Kaj se dogaja na slovenskih tirih? Zaposleni v zadnjih sekundah preprečil najhujše
Slovenske železnice so ponovno v središču nevarnih dejanj. Tokrat je neznanec prerezal ključne žične mehanizme na postaji Grahovo – in spet se sprašujemo, zakaj se incidenti kar vrstijo.
Kretnica, ki se ni hotela premakniti – in kretnik, ki je rešil jutro
Bila je še tema, ura komaj 6.15, ko je kretnik na postaji Grahovo med rutinskim preverjanjem opazil nekaj, kar mu ni dalo miru. Kretnica se je premikala nenavadno, počasi, skoraj okorno. Še en pogled, še en test, in slika je bila jasna: žični mehanizmi so bili namerno prerezani.
Hitri odziv je preprečil najhujše. Potniki niso bili ogroženi, vlaki so sicer zamujali, a promet je tekel. Škoda pa je bila – čisto človeško povedano – dovolj huda, da je marsikomu vzela sapo.
Zakaj so takšni posegi tako nevarni?
Na Slovenskih železnicah opozarjajo brez dlake na jeziku: to so dejanja, ki lahko povzročijo tragedije. Ena napačna kretnica, en napačen signal, en napačen trenutek – in vlak lahko iztiri. Številke in mehanizmi so eno, človeška življenja drugo.
“Vsako namerno poškodovanje infrastrukture je izjemno nevarno dejanje,” poudarjajo pri SŽ. In ko to pove nekdo, ki vsak dan odgovarja za varnost tisočev, je občutek težak.
Policija preiskuje, ekipe popravljajo, vlakov pa ni mogoče kar ustaviti
Dežurne ekipe so takoj priskočile na teren. Policija je prevzela preiskavo. Promet se ni ustavil – a se je premikal previdneje, počasneje, z zamudami, ki pa so bile tokrat najmanjši problem.

Število incidentov narašča – in to skrbi tudi tiste, ki so navajeni vsega
To ni osamljen primer. Pred dnevi se je na območju Celja potniški vlak zaleti v večje predmete, ki jih je nekdo nastavil na tir. Še ena preiskava, še en storilec, ki ga ni nikjer.
Slovenske železnice zdaj okrepijo obhode, tesneje sodelujejo s Policijo in javno prosijo: “Če opazite kaj sumljivega ob progah, nas takoj obvestite.”
Kaj se torej dogaja?
To je vprašanje, ki si ga zadnje tedne zastavlja vse več ljudi. Je to vandalizem? Sabotaža? Neumnost posameznikov? Ali nekaj več?
Odgovora (še) ni. Je pa vsaka nova zgodba težja od prejšnje. In občutek, da je železniški promet povsem varen, žal vsak teden dobi nov izziv.
Zaključek: tir, ki nosi več kot vlak
Železniška proga ni le železo, les in mehanika. Je nekaj, kar drži gibanje države. In ko se vanjo posega, se ne poškoduje le infrastrukture – poškoduje se zaupanje.
Morda je prav to najhujša škoda, ki jo bodo morali popraviti.
Pripravil: I.M.
VIr: Facebook, Slovenske železnice, Wikipedija