Zato bi morali vsaj dvakrat tedensko uživati skuto

09. jul. 2023, ob 10.15
Posodobljeno pred 5 meseci
14
120 SEK

Skuta je živilo, ki ga lahko uporabimo na ogromno različnih načinov, od sladkega do slanega načina priprave. Vključite jo lahko v zajtrke, kosila, večerje, malice in sladice, le nekaj domišljije je potrebne. Marsikdo v veliki skupini mlečnih izdlekov pogosto pozabi na skuto, čeprav je v resnici eden najbolj zdravih mlečnih izdelkov, ki prinaša telesu ogromno pozitivnih vplivov. Poleg tega, da je bogat vir zdravih beljakovin, vsebuje tudi ogromno drugih koristnih hranil, ki jih morda ne dobite z uživanjem živil, ki so na vašem jedilniku. Pa poglejmo, zakaj strokovnjaki svetujejo, da bi morali vsaj dvakrat tedensko v svoj jedilnik vključiti tudi skuto.

Je bogat vir vitamina B12, B2 in kalcija

Skuta vas lahko oskrbi z vitaminom B12, ki ga ponavadi primanjkuje prav vegetarijancem oziroma vsem, ki ne uživajo veliko mesa. Vitamin B12 je ključen za normalno delovanje kognitvnih funkcij, pomanjkanje omenjenega vitamina pa lahko vodi tudi v oslabelost mišic, slabost, depresijo in izgubo spomina. Poleg vitamina B12 pa skuta vsebuje tudi pomemben vitamin B2 oziroma riboflavin, ki je nujno potreben za oskrbo telesa z energijo. Raziskave so pokazale, da lahko pomanjkanje vitamina B2 vodi v slabo počutje, depresijo, težave z ledvicami in glavobole.

Skuta je hkrati tudi odličen vir kalcija, ena skodelica vsebuje kar 227 miligramov kalcija, kar je okoli 18 % priporočenega dnevnega vnosa kalcija v telo. Omenjen mineral je odličen za zdravje kosti in hormonov, hkrati pa lahko varuje telo pred raznimi boleznimi.

Kje zobozdravstvene storitve rušijo rekorde v cenah?
Ali ste vedeli, da so lahko cene za enako zobozdravstveno storitev v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji različne tudi do skoraj 3-krat? Pri izbiri pravega zobozdravnika ni samo strokovnost tista, ki šteje – pomembna je tudi cena. Primerjava cen za zobne prevleke, mostičke, implantate in zobne aparate lahko razkrije presenetljive razlike.

Vsebuje veliko kakovostnih beljakovin

Ena glavnih prednosti uživanja skute je visoka vsebnost kakovostnih beljakovin. Na primer skodelica skute vsebuje okrog 25 gramov beljakovin, kar je podobno kot grški jogurt. Z uživanjem skute lahko ob redni vadbi okrepite svoje mišice in kosti ter preprečite razne bolezni.

Pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov

S pomočjo skute lahko uživate ogromno koristnih hranil, ne da bi ob tem zaužili veliko maščob. Gre za izredno nizkokalorično, a hkrati visokobeljakovinsko živilo z malo maščobami, ki ga je priporočljivo uživati tudi, če hujšate. Raziskave so pokazale, da vam bo celo pomagal pri izgubi odvečnih kilogramov in preoblikovanju telesa. Kljub temu, da ne vsebuje veliko maščob, je skuta vseeno precej nasitna in posledično znižuje apetit.

Na kakšen način naj uživate skuto?

S skuto lahko popestrite številne jedi, na primer krompir, zelenjavo, sendvič, sadje. Lahko jo uživate tudi kot samostojno jed in jo začinite z medom, suhim sadjem ter oreščki. Če imate raje slano hrano, si lahko pripravite namaz iz skute po svojem okusu, seveda pa lahko iz skute pripravite tudi ogromno zdravih sladic.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels, Pixabay

14
120 SEK