
Žito prejemnik nagrade Superbrands 2025
Žito je spet dokazalo, zakaj velja za eno najbolj prepoznavnih blagovnih znamk v Sloveniji. Leto 2025 so obeležili z novim priznanjem Superbrands, ki potrjuje, da njihovi pekarski izdelki uživajo zaupanje potrošnikov in da kakovost, tradicija ter inovativnost niso le besede na papirju. Od klasike, kot je kruh, do bolj posebnih izdelkov, Žito že vrsto let oblikuje slovenski trg in se postavlja kot zgled v pekarski industriji.
Ob tem ostajajo zvesti tudi družbeno odgovornim projektom – od sodelovanja z organizacijami, kot sta Europa Donna in ZPMS, do podpore lokalnim skupnostim – kar dodatno utrjuje njihov položaj kot znamke, ki ne skrbi le za police v trgovinah, temveč tudi za ljudi.
Prejem Superbrands naziva
Žito je se ponovno okronalo z nazivom Superbrands Slovenija 2025.
Kar, roko na srce, ni ravno presenečenje, ker že leta in leta slovijo kot eno najbolj zaupanja vrednih znamk pri nas. Superbrands je mednarodno priznanje za najboljšo kvaliteto in zanesljivost. Žito ga je spet dobilo.
Če kdo še ne ve, Žito ni samo tista klasika z navadnim kruhom.
Ponuja raznovrstne pekovske dobrote. Od toasta, moke, do sladkih zadev kot so potica, keksi in kremšnite.
Sanela Dmitrović, vodja marketinga, je ob prejemu naziva rekla:
“Tole je velika čast in še večja odgovornost. Naše vrednote kot tradicija, kvaliteta, inovativnost. Vse to je tisto, kar kupci štejejo in se vračajo nazaj.

Tale nagrada je pa še dodatna motivacija, da gremo naprej in pripravljamo produkte. Ne le da sledijo trendom. Inovativnost je tudi na prvem mestu. Letos so, recimo, lansirali proteinski kruh.
Veliko vlagamo tudi v družbeno odgovornost. Imajo neke dolgotrajne projekte, s katerimi pomagajo na trgu.

Prenova trgovin
Kot pravi Sanela Dmitrović:Prenova trgovin je bila zadnji dve leti tudi prioriteta. Po celi Sloveniji so prenovili že 13 svojih prodajaln. Nov izgled in svežina, a še vedno tisti domači občutek in prijazna postrežba.
Prenova nas je postavila letvico višje za celo pekarsko branžo pri nas. Dve vrsti trgovin
- Mini bistroji – za umirjen postanek
- “to-go”, za hitre malice in sveže pekovske izdelke za na pot.
.
View this post on Instagram
Obnova maloprodajnih trgovin
Zadnji dve leti v Žitu tudi pospešeno prenavljajo in posodabljajo svoje poslovalnice po Sloveniji.
- Doslej je sveže zadišalo že v 13ih prenovljenih Žitovih prodajalnah.
- Zasijale so v povsem novi podobi, odražajo svežino in sodoben videz, a ohranjajo tisto, kar je najpomembnejše – toplino in kakovost ter osebno postrežbo.
S celovito prenovo postavljajo nove standarde v slovenski pekarski industriji in postajajo prva izbira za slovenske potrošnike.
- Nova strategija utrjuje položaj podjetja kot vodilnega proizvajalca pekovskih izdelkov, hkrati pa krepi blagovno znamko Žito.
Žito tako uvaja dva različna koncepta prenovljenih prodajaln.
Kot že omenjeno:
- Ene so pekarne z bistrojsko izkušnjo in s prostori, kjer lahko obiskovalci posedijo, uživajo v sveže pripravljenih izdelkih in ob tem spijejo kavo.
- Druge pa so “to-go” pekarne, torej manjše enote, prilagojene hitremu tempu vsakdanjika, z osredotočenostjo na priročne malice in sveže pekarske izdelke.
Dobrodelnost in družbeno odgovorni projekti
Dobrodelni projekti, v katere se vključuje blagovna znamka Žito, so na mnogih področjih že tradicionalna stalnica na področju zdravja in socialno šibkejših, predvsem otrok.
Oktober – V roza oktobru, mesecu osveščanja o raku dojk, sta Žito in Lidl Slovenija že šesto leto zapored družno zavihala rokave za dober namen.
- V vseh Lidlovih in Žitovih trgovinah bo v oktobru mogoče kupiti poseben kruh roza oktober s chia semeni, ki so ga zasnovali v Žitu v sodelovanju z Lidlom Slovenija. Od vsakega v oktobru prodanega hlebčka bosta podjetji skupaj donirali Združenju Europa Donna Slovenija za nakup modelov dojk za učenje samopregledovanja.
November – Žito v okviru svoje zaveze družbeni odgovornosti v mesecu novembru izvaja donacijski projekt, s katerim bo del izkupička od prodaje svojih vodilnih kruhov – Jelena, Hribovca in Ajdovega kruha z orehi – namenilo Zvezi prijateljev mladine Slovenije (ZPMS).
- Z donacijo Žito podpira prizadevanja ZPMS za ustvarjanje življenjskih priložnosti za otroke in mladostnike, da bi ti lažje razvijali svojo samostojnost, pogumno stopali po svoji poti ter prispevali k oblikovanju boljše in vključujoče družbe.

Vlaganja v posodobitve
Žito ostaja eno ključnih podjetij znotraj Skupine Podravka. Z nenehnimi vlaganji krepi svoj položaj na trgu. Glavni del vlaganj je namenjen predvsem povečanju učinkovitosti proizvodnje in prilagajanja ponudb vedno novim potrebam kupcev.
Žito ima danes kar tri sodobno opremljene pekovske centre.
- Najdemo jih na Viču v Ljubljani, v Mariboru in na Vrhniki. Centri oskrbujejo kar 1.800 mest po celi Sloveniji z različnimi produkti.
Blagovna znamka močno utrjuje svoj položaj in postaja eno najbolj pomembnih pekovskih podjetij v Sloveniji. Spogleduje se tudi s tujimi trgi.

Kaj pomeni znamka Superbrands?
Je neodvisna mednarodna organizacija, ki povezuje in promovira najboljše blagovne znamke širom sveta.
Tako se Žito postavlja ob bok svetovno priznanim pekovskim blagovnim znamkam. Lahko smo ponosni.
- Blagovna znamka je uspela. Tradicija in zavezanost kupcu je dalo rezultat: Žito danes uživa zaupanje potrošnikov.
- Ponuja kakovostne kepovvske izdelke prilagojene željam in potrebamo kupcev. Sledi trendom in svoj pogled usmerja k inovacijam.
- In kot je videti, podpira tudi družbeno odgovorne projekte (Europa Donna in Zveza prijateljev mladine)
Žito pravi: Kupec je vedno na prvem mestu.
Pripravila AK
Viri:
svet24.si
zito.si
siol.net
youtube.com
Instagram.com
FB