To morate videti! Tako izgleda poslovni prostor za 550 €/mesec v Ljubljani

05. mar. 2025, ob 11.45
Posodobljeno pred 3 meseci
295
130 SEK

LJUBLJANA – Pred stolpnico Dela na Dunajski cesti stoji kiosk. A ne katerikoli – to je rdeči kiosk, nostalgičen simbol mestnih ulic. Zdaj je na voljo za najem. 550 evrov na mesec za skromnih 5 kvadratnih metrov. Kar nanese 6.600 evrov letno. Preveč? Morda. Ampak, ali bi se komu vseeno splačalo?

Kiosk za ceno garsonjere?

Cene nepremičnin v Ljubljani so smešno visoke. Ampak tudi kiosk? Po podatkih Občine Kočevje letna uporabnina za podoben prostor znaša 400 evrov. Ja, letna. To je 16-krat manj. Razlika je jasna – lokacija je ključna.

Če postavimo stvari v perspektivo: za ceno najema kioska bi lahko nekdo dobil garsonjero v manjšem mestu. Ampak seveda, kiosk ni stanovanje. Kiosk je poslovni prostor – in kot vsak posel je odvisen od lokacije, obiska in prave ideje.

Kaj se sploh še splača prodajati v kiosku?

Nekoč so bili kioski polni časopisov, cigaret in sladkarij. Danes? Tiskani mediji so v zatonu, večina ljudi kavo kupi v kavarni, cigareti pa so že dolgo zaklenjeni za steklom trgovskih polic.

Kaj torej ostane? Hitri prigrizki, pijače, sladoled, sendviči, hot dogi… Če je lokacija prava, lahko tak kiosk deluje kot mini ulična restavracija. Vprašanje je le: je Dunajska cesta res idealna za tak biznis?

Strokovnjaki: cena je visoka, a ne nujno absurdna

Marko Novak, nepremičninski analitik, meni, da cena ni čisto iz trte izvita. “Vse je odvisno od prometa ljudi. Če imaš kiosk na pravem mestu, kjer vsak dan mimo pride tisoče ljudi, lahko zaslužiš več kot dovolj za pokritje najema,” je povedal za Delo.

Nevidni zobni aparat: kako hitro in ugodno do novega nasmeha?
Ste se kdaj zalotili, kako na fotografijah skrivate nasmeh ali pa sploh raje ne kažete zob, ker niste zadovoljni z njihovo poravnavo? Ali pa morda že dolgo razmišljate o ortodontskem zdravljenju in

Ampak, kaj pa alternativa? Po besedah ekonomista Jureta Kovača (STA) je trend jasen: “Vse več podjetnikov se seli na splet. Stroški so nižji, doseg večji. Kioski? Postajajo stvar preteklosti.”

Kiosk ali spletna trgovina?

V digitalni dobi marsikateri mali podjetnik raje postavi spletno trgovino kot fizično prodajno točko. Manj stroškov, ni potrebe po osebju, obratovalnem času, dovoljenjih. Je kiosk res še vedno konkurenčen?

Po drugi strani pa… ulična prodaja je v vzponu. Food trucki, stojnica s svežo kavo, mini pekarne na vsakem vogalu. Če znaš izkoristiti prednosti majhnega prostora in lokacije, imaš lahko prednost pred velikimi trgovci.

Je 550 evrov na mesec preveč?

Vprašanje za milijon evrov (ali pa vsaj šest tisoč na leto): je tak najem smiseln? Če imaš pravo idejo in lokacijo, bi se znalo splačati. Če pa gre za klasično prodajo časopisov in čokoladic – dvomljivo.

Nostalgija za rdečimi kioski je še vedno močna, ampak trg se je spremenil. Kdor bo v letu 2025 želel uspeti s kioskom, bo moral razmišljati izven okvirjev – in imeti načrt, kako iz 5 kvadratnih metrov potegniti maksimalen dobiček.

Pripravil: N. Z.

Vir: Delo, STA, Občina Kočevje, Nepremičninski oglasi, Nepremicnine.net

295
130 SEK