Audi: športni električni avtomobil
Ta nemška luksuzna znamka avtomobilov je znana po tehnologiji in slogu, prav tako po svojih zmogljivostih, razkošni notranjosti in sistemu Quattro. Skoraj vsak Audi model solidno nastopa in ima visoko kakovostno notranjost. Poleg tega je zadovoljstvo lastnikov vozil Audi visoko, a raznoliko.
Audi svojo linijo vozil nenehno posodablja s svežimi modeli ter širi blagovno znamko tudi z električnimi vozili. Audi je v letnih poročilih blagovnih znamk uvrščen visoko. Je ena izmed najuspešnejših luksuznih blagovnih znamk, ki je svoj minimalističen stil in sistem s pogonom na vsa štiri kolesa Quattro učinkovito združila v prepričljivo podobo sodobnosti in inovativnosti. Audi linija je sestavljena iz izjemno kompetentnih vozil, med katerimi je večina – kot sta limuzina A4 in terenec Q7 – tako zelo enakomerno dobra v vseh merilih.
Kritike segajo tudi do športnih in zmogljivih modelov linij S in RS. Med njimi sta RS5 Sportback s 444 KM in super avtomobil R8. Kljub futuristični podobi Audi šele začenja dodajati hibridna vozila v svojo ponudbo. Trenutno ima le eno popolnoma električno vozilo – model E-tron.
Združitev štirih podjetij pod logotipom štirih obročev
Avgusta leta 1928 je Jørgen Rasmussen, lastnik Dampf-Kraft-Wagen (DKW), pridobil večino delnic družbe Audiwerke AG. Prav tako je leta 1928 Rasmussen kupil ostanke ameriškega proizvajalca avtomobilov Rickenbacker, vključno s proizvodno opremo za izdelavo 8-valjnih motorjev.
Ti motorji so bili uporabljeni pri Audi Zwickau in Audi Dresden modelih, ki so bili trgu predstavljeni leto kasneje. Ob tem so bili izdelani tudi 6-valjni in 4-valjni motorji. Že v tem obdobju so bili Audi avtomobili odraz luksuza in opremljeni so bili s posebno karoserijo. Leta 1932 se je Audi združil s podjetji Wanderer, DKW in Horch z namenom, da bi ustvarili Auto Union AG, Chemnitz.
V tem obdobju je podjetje trgu ponudilo Audi Front, ki je bil prvi evropski avtomobil s kombiniranim šestvaljnim motorjem s pogonom na prednja kolesa. Pred drugo svetovno vojno je Auto Union za svoj logo uporabljal štiri medsebojno povezane obroče, ki še danes tvorijo značko Audi. Štirje medsebojno povezani obroči predstavljajo podjetja Audi, Wanderer, DKW in Horch.
Ta značka je bila v času delovanja Auto Union uporabljena le na dirkalnikih, medtem ko so druge članice uporabljale lastna imena in značke. V zadnjih tridesetih letih prejšnjega stoletja se je Auto Union vse bolj osredotočal na izdelavo manjših avtomobilov. Do leta 1938 je znamka DKW predstavljala skoraj 20 % nemškega avtomobilskega trga, Audi pa le 0,1 %. V letu 1939 je bilo izdelanih le nekaj vozil Audi in po tem je ime Audi za več kot dve desetletji popolnoma izginilo z avtomobilskega trga.
Danes je Audijev globalni dizajn takoj prepoznaven. Audi ponuja kupcem luksuzne avtomobile, ki vsebujejo napredno tehnologijo ter peščico zelo hitrih, vrhunsko sposobnih avtomobilov, vključno s super avtomobilom R8 in kombilimuzino RS 7 Performance. Limuzina Audi A3 je najmanjši in najcenejši model, ki ga Audi ponuja.
Na drugi strani pa Audi za okoli 200.000 dolarjev, odvisno od modela, ponuja model R8 coupe in Spyder s svojim V-10 s 562 ali 602 KM, ki predstavljata najdražjo ponudbo v Audijevi liniji. Audijeva zgodovina izdelave avtomobilov z visoko zmogljivostjo sega desetletja nazaj in sledi svojim koreninam do zgodnjih dirkaških tekmovanj.
