Hitri vlak Dunaj–Trst, žal mimo Ljubljane

27. okt. 2025, ob 12.03
1007
270 SEK

Hitri vlak Dunaj–Trst je nova pridobitev vlakovnih povezav. Od Dunaja do Trsta v šestih urah, a žal mino Ljubljane. Z 14. decembrom bo namreč med Dunajem in Trstom zapeljal novi hitri vlak, ki bo potoval po povsem novi progi – a zanimivo, mimo Ljubljane. Kljub temu gre za enega večjih železniških premikov v regiji: zagon koralmske proge bo povezal avstrijsko Štajersko in Koroško, odprl nove priložnosti za potnike in gospodarstvo ter pot od Dunaja do Italije občutno skrajša. Kaj to pomeni za Slovenijo, Slovenske železnice in prihodnost potovanj po srednji Evropi?

Hitri vlak Dunaj – Trst.

A ne preko Ljubljane. S 14. decembrom začne veljati zimski vozni red in z njim prihaja težko pričakovana povezava med Dunajem in Trstom.  Odprtje nove proge bodo pro OBB preoblikovali notranje in zunanje mednarodne povezave. Tako bo ta proga povezala avstrijsko Štajersko  in Koroško. Hkrati pa omogočila povezave z drugimi regijami in odprla nove priložnosti za potovanja.

Hitri vlak krajša čas

Skrajšal se bo tudi čas vožnje od Dunaja do Italije. Hkrati pa bo olajšala nadaljevanje potovanj do Slovenije, Madžarske in Nemčije.

Hitri vlak Dunaj–Trst, žal mimo Ljubljane. V šestih urah od Dunaja do Trsta
Vir: Zajem ekrana – Povezava Dunj – Trst

Med drugim bodo pri ÖBB uvedli nov direktni vlak, ki bo v šestih urah in pol povezal Trst z Dunajem prek Vidma in Beljaka. Med Trstom in Dunajem zdaj vozi direktni vlak EC emona čez Ljubljano, vožnja pa traja devet ur in deset minut. Zgolj vožnja od Ljubljane do Dunaja traja približno šest ur in pol. Poleg tega je treba od Trsta do Sežane najprej z nadomestnim avtobusom in nato v Sežani nadaljevati z vlakom.

Mitsubishi Electric, toplotne črpalke v deljeni izvedbi
Ko govorimo o sodobnem, energetsko varčnem ogrevanju, je ena prvih asociacij Mitsubishi Electric. Njihove toplotne črpalke zrak–voda že več kot petnajst let prinašajo toplino slovenskim domovom

Nova koralmska proga bo vožnjo med Celovcem in Gradcem s sedanjih treh ur skrajšala na 41 do 45 minut, to pa bo skrajšalo tudi vožnjo od Dunaja do Trsta po koralmski povezavi. Za potnike bo to povsem nova povezava, za tovorni promet pa bo nastalo precej alternativ sedanjim koridorjem. Med drugim bo Trst še nekoliko bolj zanimiv v primerjavi z Luko Koper. V naslednjem koraku bo zgrajen tudi predor Semmering, kar bo dodatno skrajšalo pot do Dunaja.

Kako se bodo odzvali na SŽ?

Potniški promet: zdaj je na voljo 14 povezav na dan s potniškimi vlaki (sedem v vsako smer) med Ljubljano in Beljakom, kjer je glavno železniško vozlišče v tem delu Avstrije. Do Celovca so urejene povezave s prestopanjem. Slovenske železnice bodo z novim voznim redom prek mejnega prehoda Jesenice uvedle dve dodatni povezavi z večsistemskimi garniturami stadler SŽ 510, prav tako prihaja nova povezava Zagreb–Ljubljana–München. Vlak bo vozil v sestavi vagonov ÖBB. V novem voznem redu bo tako urejen dvourni takt na progi Ljubljana–Beljak, pravijo na SŽ.

Hitri vlak od Dunaja do Trsta bo skrajšal pot in omogočil nadaljnja potovanja.
vir: unsplash.com – Dunaj

Ker bo prek Beljaka po novi progi tekla tudi nova direktna povezava med Ljubljano in Dunajem, bo ÖBB predvidoma prihodnje leto iz Ljubljane uvedel povezave z novimi garniturami ÖBB railjet. Za zdaj za te vlake pridobivajo vsa potrebna dovoljenja.

