodajate ga lahko v umešana jajca, omake, morsko hrano, mesne jedi in celo pokovko. Za odlično marinado uporabite mešanico svežega česna, limoninega soka, medu, sojine omake in olivnega olja s polovico čajne žličke kajenskega popra.

To so kraji, kjer lahko opazujete najlepše sončne zahode na svetu
Sončni zahodi so ena tistih naravnih lepot, ki očarajo vsakogar. Ne glede na to, kolikokrat v življenju vidimo lep sončni zahod, ga je vedno prijetno videti in se ga nikoli ne naveličamo. Čarobn

Ingver

Seveda si lahko iz ingverja pripravite čaj za pomiritev želodca, lahko pa ga začnete uporabljati tudi pri pripravi jedi. Sadni ali zelenjavni smuti z ingverjem bo spodbudil metabolizem, če si ga privoščitee za zajtrk. Ingver lahko uporabite za popestritev toplih juh, rižot, solat in testenin. Je naravni antioksidant, ki deluje protivnetno in pomaga proti slabosti.

Cimet

Naj ne bo cimet v vaši kuhinji le v času božično-novoletnih praznikov, ko vsi pripravljamo cimetove rolice. To toplo in prijetno začimbo lahko uporabljate skozi vse leto, saj ima protivnetne učinke in pomaga nadzorovati krvni sladkor. Posujte ga na ovsene kosmiče, jabolčno čežano, narezano sadje, grški jogurt, ali pa ga malo bolj drzno uporabite v rižoti ali marinadi.

Žajbelj

Žajbelj je še eno zelišče, ki ga najpogosteje povezujemo le s čaji, pa še takrat večini ljudi ni prav posebej okusen. V resnici pa ima veliko zdravilnih učinkov, od izboljševanja kognitivnih funkcij do pomirjanja vnetega grla in razdraženosti. Uporabite ga lahko pri pripravi piščanca ali zrezkov, testenin, pečene zelenjave in celo juh.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels, arhiv

21
120 SEK