“Upokojenci ali kralji trgovin?” – Trgovci razkrivajo, kaj se v resnici dogaja pri blagajnah!

11. feb. 2025, ob 19.00
9856
260 SEK

Vsakdo, ki je kdaj stal v vrsti pred blagajno, ve, da je potrpežljivost včasih najbolj dragocena valuta – še posebej v trgovinah, kjer se na kupu znajdejo ljudje vseh starosti in življenjskih zgodb. A medtem ko pogosto poslušamo očitke na račun mladih, ki so “preveč na telefonih” ali “ne spoštujejo starejših”, se zdi, da tudi starejša generacija ni brez greha. Trgovci in trgovke vse pogosteje delijo izkušnje, ki kažejo, da znajo biti tudi upokojenci – še posebej nekateri – pravcati izziv za živce.

“Prosim, ustavite se!” – pa nič.

Ena izmed najbolj ponavljajočih se pritožb trgovcev je prerivanje v vrstah. Ne, ne gre za nevede storjeno napako ali rahlo pomikanje naprej iz nepazljivosti – gre za zavestno izsiljevanje prednosti.

“Ko delaš na blagajni, te hitro začnejo jeziti ljudje, ki nikakor ne razumejo koncepta čakanja v vrsti. Če je prišel nekdo pred teboj, pomeni, da bo na vrsti pred teboj – to ni jedrska fizika. Ampak ne, določeni upokojenci to pravilo enostavno ignorirajo. Postavijo se ob bok osebi pred njimi in s počasnimi gibi – skoraj neopazno – začnejo riniti naprej. Ko jih opozoriš, te samo gledajo, kot da si ti problem,” je zapisala ena izmed trgovk na spletnem forumu.

Podobno izkušnjo je opisal tudi trgovec, ki pravi, da se določenih upokojencev ne da prepričati, da se ustavijo – tudi če jih na to opozorijo glasno, jasno in večkrat.

Odkrili smo skrivnost uspešnih podjetij: Ta poteza bo podvojila produktivnost vseh zaposlenih!
V sodobnem delovnem okolju, kjer večino časa preživimo sede, se vedno več ljudi sooča z zdravstvenimi težavami, kot so bolečine v hrbtu, vratu in zapestjih. Dolgotrajno sedenje zmanjšuje konce

“Enkrat sem delal na blagajni v soboto dopoldne – torej v tistem najbolj “divjem” času, ko vsi nakupujejo, kot da bo svet v ponedeljek izginil. Starejši gospod je preprosto stopil pred vse in začel polagati svoje izdelke na trak, kot da ga nikogar ni tam. Ko sem mu rekel, da naj se postavi v vrsto, se je samo nasmejal in rekel: ‘Saj bom hiter.’ Ko mu je oseba za njim rekla isto, je odgovoril: ‘Kaj pa kompliciraš?’ In to se dogaja vsak dan.”

Zakaj se to dogaja? Brez dlake na jeziku: jeza, osamljenost ali zgolj navada?

Sociologi in psihologi pogosto pravijo, da starost ne pomeni nujno večje modrosti – pomeni pa več življenjskih izkušenj, ki niso nujno pozitivne. Nekateri starejši ljudje se na okolico odzivajo s prijaznostjo in spoštovanjem, drugi pa – zaradi bolezni, osamljenosti ali dolgoletnih frustracij – postanejo nekoliko manj potrpežljivi in bolj brezkompromisni.

“Večina jih ni zlobnih ali hudobnih,” pravi ena izmed komentatork na spletu, ki dela v trgovini. “Ampak pri nekaterih se res vidi, da so utrujeni od življenja. Nekateri se ti opravičijo in priznajo, da so malo sitni. Drugi pa se enostavno obnašajo, kot da so gospodarji sveta – in ko se jim kaj reče, še užaljeni postanejo.”

