V ljubljanski dom starejših prihajajo negovalke iz Nepala – način sporazumevanja vas bo šokiral!

19. feb. 2025, ob 13.11
Posodobljeno pred 2 mesecema
1986
130 SEK

V ljubljanskem Domu starejših občanov (DSO) Tabor se soočajo z resno kadrovsko krizo, ki je privedla do neobičajne, a inovativne rešitve: zaposlitev negovalk iz Nepala, pri čemer bo komunikacija s stanovalci potekala s pomočjo umetne inteligence.

Kadrovska stiska v domovih za starejše

Pomanjkanje negovalnega osebja v slovenskih domovih za starejše ni novost. Razlogi za to so večplastni: nizke plače, zahtevni delovni pogoji in zastareli kadrovski normativi. Že pred pandemijo COVID-19 so se domovi soočali s pomanjkanjem osebja, pandemija pa je te težave le še poglobila. Po podatkih iz leta 2021 je bilo v domovih za starejše zaposlenih 11.915 oseb, vendar je zaradi preobremenjenosti in nizkih plač veliko zaposlenih zbolevalo ali celo zapuščalo delovna mesta.

V DSO Tabor se je situacija poslabšala lani, ko se je upokojilo 13 zaposlenih. Negovalke komaj še zmorejo poskrbeti za vse stanovalce, kar je privedlo do zaprtja 40 postelj zaradi pomanjkanja kadra. Direktorica doma, Zlata Marin, je za TV Slovenija izjavila: “Kamor koli se obrnete, nihče se ne odziva.” To je vodstvo doma spodbudilo k iskanju rešitev zunaj meja države.

Nepalske negovalke kot rešitev

Po temeljitem premisleku in iskanju ustreznega kadra je vodstvo DSO Tabor sklenilo sodelovanje z negovalkami iz Nepala. Šest negovalk naj bi začelo z delom do konca marca, pod pogojem, da jim do takrat uredijo nastanitev. Direktorica Marin je pojasnila: “Sem poiskala vezi, da iz tujine pripeljemo kader. Prihaja iz Nepala.” Za njihovo nastanitev so uspeli urediti nekaj sob, podobnih študentskemu domu.

Odkrili smo skrivnost uspešnih podjetij: Ta poteza bo podvojila produktivnost vseh zaposlenih!
V sodobnem delovnem okolju, kjer večino časa preživimo sede, se vedno več ljudi sooča z zdravstvenimi težavami, kot so bolečine v hrbtu, vratu in zapestjih. Dolgotrajno sedenje zmanjšuje konce

Izziv komunikacije: umetna inteligenca v pomoč

Eden največjih izzivov pri zaposlovanju tujega kadra je komunikacija s stanovalci, ki večinoma ne govorijo angleško. Da bi premostili to oviro, bodo v DSO Tabor uporabili umetno inteligenco za prevajanje in olajšanje komunikacije med negovalkami in stanovalci. To je v slovenskih domovih za starejše redka praksa, a bi lahko postala nov standard v prihodnosti.

Birokratske ovire in poziv državi

Urejanje dokumentacije za tuje delavke je dolgotrajen in zapleten proces. Kljub temu v DSO Tabor upajo, da bodo s to potezo uspeli zapolniti kadrovske vrzeli. Direktorica Marin je ob tem pozvala državo, naj pomaga pri zagotavljanju nastanitve za tuje delavce: “Namesto da gradimo deset novih domov, bi mogoče del denarja preusmerili v zagotovitev stanovanj.” Takšen pristop se je v tujini že izkazal za uspešnega.

Širši kontekst: pomanjkanje kadra v celotni državi

Težave s pomanjkanjem kadra niso omejene le na DSO Tabor. Po podatkih iz leta 2024 v slovenskih domovih za starejše primanjkuje delavcev do te mere, da je prostih približno 600 postelj, v Pivki pa je prazen celo celoten dom. Ministrstvo za delo poskuša težavo rešiti z interventnim zakonom o kadrih, vendar se domovi še vedno soočajo z resnimi izzivi pri zaposlovanju ustreznega osebja.

Pripravil: E. K. Vir: DSO Tabor, Freepik

1986
130 SEK