Počil naj bi trup ladje!? Končno znano, kaj se je zgodilo s katamaranom sredi Zadra

18. jun. 2025, ob 10.00
Posodobljeno pred 24 dnevi
262
150 SEK

Zadar, 17. junija 2025 – V ponedeljek zvečer se je sredi Zadarskega kanala zgodila ena bolj zaskrbljujočih pomorskih nesreč letošnjega leta. Katamaran Melita, star skoraj 40 let, je okoli 21.40 začel toniti. Na krovu je bilo 38 potnikov in pet članov posadke. Na srečo je bila evakuacija hitra in učinkovita. Nihče ni bil poškodovan.

Potniki poročajo o paniki, dima je bilo vse več, elektrika je izginila, vladala je tema. A posadka je ukrepala zbrano. Aktivirali so reševalne splavi, na pomoč pa je priplul tudi trajekt Jadran, ki je ustvaril zavetrje, medtem ko so potnike prenašali na varno. Vse skupaj je trajalo manj kot uro, a občutek, da si na morju brez nadzora, je mnogim ostal v kosteh.

Sum na poškodbo trupa zaradi vala ali napake materiala

Uradni vzrok nesreče še ni znan, saj ogled trupa ni bil mogoč, dokler plovilo ni bilo zavarovano pred nadaljnjim potopom. Remorker je Melito ponoči zadržal na površini, potem ko je že skoraj za miljo odplavala od prvotne lokacije.

Antun Aljinović, inšpektor iz Sindikata pomoraca Hrvaške, je v oddaji RTL Danas povedal, da je po informacijah s terena Melita »zadela dva visoka vala, kar naj bi povzročilo pok trupa.« Posebej je omenil kanal Mali Ždrelac, kjer se lahko zaradi nasprotnega vetra in morskega toka ustvarijo zelo nevarni valovi.

Tako se lahko kapilarne vlage v vašem domu znebite naravno in trajno
Morda ste že zaznali, da se v vašem domu pojavljajo temne lise na stenah, odpada omet ali pa vas spremlja neprijeten vonj po vlagi. Te težave so pogosto napačno pripisane slabemu prezračevanju al

Katamaran je bil pred kratkim na remontu – je bila mikropoškodba spregledana?

Melita je bila še pred nekaj tedni na rednem remontu. Gre za standardni postopek, kjer strokovnjaki pregledajo trup in notranje ojačitve. A trup katamarana je aluminijast material, ki je zelo občutljiv za mikrorazpoke, predvsem pri starejših plovilih.

Odpoved materiala zaradi starosti torej ni izključena. Pravzaprav je glede na starost celo verjetna.

Melita presegla starostno mejo, a zakon tega več ne omejuje

Ključno vprašanje, ki zdaj vse bolj glasno odmeva, je: zakaj je takšen katamaran sploh še v uporabi za prevoz potnikov? Do leta 2014 je namreč pravilnik določal, da trajekti in potniški ladji ne smejo biti starejši od 35 let, katamarani pa ne več kot 20 let. Ta člen (člen 8) je bil leta 2014 preprosto izbrisan.

Po tej logiki bi Melita že pred desetletji morala biti umaknjena iz prometa. A pravna podlaga za to zdaj več ne obstaja.

Olajšanje, a tudi opozorilo

Čeprav se je vse skupaj končalo brez žrtev in poškodb, je ta incident zelo resno opozorilo, tako za stroko kot tudi za zakonodajo. Katamaran, ki je tik pred tem prestal remont, ne bi smel razpokati ob prvem močnejšem valu. Morda je čas, da se znova preuči varnostna politika, predvsem glede starosti ladij, ki dnevno prevažajo ljudi po Jadranu.

Napisal: K. J.

Vir: net.hr, X

262
150 SEK