Niste vedeli, da vam lahko odpovejo pregled pri zdravniku? Poglejte, kaj se je pacientki zgodilo v Velenju

08. mar. 2025, ob 11.59
1533
110 SEK

Zdravstveni dom Velenje se je znašel v središču pozornosti zaradi zahteve po nošenju maske, ki je pacientki onemogočila dostop do zdravstvenih storitev. Po burnih odzivih se je direktor Janez Kramar osebno opravičil.

Odpovedan termin zaradi maske

Velenje – mirno mesto z bogato industrijsko zgodovino, zdaj pa prizorišče nepričakovane zdravstvene polemike. Pacientka, ki se je odpravila na pregled, se je soočila s presenetljivo oviro: brez maske ji zdravnica ni dovolila v ambulanto. Zakaj? Po njenih besedah je bila to zgolj osebna zahteva zdravnice, ne pa pravilo zdravstvenega doma.

„Sem zdrava, torej nimam prehladnih obolenj, zdravnica pa se, če meni, da je stik z mano rizičen, lahko sama zaščiti z masko,“ je zapisala na Facebooku. In sprožila plaz odzivov.

Osebno opravičilo direktorja

Potem ko so se družbena omrežja razplamtela, je posredoval direktor ZD Velenje, asist. mag. Janez Kramar. Poklical je pacientko, se opravičil in pojasnil, da zdravstveni dom uradno ne zahteva nošenja maske za zdrave posameznike. Povedal je tudi, da je odločitev o maskah prepuščena posameznim zdravnikom.

Je to pravi način? Enotna pravila? Ni jih. In ravno tu se zatakne.

Pacientka je na koncu dobila nov termin, opravičilo pa je sprejela. A vprašanja ostajajo.

Ali so pravila jasna?

No, očitno ne. Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) pravi, da maske niso obvezne, a jih priporočajo v stiku z ranljivimi skupinami. Kaj pa to pomeni v praksi? Očitno je v Velenju vsak zdravnik sodnik sam zase.

Odkrili smo skrivnost uspešnih podjetij: Ta poteza bo podvojila produktivnost vseh zaposlenih!
V sodobnem delovnem okolju, kjer večino časa preživimo sede, se vedno več ljudi sooča z zdravstvenimi težavami, kot so bolečine v hrbtu, vratu in zapestjih. Dolgotrajno sedenje zmanjšuje konce

Pravna strokovnjakinja dr. Maja Dolinar opozarja: „Zdravnik ima pravico določit pogoje za varno izvajanje storitev, vendar mora biti pri tem v skladu z uradnimi smernicami in pacientovimi pravicami.“

To pomeni? Pacient ne sme biti samovoljno zavrnjen. Če ni zakonske podlage, bi morala biti storitev zagotovljena.

Facebook eksplodiral

Komentarji na družbenih omrežjih? Razdeljeni – seveda.

  • „Spoštovanje direktorju za pokončno držo in opravičilo!“
  • „Vsi bi morali poznati svoje pravice, da nas ne bi ustavljale samovoljno postavljene zahteve.“
  • „Maska za nekaj minut res ni tak problem, zdravniki pa morajo imeti pravico do zaščite.“

Kaj sledi?

Velenje je znova pokazalo, da Slovenija nima enotnega pristopa do zdravstvenih ukrepov. Čeprav je direktor ZD Velenje pokazal pripravljenost na dialog, je jasno, da podobni primeri niso osamljeni.

Pacientka pa je svoj odziv strnila v en stavek: „Če mi ne poznamo svojih pravic, nam jih sistem tudi ne bo priznal!“

In to je bistvo.


Pripravil: N. Z.

Vir: NIJZ, ZD Velenje, Facebook objave, Pravna stroka (dr. Maja Dolinar)

1533
110 SEK