Velik udarec za TV-gledalce! Ukinjajo se številni televizijski programi

14. okt. 2025, ob 13.07
Posodobljeno pred 10 urami
4027
110 SEK

Gre za zgodovinski trenutek za vse ljubitelje glasbe. Legendarni MTV, ki je več kot štiri desetletja oblikoval svetovno popkulturo, se po dolgih letih poslavlja v svoji klasični obliki. Podjetje Paramount Global, ki ima v lasti to znamenito blagovno znamko, je namreč sporočilo, da bo do konca leta 2025 dokončno ugasnilo vseh pet glasbenih kanalov v Evropi, med njimi MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV in MTV Live.

Konec ene dobe

Prvi korak zapiranja se bo zgodil v Združenem kraljestvu in na Irskem, sledile pa bodo še Francija, Nemčija, Avstrija, Poljska, Madžarska, pa tudi Avstralija in Brazilija. Odločitev je del širšega prestrukturiranja po združitvi podjetij Paramount Global in Skydance Media, kar prinaša obsežne ukrepe varčevanja. Toda finančni razlogi niso edini. Zaprtje simbolizira tudi spremenjene navade gledalcev, ki so se v zadnjem desetletju množično preselili na spletne platforme, kot so YouTube, Spotify in TikTok.

Foto: Daljinec Vir: Freepik
Foto: Daljinec Vir: Freepik

Od “Video Killed the Radio Star” do digitalne dobe

Ko je MTV 1. avgusta 1981 prvič zasijal na ameriških zaslonih, je otvoritveni videospot »Video Killed The Radio Star« skupine The Buggles napovedal revolucijo v svetu glasbe. MTV je postal globalni fenomen, ki ni le predvajal videospotov, temveč je ustvarjal trende, ikone in zgodovinske trenutke. Spomnimo se kultnih oddaj, kot so MTV Unplugged, Total Request Live in resničnostni šov The Real World, ki so oblikovali generacije in razkrivali nove glasbene obraze. Prav na MTV-ju so zasijali Madonna, Nirvana, Pearl Jam, pa tudi številni evropski izvajalci, ko je kanal leta 1987 razširil svojo prisotnost na evropski trg.

Ko je televizija izgubila bitko z internetom

Do začetka 2010-ih se je televizijska glasba začela umikati digitalnim platformam. Svet, v katerem so glasbeni videospoti nekoč določali slog, je zamenjal svet algoritmov in družbenih omrežij. Danes trende ustvarjajo vplivneži in viralni posnetki, ne več televizijske oddaje. Po oceni Euronewsa odločitev MTV-ja tako simbolično označuje konec dobe, ko je televizija določala glasbene zvezde.

Mitsubishi Electric, toplotne črpalke v deljeni izvedbi
Ko govorimo o sodobnem, energetsko varčnem ogrevanju, je ena prvih asociacij Mitsubishi Electric. Njihove toplotne črpalke zrak–voda že več kot petnajst let prinašajo toplino slovenskim domovom

Čeprav linearnih glasbenih kanalov kmalu ne bo več, MTV ne izginja popolnoma. Znamka se bo še naprej razvijala v digitalnem prostoru, prek spletnih vsebin, družbenih omrežij in največjih glasbenih dogodkov, kot sta MTV Video Music Awards in Europe Music Awards.

Napisal: K. J.

Vir: Ptuj Info, Freepik

4027
110 SEK