Usodni trk na štajerski avtocesti – Ugasnilo je kar pet življenj ukrajinskih državljank
Včerajšnje jutro je Slovenijo zavilo v črno, ko se je na štajerski avtocesti pri počivališču Tepanje zgodila nepojmljiva tragedija. V grozljivi prometni nesreči je ugasnilo pet življenj. Žrtve so bile potnice v kombiju, vse državljanke Ukrajine. Policiji je že uspelo identificirati skoraj vse vpletene v to nesrečo, katere vzrok je, kot kažejo prve ugotovitve, neprilagojena hitrost.
Kaj se je zgodilo na avtocesti?
Po poročanju policije sta bila v usodno trčenje vpletena 41-letni ukrajinski voznik kombija in 42-letni beloruski voznik tovornjaka. Sprva so mediji poročali o ruskem državljanu, vendar so se ti podatki kasneje popravili.
Nesreča se je zgodila, ko je kombi z veliko silo trčil v zadnji del tovornjaka. Ta je, zanimivo, stal na vozišču neposredno pred delovno zaporo pri Tepanju. Udarec je bil tako silovit, da je bil usoden za pet potnic v kombiju, ki so bile, kot že omenjeno, državljanke Ukrajine. Vse so zaradi hudih poškodb umrle na kraju nesreče. Šesta potnica, katere identitete še niso potrdili, je v trčenju utrpela hujše poškodbe in se zdaj bori za življenje. Voznik tovornjaka jo je na srečo odnesel brez poškodb.

Štajerska avtocesta je bila po tragediji ponovno odprta za promet, a preiskava, ki naj bi razjasnila vse podrobnosti, se še nadaljuje.

Varnost na slovenskih cestah pod vprašajem?
Ta tragičen dogodek pri Tepanju znova sproža nujna vprašanja o varnosti na naših cestah. Slovenske ceste so bile namreč v zadnjem času prizorišče številnih pretresljivih prometnih nesreč. V zavodu Varna pot opozarjajo, da se “zmanjševanje najhujših posledic prometnih nesreč oddaljuje od želenih ciljev.” To je zaskrbljujoče, še posebej, ker je Evropski svet za varnost v prometu (ETSC) v svojem letnem poročilu za leto 2024 Slovenijo uvrstil med prometno najvarnejše države v Evropski uniji.
Varna pot opozarja, da je kljub tej dobri statistiki nujno potrebno okrepiti nadzor nad prometom. Predlagajo, da se to stori bodisi z večjo prisotnostjo policistov na terenu bodisi z uvedbo napredne tehnične opreme, kakršno že uspešno uporabljajo v Nemčiji, Italiji, Franciji, na Nizozemskem in v skandinavskih državah. Glavni vzroki za nesreče namreč ostajajo trdno zasidrani: neprilagojena hitrost, agresivna vožnja, vožnja pod vplivom psihoaktivnih snovi, uporaba mobilnih telefonov in izsiljevanje prednosti.
Napisal: K. J.
Vir: svet24.si, Freepik