“Še dobro, da nimajo vaj,” študij spolne usmerjenosti komentira uporabnik X-a

24. okt. 2024, ob 11.11
351
150 SEK

LJUBLJANA – Akademska svoboda ali ideološko vsiljevanje? Predmet na Filozofski fakulteti buri duhove

Na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani se je v novem študijskem letu ponovno pojavilo vprašanje pomena in vloge izbirnega predmeta “Uvod v gejevske in lezbične študije”. Predmet vodi prof. dr. Roman Kuhar, znan zagovornik raziskovanja spolnih identitet in nekdanji urednik prve slovenske LGBT-revije Narobe. Predmet pokriva širok spekter tem, kot so queer teorija, zgodovinsko in sodobno razumevanje homoseksualnosti, vpliv religije na družbene norme ter vsakdanje življenje gejev in lezbijk.

Vsebina predmeta: Akademska nujnost ali nepotrebno širjenje ideologije?

Prof. Kuhar trdi, da predmet ponuja ključno akademsko vrednost, saj študentom omogoča raziskovanje družbenih sprememb, kar je bistveno za razumevanje sodobne družbe. Po njegovih besedah je pomembno, da mladi razumejo, kako se družbene norme spreminjajo skozi čas ter se seznanijo s koncepti, kot so predsodki, homofobija in človekove pravice. “Razumevanje družbenih konstruktov spolne usmerjenosti prispeva k širši družbeni zavesti,” poudarja Kuhar, poroča portal Moja Dolenjska.

Kljub temu mnogi nasprotniki izražajo dvom v praktičnost in uporabnost tovrstnega znanja. Kritiki se sprašujejo, ali bi morale biti državne fakultete, ki jih financiramo davkoplačevalci, ideološko nevtralne. Kot navaja portal Moja Dolenjska, je slovenska akademska sfera pogosto tarča očitkov o preveč levičarskih in LGBT+ usmerjenih vsebinah . Nekateri uporabniki družbenih omrežij so celo zapisali, da “gre za nepotrebno trošenje davkoplačevalskega denarja” ter se spraševali, kako tovrstno izobraževanje prispeva k “praktični uporabnosti v karieri”.

Odmevi na družbenih omrežjih: Mešani odzivi in ideološki spori

Na družbenih omrežjih so se vneto razvneli komentarji o smiselnosti predmeta. Kritiki trdijo, da gre za prikrito širjenje LGBT+ ideologije v javno izobraževanje. Pri tem se pogosto sklicujejo na dejstvo, da je prof. Kuhar v preteklosti promoviral spremembe, kot je uporaba ženskega spola kot nevtralnega v pravnih aktih fakultete, kar je prav tako sprožilo polemike med jezikoslovci in javnostjo.

Po drugi strani podporniki opozarjajo na pomen akademske svobode in poudarjajo, da študij spolne usmerjenosti omogoča boljše razumevanje družbenih procesov, ki vplivajo na vse sloje družbe. Portal Nadlani.si izpostavlja, da predmet vključuje obravnavo predsodkov in diskriminacije, kar je še posebej pomembno v sodobnem družbenem kontekstu.

Na Filozofski fakulteti predmet ‘Uvod v gejevske in lezbične študije’, javnost pa: “Za naš denar?!”

Ideološki vpliv na javne univerze: Realen problem ali nujna diskusija?

Vprašanje, ali bi morale biti državne univerze resnično ideološko nevtralne, ostaja odprto. Kritiki trdijo, da gre pri uvedbi tovrstnih predmetov za nadaljevanje “levičarske agende” in da bi morale univerze zagotavljati vsebine, ki so neposredno uporabne v praktičnem življenju. Po njihovih besedah bi moral študij zagotavljati “nepristransko izobraževanje brez propagande,” vendar podporniki odgovarjajo, da se tudi številni drugi predmeti ne ukvarjajo neposredno s praktično uporabnostjo, temveč širijo obzorja in razumevanje kompleksnih družbenih vprašanj.

Pomen predmeta za prihodnost: Več kot le akademska razprava

Predmet “Uvod v gejevske in lezbične študije” vsekakor odpira vprašanja o naravi in namenu visokošolskega izobraževanja. Ali naj bo usmerjeno v praktične veščine ali širše družbeno razumevanje? Sodeč po odzivih se zdi, da bo razprava o teh vprašanjih še dolgo del javnega diskurza v Sloveniji.

Napisal: N. Z.

Vir: www, X

351
150 SEK