Nastaja povsem nova povezava med Celovcem in Gradcem z možnostjo dobrih navezav na sosednje regije.

Kako je z vlaki Ljubljana–Dunaj

Zdaj je na voljo precej vlakovnih povezav na progi Ljubljana–Dunaj s prestopanjem in en direktni vlak EC 150/151 emona. Na progi Ljubljana–Gradec in nazaj je vsak dan na voljo osem vlakov v obe smeri, od tega sedem direktnih.

Na SŽ bodo uvedli tudi novost pri povezavah prek Maribora in Špilja do Gradca. Z uporabo novih večsistemskih garnitur stadler SŽ 510 bodo število sedanjih petih parov vlakov, ki vozijo na progi Maribor–Gradec, več kot podvojili in povečali na 12 parov. Skupaj z maloobmejnimi vlaki, ki vozijo do postaje Špilje in imajo povezavo z vlaki ÖBB, ki vozijo do Gradca, so povezave v enournem taktu. Vlak EC 158/159 croatia bo v novem voznem redu spet vozil na progi Zagreb–Maribor–Gradec–Dunaj in nazaj v sestavi vagonov ÖBB. Zdaj je nekaj let vlak vozil le na progi Zagreb–Maribor–Gradec.

Vse novosti bodo ob dokončni potrditvi novih voznih redov in vlakov v notranjem prometu pravočasno objavili na tej povezavi, sporočajo na SŽ.

Vir: YouTube – Hitri vlak ki že vozi na relaciji Dunaj – Benetke

Najhitrejša pot Ljubljana–Dunaj?

Ker pa se je ravno začela nadgradnja železniške postaje na Jesenicah, ki bo trajala približno dve leti, bo po naših ocenah tudi vožnja vlakov čez Jesenice predvidoma ovirana, čeprav na SŽ pravijo, da bosta zagotovljena nemoten prihod in odhod potnikov. V prenavljanju je tudi ljubljanska železniška postaja, Končana naj bi bila poleti prihodnje leto.

Glede na izračune naj bi bila do decembra najhitrejša povezava od Ljubljane do Dunaja naslednja:

Odkrijte, kako do zobozdravstvenih storitev po skoraj 3-krat nižjih cenah
Ali ste vedeli, da lahko za povsem enako zobozdravstveno storitev v različnih klinikah plačate tudi do trikratno razliko v ceni? Da – razlike so lahko osupljive, in prav zaradi tega je izbira prav
  • Z avtom do železniške postaje v Celovcu. Ta traja približno uro in 20 minut in
  • Z vlakom do centra Dunaja, ki traja dve uri in 40 minut.

To je sicer časovno primerljivo z vožnjo z avtom iz Ljubljane do Dunaja, le da se je na cesti skoraj nemogoče izogniti prometnim zamaškom. Potovanje je tudi precej manj stresno.

Veliki gospodarski učinki za Koroško in Štajersko

Koralmska proga bo ustvarila eno največjih aglomeracij v Avstriji, pa tudi v Evropi. Z več kot dvema milijonoma povezanih ljudi, je povedal Eric Kirschner z inštituta Joanneum Research, ki je ta teden predaval na logistični konferenci Financ. Nova proga, ki bo s predorom odstranila Alpe z zemljevida, bo dve regiji notranje in zunanje povezala, kar bo močno povečalo privlačnost območja za posel in življenje.

Eric Kirschner, Joanneum Research: “Predor bo odstranil Alpe z zemljevida, nova aglomeracija bo privlačna za življenje in posel.”

Gradnja koralmske proge je stala 5,8 milijarde evrov. “Vsi veliki infrastrukturni projekti trajajo dlje od načrtov in so dražji od načrtov. Pri koralmski progi je bilo drugače: gradnja je bila cenejša, hkrati pa je bil projekt izpeljan predčasno,” je povedal Kirschner.

Hitri vlak je velika pridobitev in upajmo, da se bo kmalu pripeljal tudi v Ljubljano.

Pripravila AK
Viri
Finance
YouTube
unsplash.com

1007
270 SEK