Na trgu tudi Audi E-tron Sportback
E-tron Sportback je Audijev odgovor na Jaguarjev I-Pace v tekmi za najboljšega električnega terenca. Model E-tron Sportback 55 Quattro je športnejša različica modela E-tron 55 Quattro, ki je na trgu od sredine leta 2019. Po zunanjosti se razlikuje po bolj ukrivljeni, coupe-ju podobni strešni liniji in prtljažnih vratih. Ima agresivne odbijače in žaromete z Audijevo digitalno matrično LED tehnologijo.
Audi E-tron Sportback je eden najbolj aerodinamičnih serijskih terenskih vozil. Med drugim nudi dostop do “virtualnih zunanjih ogledal“, ki s kamero projecirajo video v živo na notranji sprednji del vrat. Glede na privlačnost, kakovost in taktilnost so armaturna plošča, krmilni elementi in materiali uporabljeni za obloge vrhunske kvalitete in zmogljivosti. Pri avtomobilu so na voljo tudi sprednji športni sedeži, ki so trdni in dobro podpirajo hrbtenico, pri čemer nudijo dovolj kabinskega prostora.
Tako kot Audi E-tron, tudi Audi E-tron Sportback temelji na spremenjeni različici platforme MLB Evo, ki med svojimi osmi skriva veliko 95 kWh litij-ionsko baterijo, sestavljeno iz celic dobavitelja LG Chem. Audi E-tron Sportback je 85 mm krajši, 60 mm ožji in kar 89 mm nižji od Audijevega standardnega terenca Q8. Pogonski sklop je enak kot pri E-tronu.
Uporablja dva asinhrona elektromotorja z različno močjo. Sprednji motor doseže 181 bhp in 182 lb ft navora. Zadnji motor ustvari 221 bhp in 232 lb ft navora. Skupna moč sistema znaša 402 bhp in 490 lb ft. Največja moč je na voljo do osem sekund v načinu Boost. Moč se prenaša na vsa štiri kolesa prek enostopenjskega menjalnika, povezanega prek centralnega električnega sistema.
Audi E-tron Sportback ima odklopni mehanizem med sprednjo in zadnjo osjo, kar mu omogoča dodatnih sedem milj dosega nad E-tronom, ki znaša 278 milj. Šele ob vklopu funkcije, se aktivira drug motor in prednja kolesa začnejo voziti. Audi E-tron Sportback ima močne pospeške, vendar daleč od eksplozivnih, kar je delno tudi zaradi njegove zajetne teže in velike količine energije, ki je potrebna za njegov zagon. Ko enkrat ustvari začetni zagon, je pospešek kotaljenja precej oster in lahko popelje visoko čez omejitve hitrosti na cesti. Audi E-tron Sportback je izjemno dodelan. Ima izboljšan valj, učinkovitejšo zaviranje hrupa na cesti in večjo odpornost proti sunkom vetra.
Skoraj neslišno delovanje sistema motorja in elektrike je odlično izolirano tudi iz kabine, zaradi česar nudi E-tron Sportback zelo sproščujočo vožnjo na dolge razdalje. Audi E-tron Sportback nudi izjemen občutek zavorne stopalke, ki je po mnenju mnogih najboljša med električnimi avtomobili. Kljub razpoložljivimi štirimi intenzivnostmi obnavljanja energije, je občutek ves čas močan in pozitiven. Audi pravi, da spremembe običajnega E-trona na zavornih ploščicah, vključno z mehkejšimi vzmetmi, zmanjšano trenje.
E-tron Sportback je bolj usmerjen v voznika, kot E-tron, a je razlika med njima subtilna. Audi pravi, da je z novim E-tronom vstopil v novo obdobje elektrike. E-tron je edini električni terenec, zgrajen z Audijevim DNK. Z dovolj prostora za vsakdanje življenje, zmogljivostmi za dolge dosege in navdušujočim pogonom na vsa štiri kolesa Quattro je to več kot le električni avtomobil.
Avtor: Ana Nikolić
Vir slik: Pixabay