Herta Kosmina: Podjetje Biostile prejelo za 240.000 € kazni, a Herta se ne da
KOMEN – Podjetje Biostile se kljub visokim globam ne ustavi. S svojo prodajno strategijo in prepoznavnostjo prehranskih dopolnil v lasti družine Kosmina še naprej dosega izjemne poslovne rezultate, ki jih ne ustavijo niti številne globe zaradi zavajajočega oglaševanja.
Poslovni uspeh kljub težavam z inšpektorji
Podjetje Biostile, ki ima sedež v Komnu na Krasu, se je v zadnjih letih povzpelo v ospredje slovenske industrije prehranskih dopolnil. Stavba podjetja z značilnim zelenim logotipom štiriperesne deteljice izstopa v kraški pokrajini in simbolizira vzpon družinskega podjetja, ki ga vodijo Herta Kosmina in njena sinova.
Od leta 2019 do danes so prihodki podjetja zrasli za več kot štirikrat. Kljub temu, da se podjetje sooča s kaznimi, ki jih izreka zdravstveni inšpektorat zaradi zavajajočega oglaševanja, se rast prihodkov ni ustavila. Samo v zadnjih treh letih so inšpektorji podjetju Biostile naložili kazni v višini približno 240.000 evrov, a to ni vplivalo na uspeh podjetja, ki je svojo blagovno znamko razširilo tudi na druge države, kot so Srbija, Češka in Madžarska.
Skupna vrednost teh kazni, kot že omenjeno, znaša približno 240.000 evrov, pri čemer se kazni nanašajo na večkratne kršitve zakonodaje o prehranskih in zdravstvenih trditvah. Najvišja posamična kazen, ki jo je podjetje prejelo, je znašala kar 63.000 evrov, kar je rezultat večkratnega kršenja pravil glede oglaševanja prehranskega dopolnila Collagen Powder Blend. Kljub tem sankcijam, ki segajo od nekaj tisoč evrov do visokih zneskov, podjetje nadaljuje z agresivno oglaševalsko strategijo. “Plačujemo kazni, a verjamemo, da bodo naše prakse sčasoma skladne z regulacijami,” je v intervjuju za N1 povedala Herta Kosmina, ko so jo povprašali o teh sankcijah.
“Naš uspeh temelji na kakovosti izdelkov in na trdem delu, ki ga vlagamo v vse, kar počnemo,” je povedala Herta Kosmina v intervjuju za N1, kjer je poudarila, da podjetje deluje na več trgih, najpomembnejša pa ostaja Srbija.
Zavajajoče oglaševanje pod drobnogledom
Podjetje Biostile se je večkrat znašlo v središču pozornosti zaradi oglaševalskih praks, ki so bile označene kot zavajajoče. Zdravstveni inšpektorat je v več primerih izrekel kazni zaradi kršitev uredbe o zagotavljanju informacij o živilih. Evropska zakonodaja namreč prepoveduje, da bi se prehranskim dopolnilom pripisovale zdravstvene trditve, kot so preprečevanje ali zdravljenje bolezni.
Herta Kosmina, ki v oglasih pogosto nastopa kot strokovna sodelavka, poudarja, da njihovi izdelki ne zdravijo, temveč zgolj podpirajo telo pri naravnih procesih. “Ne trdimo, da naši izdelki zdravijo, temveč pomagajo telesu, da deluje bolje,” je izjavila v intervjuju za N1. Kljub temu inšpektorji menijo, da oglaševanje podjetja pogosto presega dovoljene okvirje.
Prodajna strategija, ki navdušuje
Uspeh podjetja Biostile temelji na agresivni prodajni strategiji, ki vključuje dolge televizijske in radijske oddaje, v katerih Herta Kosmina osebno predstavlja izdelke. Takšen pristop, ki presega klasične kratke oglase, je podjetju omogočil, da postane eno najprepoznavnejših v Sloveniji. “Ljudje pokličejo na številko, ki jo vidijo na ekranu, in naročijo izdelke kar po telefonu. To je naša glavna prodajna pot,” je v intervjuju za N1 pojasnila Kosmina.
Poleg Slovenije podjetje svoje izdelke prodaja tudi v več državah po Evropi, pri čemer Srbija velja za drugo največje tržišče. “Na dan odpošljemo več kot 1500 paketov, zato sodelujemo s poštno službo v Sežani, saj pošta v Komnu ne more obvladati takšnih količin,” je še dodala Kosmina.
Kritike glede pomanjkanja medicinske izobrazbe
Herta Kosmina, ki v oglasih pogosto nastopa kot strokovna sodelavka, nima formalne medicinske izobrazbe. Sama priznava, da je po poklicu ekonomska tehnica, vendar trdi, da je skozi leta pridobila ogromno znanja o prehranskih dopolnilih. “Prebrala sem več knjig in člankov o zdravju, kot bi si kdo mislil. Tudi znanstveniki nimajo vedno formalne izobrazbe, a imajo veliko praktičnega znanja,” je izpostavila v intervjuju za N1.
Kritiki, vključno z zdravstvenimi inšpektorji, opozarjajo, da bi morala biti uporaba naziva “strokovna sodelavka” bolj previdna, še posebej, ker ni podprta z ustreznimi medicinskimi kvalifikacijami. Kljub temu Kosmina trdi, da njeno znanje temelji na dolgoletnih izkušnjah in tesnem sodelovanju s strankami in zdravniki.
Težave z inšpektoratom in njihovo reševanje
Kazni, ki jih je podjetju izrekla zdravstvena inšpekcija, se večinoma nanašajo na uporabo nedovoljenih zdravstvenih trditev. Inšpektorji so v več primerih izpostavili, da podjetje ni spoštovalo pravil o oglaševanju, saj so njihovi izdelki pogosto predstavljeni na način, ki namiguje na zdravljenje različnih zdravstvenih težav. Kljub temu Kosmina ostaja prepričana v pravilnost njihove strategije. “Naš cilj je, da ljudem pomagamo z našimi izdelki. Vemo, da izdelki delujejo, saj se stranke vračajo,” je izpostavila v intervjuju za N1.
Trenutno je proti podjetju Biostile odprtih več kot 60 novih postopkov, povezanih z oglaševanjem, kar nakazuje na dolgoročne izzive, s katerimi se bo podjetje soočalo tudi v prihodnje.
Pogled v prihodnost
Kljub težavam z regulativnimi organi podjetje Biostile še naprej beleži izjemno rast. Kosmina je prepričana, da bodo njihovi izdelki še naprej prispevali k zdravju ljudi, saj mnogi potrošniki verjamejo v njihove učinke. “Ljudje vse bolj razumejo, da morajo sami poskrbeti za svoje zdravje, in pri tem jim lahko prehranska dopolnila zelo pomagajo,” je dejala v intervjuju.
Prihodnost podjetja bo odvisna predvsem od tega, ali bo uspelo uskladiti svojo prodajno strategijo s strogimi pravili o oglaševanju prehranskih dopolnil. Čeprav je podjetje pripravljeno plačati globe, bo dolgoročni uspeh zahteval tudi več prilagajanja pravilom trga, če želi ohraniti svoj ugled in stabilnost.
Biostile ostaja eno najbolj rastočih podjetij na področju prehranskih dopolnil, vendar bo prihodnost pokazala, kako uspešno se bodo spopadali z izzivi, ki jih prinaša stroga zakonodaja in nadzor inšpektorjev.
Napisal: N. Z.
Vir: N1, zajem zaslona YT