
Kam so izginili tuji turisti? Hrvaška sezona 2025 že v rdečih številkah!
Hrvaška – Turistična sezona v sosednji Hrvaški se je uradno začela, a podatki za maj in prvih pet mesecev letošnjega leta ne kažejo spodbudne slike. Medtem ko so se domači gostje odzvali pozitivno, je obisk tujih turistov, tistih, ki večinoma polnijo dalmatinske plaže, istrske hotele in jadranske marine občutno upadel.
Manj tujcev, a več domačinov
Maj 2025 ni bil naklonjen hrvaškemu turizmu. Po uradnih podatkih HTZ je Hrvaško v tem mesecu obiskalo 1,9 milijona turistov, kar je 5 % manj kot lani v enakem obdobju. Število nočitev je padlo še izraziteje za 14 %, kar pomeni 6,6 milijona nočitev manj kot lani.
Glavni razlog? Padec zanimanja med tujimi turisti. Kar 9 % manj tujih gostov je obiskalo Hrvaško v maju, ustvarili pa so celo 17 % manj nočitev. To je velik udarec za gospodarstvo obale, kjer so tujci glavni vir prihodkov, še posebej iz Nemčije, Avstrije, Poljske in Francije.

Domači rešujejo sezono – vsaj za zdaj
Medtem pa so Hrvati sami, paradoksalno, postali “rešilna bilka” domačega turizma. V maju je bilo njihovih prihodov kar 16 % več kot lani, število nočitev pa se je povečalo za 18 %. To pomeni, da so domači turisti ustvarili skoraj 850 tisoč nočitev samo v enem mesecu.
Podobna slika se kaže tudi, če pogledamo obdobje od januarja do konca maja. Skupno je Hrvaško obiskalo 4,2 milijona turistov, kar je le 1 % manj kot lani. A nočitev je bilo 6 % manj, približno 13 milijonov. Tujci še vedno prevladujejo: 3,1 milijona obiskovalcev iz tujine, a kar 9 % manj nočitev. Po drugi strani pa je bilo domačih gostov več kot milijon, kar 9 % več kot lani, z 8 % več opravljenimi nočitvami.

Kateri trgi so se ohladili?
Zanimiv je vpogled v geografsko sliko turističnih tokov. Iz osmih ključnih trgov je prišlo občutno manj turistov kot lani in to ne nepomembnih. Med tistimi, ki so letos zabeležili padec, so:
- Nemčija
- Avstrija
- Poljska
- Francija
- Madžarska
- Švedska
- Ukrajina
- Irska
Gre za države, ki so tradicionalno med najpomembnejšimi viri turistov na Hrvaškem. Skupaj so ustvarjale več kot polovico vseh nočitev v predsezoni. Njihov upad zato ni le naključen, temveč alarmanten.

Kaj je razlog za upad tujih gostov?
Razlogov je več in noben ni posebej enostaven.
- Vremenske razmere: Maj 2025 je bil vremensko nestabilen, kar je morda prepričalo številne, da počakajo z dopustom do poletja.
- Konkurenca: Države kot je Albanija, Črna gora in tudi Grčija so agresivno znižale cene in povečale promocijo predsezone.
- Cene na Hrvaškem: Cene v hotelih in restavracijah so se zaradi inflacije dvignile. Marsikateri turist iz srednje Evrope se je odločil za cenejšo alternativo.
- Slabši letalski dostop: Nekatere nizkocenovne linije so letos zmanjšale pogostost poletov proti Splitu, Zadru in Dubrovniku.
- Geopolitična negotovost: Turisti iz vzhodnih držav (npr. Ukrajine) zaradi splošne negotovosti potujejo manj.
Kje se vendarle spi dobro?
Kljub splošnemu padcu obstajajo izjeme. Hoteli so zabeležili le 1 % manj nočitev kot lani – kar pomeni, da ostajajo privlačni predvsem za goste z višjo kupno močjo. V hotelih se je opravilo kar 49 % vseh nočitev v komercialnem smještaju – okoli 5,7 milijona.
Presenetljivo pa raste zanimanje za nekomercialno prenočevanjem, torej obisk pri sorodnikih, vikendih in podobno. Tu se beleži 1,4 % več nočitev kot lani, kar kaže na iskanje cenejših možnosti in morda večje zanašanje na osebne vezi.

Vendar gre za zelo majhen segment, le 707 tisoč nočitev v petih mesecih, kar je le okoli 5 % vseh.
Kaj napovedujejo naslednji meseci?
Čeprav so prvi meseci slabši, so glavni meseci turistične sezone še pred nami. Vprašanje pa je, ali lahko Hrvaška nadoknadi padec iz predsezone.
- Julij in avgust bosta ključna, predvsem za obalne destinacije.
- Poudarek na kakovosti storitev in prilagodljivosti cen bo bistven.
- Promocija in trajnost postajata pomembnejši. Turisti iščejo izkušnjo, ne le plaže.
Napisal: K. J.
Vir: tportal.hr, Canva