Nekdo je celo zapisal: “Te babice so najhujše … Videti so tako nedolžno, a iz njih kuka sto hudičev. Mene je ena napadla, ker sem ji prodala protizdrsno preprogo za kad, češ da je nevarna. Ampak da bi mi rekla ‘hvala’ za nasvet? Nikoli.”

Seveda pa niso vsi takšni. Marsikateri upokojenec se obnaša vljudno, zadržano in prijazno – a težava je, da se tisti glasnejši in bolj neomajni pač močneje vtisnejo v spomin zaposlenih in drugih kupcev.

“Zakaj ni zlikano?!” – Ko so pričakovanja previsoka

Če se prerivanje v vrsti še lahko razloži kot preprosto željo po hitrejšem zaključku nakupa, so nekatera pričakovanja upokojencev v trgovinah skoraj nadrealistična.

Trgovci poročajo, da so nekateri upokojenci – zlasti starejše gospe – izjemno zahtevni kupci.

“Neštetokrat so me spraševale, zakaj oblačila v trgovini niso sveže zlikana. In to oblačila na znižanju, kjer kupci v sekundi vse razmečejo!” je zapisala ena od prodajalk.

Kako presenetiti mamo za materinski dan? Ideje, ki navdušijo!
Z darilom, izbranim s srcem, lahko mami pokažemo, koliko nam pomeni, in ji podarimo trenutek topline, hvaležnosti ter ljubezni, ki ga bo nosila v srcu še dolgo. Materinski dan je priložnost, da

Druga trgovka dodaja: “Ena me je celo vprašala, zakaj ji na blagajni zlagam stvari prehitro, medtem ko za njo čaka še osem ljudi!”

Marsikdo se ob tem vpraša: Ali gre za upravičene zahteve ali le za nerealna pričakovanja? V preteklosti, ko so bile prodajalke v trgovinah manj obremenjene in je bilo več osebnega stika, je bil nakup v trgovini morda res bolj “individualna storitev”. Danes, ko se tempo življenja pospešuje in se trgovine trudijo poskrbeti za čim več strank hkrati, pa preprosto ni več prostora za takšno “personalizirano” izkušnjo.

So mladi res tako nevzgojeni? Kdo je v resnici nesramen?

Pogosto slišimo, da mlajša generacija nima spoštovanja do starejših, da so vedno na telefonih, da ne znajo biti vljudni. A zanimivo je, da trgovci, ki imajo največ neposrednega stika z ljudmi, pogosto poročajo drugačno zgodbo.

“Mladi so lahko nesramni, ampak v trgovinah so pogosto celo bolj potrpežljivi kot starejši. Starejši ljudje pričakujejo, da bo vse prilagojeno njim, da se jih bo v trgovinah obravnavalo kot VIP stranke. Mladi so večinoma samo tihi in čakajo.”

Ena od uporabnic foruma je zapisala, da se raje prepusti prerivanju upokojencev, kot da bi se z njimi prepirala: “Če se nekdo starejši rine v vrsto, predvidevam, da obstaja neki razlog, ki ga jaz pri svojih 30 letih ne morem razumeti. Morda je nekomu starejšemu težko stati v vrsti – ne gre za prihranek časa, morda gre za bolezen.”

Seveda to ne pomeni, da bi morali vsi preprosto prenašati nesramnost, a morda je res potrebno več razumevanja – tako z ene kot z druge strani.

Malce več potrpežljivosti – na obeh straneh

Družbene razlike med generacijami so vedno obstajale in vedno bodo. Mladi bodo vedno hitrejši, starejši pa vedno bolj skeptični do sprememb. A če se zavedamo, da imamo vsi svoje meje potrpežljivosti in da v trgovini v resnici vsi želimo samo to – kupiti stvari in iti domov – morda lahko vsakdo prispeva kanček prijaznosti v ta vsakodnevni kaos.

Napisal: E. K.

Vir: Metropolitan, Freepik

9856
260 SEK