Kako prosim?! 8 evrov za stekleničko Coca-Cole?

16. jan. 2025, ob 11.30
3133
190 SEK

Kaj imajo skupnega zagrebška slaščičarna, bitcoin in borza? Če vprašate domačine in turiste, ki so obiskali slaščičarno Millenium v središču mesta, je odgovor preprost – cene, ki se spreminjajo tako hitro, kot vrednost kriptovalut. Na prvi pogled elegantna kavarna, ki bi jo zlahka pričakovali na elitnih ulicah Dubaja ali Pariza, je postala pravi magnet za razprave, pa tudi frustracije.

Ko Coca-Cola stane več kot kosilo

Predstavljajte si, da za stekleničko Coca-Cole odštejete 8 evrov. Da, prav ste prebrali – za tistih 2,5 decilitra, ki jih sicer v trgovini dobite za približno 1,5 evra. A to je realnost, ki jo je decembra 2024 zabeležila novinarka hrvaškega Jutarnjega lista, ko je raziskovala cene v Milleniumu.

In to še ni vse. Le nekaj dni kasneje je ista Coca-Cola stala “le” 6,20 evra, naslednji dan pa se je cena znižala na 4,70 evra. Podobna zgodba se je odvijala pri kavi z mlekom, ki je v razmiku dveh dni padla z 4,80 evra na 3,20 evra. Kako si torej razložiti ta cenovni vrtiljak, ki je marsikaterega gosta pustil z mešanico začudenja, jeze in rahlega smeha?

QR kode namesto cenikov: Transparentnost ali skrita igra?

Eden od razlogov za zmedo je pomanjkanje klasičnih cenikov. V Milleniumu so cene dostopne le prek QR kode – kar je sodobno, a obenem dvorezen meč. Nekaterim je všeč, da se kavarna prilagaja digitalni dobi, spet drugi v tem vidijo način, kako prikriti hitro spreminjanje cen.

Kiretaža: krvaveče dlesni niso normalne
Kiretaža v zobozdravstvu: Kaj se skriva za tem postopkom in zakaj je (morda) bolj pomembna, kot ste mislili? Ko slišite besedo kiretaža, si verjetno najprej predstavljate nekaj, kar ima opravka

Zakaj bi se cene sploh morale spreminjati? Ko je novinarka Jutarnjega lista poskušala stopiti v stik z lastnikom slaščičarne, je prejela kratek in odrezav odgovor: “Med adventom dvignemo cene, to je to.” In nato – konec pogovora. Ali to pomeni, da je slaščičarna oblikovala svoj mini borzni sistem, kjer cene nihajo glede na povpraševanje, praznike ali enostavno po trenutni volji?

Kako se Millenium primerja z drugimi lokali v Zagrebu?

Za boljše razumevanje je pomembno pogledati širšo sliko. V povprečju kava z mlekom v središču Zagreba stane med 1,5 in 2 evra, Coca-Cola pa redko preseže 3 evre. Tudi na prestižnih lokacijah, kot je znani trg Bana Jelačića, so cene bolj dostopne kot v Milleniumu.

Čeprav bi lahko trdili, da lokacija v srcu mesta opravičuje višje cene, je Millenium vseeno presegel pričakovanja – in ne vedno v dobrem smislu. Nekateri domačini so slaščičarno označili za past za turiste, medtem ko drugi trdijo, da gre za prefinjeno strategijo, kako privabiti tiste, ki cenijo luksuz.

Je Millenium res prestižna izkušnja?

Eleganca lokala, unikatne sladice in osrednja lokacija gotovo privlačijo določeno občinstvo. Toda ali visoke cene res zagotavljajo občutek ekskluzivnosti ali zgolj odganjajo potencialne stranke? Na spletu se vrstijo deljena mnenja: nekateri pohvalijo ambient in kakovost, spet drugi opozarjajo, da se takšne cene v središču Zagreba zdijo pretirane, celo neresne.

Kakšen je pravi razlog za takšne cene?

Razlogov je lahko več. Prvič, lokacija – Millenium se nahaja na eni najbolj prometnih ulic, kjer se vsakodnevno sprehaja na tisoče ljudi, vključno s turisti, ki so pogosto pripravljeni plačati več. Drugič, povpraševanje – med adventom ali v času drugih praznikov se poveča obisk, kar pomeni tudi večjo pripravljenost plačevanja višjih cen.

Nenazadnje pa je tu še faktor prestiža. Zdi se, da Millenium s takšnimi cenami poskuša ustvariti vtis, da je več kot le kavarna – je statusni simbol. A vprašanje ostaja: ali lahko takšna strategija dolgoročno uspe, ali pa bo odgnala tako domačine kot turiste?

NOVO NA NADLANI.SI: Objavite story in zaslužite!
Ste ujeli neverjeten trenutek? Imate posnetek ali fotografijo, ki bi lahko navdušila, presenetila ali informirala širšo javnost? Nadlani.si vam ponuja novo priložnost – zdaj lahko objavite svoj

Kdo bo (še) pripravljen plačati?

Slaščičarna Millenium je zagotovo ustvarila svojstven vtis – pa naj bo ta pozitiven ali negativen. Čeprav nekatere stranke cenijo luksuz in ekskluzivnost, je za mnoge cenovna politika enostavno nerazumna.

Obiskovalcem, ki jih privlačijo modne destinacije, svetujemo, da pred naročilom preverijo cene in se odločijo, ali je ta izkušnja vredna svojega denarja. Za ostale pa – morda je bolj smiselno uživati ob kavi na kateri od številnih drugih zagrebških lokacij, kjer bodo užitek in cena bolj usklajena.

Napisal: E. K.

Vir: Časnik, Pexels

3133
190 SEK