Znižanje plač in odpuščanja: Kako Volkswagen rešuje milijardno izgubo?

09. jan. 2025, ob 13.00
272
160 SEK

Ko je Volkswagen oznanil, da namerava z obsežnimi ukrepi prihraniti 1,5 milijarde evrov na leto, je odmevalo po vsej Nemčiji – in daleč onkraj njenih meja. V državi, kjer je avtomobilska industrija srce gospodarstva, ni takšna novica nikoli samo številka na papirju, ampak udarec, ki ga začutijo zaposleni, njihovi družinski člani in lokalne skupnosti.

Znižanje plač – simbolični rez ali ključni prihranek?

V središču ukrepov je odločitev o znižanju plač. Vodstvo koncerna bo lastne prejemke znižalo za več kot 300 milijonov evrov do leta 2030. Na prvi pogled gre za potezo, ki naj bi simbolično pokazala, da si “pasove zategujejo vsi”, vendar se tu skriva pomemben detajl – plače članov uprave bodo odstotkovno nižje od povprečja zaposlenih na nižjih položajih.

Za povprečnega delavca v tovarni to pomeni neposreden finančni udarec, ki se ga bo čutilo vsak mesec. Sindikat IG Metall je opozoril, da bodo nižje plače, ob ukinitvi nekaterih dodatkov in zamrznitvi napredovanj, prinesle padec življenjskega standarda delavcev, zlasti tistih, ki že zdaj živijo v manjših mestih, kjer je Volkswagen eden redkih večjih delodajalcev.

35.000 zaposlenih manj – kdo bo ostal brez službe?

Del strategije prestrukturiranja vključuje tudi načrtovano zmanjšanje števila zaposlenih. 35.000 delovnih mest bo odpravljenih do leta 2030, kar pomeni, da bo vsak četrti delavec v Nemčiji izgubil službo. Volkswagen trenutno zaposluje približno 130.000 ljudi na nemških tleh, zato je jasno, da bo reorganizacija pustila posledice. Čeprav je vodstvo obljubilo, da bo zmanjševanje števila zaposlenih postopno in da ne bo zapiralo tovarn, so se pojavile govorice o premeščanju proizvodnje v tujino – predvsem v Mehiko in druge cenejše države.

Spoznaj svoj poklic – obišči Šolski center Novo mesto
Šolski center Novo mesto, največji srednješolski center v Sloveniji, vabi vse devetošolce, daobiščejo in spoznajo šole ter izberejo poklic, ki bo osmislil njihovo življenje. Na štirihsrednjih

Stavke in večtedenska pogajanja – kdo je resnično zmagal?

V decembru so se končala večtedenska pogajanja med upravo in sindikati. Delavci so si izborili ključne točke, kot je ohranitev nekaterih obratov, kar je preprečilo zapiranje tovarn, a občutek, da so morali sprejeti grenko kompromisno rešitev, ostaja. Daniela Cavallo, vodja sveta delavcev, je v enem od intervjujev dejala: “Naša naloga je bila preprečiti najslabše. A vprašanje je, kako dolgo bomo lahko to vzdrževali.”

Volkswagen pod pritiskom trga – zakaj zdaj?

Zakaj tako obsežni rezi prav zdaj? Industrijski analitiki pravijo, da gre za posledico pritiska konkurenčnih proizvajalcev električnih vozil, zlasti kitajskih znamk, ki na evropski trg prihajajo z agresivnimi cenami. Volkswagen se mora prilagoditi novim razmeram in zmanjšati stroške, da bo lahko vlagal v razvoj novih modelov in tehnologij. A prav ta boj za prihodnost postavlja vprašanje – ali se lahko prihodnost zgradi na temelju množičnih odpuščanj in zniževanja plač?

Posledice za lokalna okolja – boj za preživetje

V mestih, kot so Wolfsburg, Braunschweig in Osnabrück, kjer Volkswagen ni le delodajalec, ampak simbol gospodarske stabilnosti, že čutijo napetost. Manjše število zaposlenih pomeni manj denarja v lokalnem gospodarstvu – manjši prihodki v trgovinah, zmanjšanje povpraševanja po storitvah in večja odvisnost družin od socialnih podpor. Mnogi zaposleni se bojijo, da bo ta prestrukturacija pustila trajne brazgotine.

Kaj prinaša prihodnost?

Medtem ko se strategija vodstva osredotoča na dolgoročno konkurenčnost, ostaja odprto vprašanje, ali bodo ukrepi res prinesli želeni rezultat. Sindikati opozarjajo, da lahko zmanjšanje motivacije zaposlenih in negotovost glede prihodnosti povzročita padec produktivnosti, kar bi Volkswagnu dolgoročno bolj škodilo kot koristilo.

Napisal: E. K.

Vir: Volkswagen, Pixabay

272
160 SEK