V Občini Mirna Peč v postopkih za preoblikovanje prometa?

03. feb. 2025, ob 09.00
Posodobljeno pred 4 dnevi
128
160 SEK

Celostno prometno načrtovanje (CPN) na lokalni in državni ravni v Sloveniji hitro pridobiva na veljavi. Po vstopu v EU se je pričelo uveljavljanje tega pristopa tudi v Sloveniji, v zadnjem desetletju pa je doživel hiter napredek. Vedno več občin se odziva na spodbude EU in Ministrstva za infrastrukturo (MzI) ter pripravlja in izvaja Celostne prometne strategije (CPS, ang. Sustainable Urban Mobility Plan – SUMP), ki so osrednje orodje CPN. Temu se je pridružila tudi občina Mirna Peč.

Strateško, ne stihijsko ukrepanje

Občinska celostna prometna strategija (OCPS), ki je v občini Mirna Peč v pripravi, je strateški dokument za načrtovanje prometa s poudarkom na ukrepih za spodbujanje trajnostne mobilnosti. Namen OCPS je sprememba potovalnih navad v občinah in izboljšanje pogojev za hojo, kolesarjenje, javni prevoz ter alternativnih oblik mobilnosti zaradi zmanjšanja obsega osebnega motornega prometa.  Gre za strateški dokument, s katerim občina oriše svojo vizijo in cilje na področju prometa ter učinkovito zaporedje ukrepov, ki ji med uresničevanjem pomagajo doseči celostne spremembe in posledično višjo kakovost bivanja. Izvajanje strategij je nekaterim občinam že prineslo pomembne rezultate pri reševanju težav s prometom, kar je dobra spodbuda za druge občine.

„Strategija se pripravlja tudi z nivoja države, ki to podpira tudi finančno. Cilj je, da na podlagi strategije zagotovimo varen in smel razvoj prometnega gibanja kot tudi poti pešcev, kolesarjev in ostalih deležnikov v prometu. V preteklosti smo pri projektih določene smernice že upoštevali. Z oblikovanjem strategije bomo tudi lahko določili prioritete, virov za udejanitev vsega hkrati je premalo. Ta dokument je tisti, ki nam bo kazal smer in pot tudi pri oblikovanju proračunov. Pomembno pa je, da nam strategija pomaga določiti cilje, da ne bomo le stihijsko ukrepali. Taki dokumenti so pomembni in koristni – to se je izkazalo tudi v primeru strategije, ki smo jo naredili na področju gasilstva,“ je o pomenu strategije povedal Andrej Kastelic, župan Občine Mirna Peč. Tu lahko poslušate njegovo izjavo:

Kiretaža: krvaveče dlesni niso normalne
Kiretaža v zobozdravstvu: Kaj se skriva za tem postopkom in zakaj je (morda) bolj pomembna, kot ste mislili? Ko slišite besedo kiretaža, si verjetno najprej predstavljate nekaj, kar ima opravka

Občina Mirna Peč vzpostavlja varen, trajnosten in dostopen prometni sistem, ki izboljšuje kakovost življenja, spodbuja zdrav življenjski slog, krepi gospodarsko rast ter zagotavlja vključenost vseh prebivalcev, s čimer povezuje urbane in podeželske skupnosti ter povečuje varnost vseh udeležencev v prometu, se glasi vizija celostnega prometnega načrtovanja v naši občini, kjer bodo sledili zastavljenim ciljem, predvsem pa bo strategija v pomoč pri doseganju zastavljenih ciljev:

1. Izboljšana kakovost življenja v privlačni in povezani skupnosti.
2. Znižanje lokalne emisije onesnaževal in toplogrednih plinov iz prometa. 3. Bolj zdravi in bolj aktivni prebivalci.
4. Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost.
5. Okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo.
6. Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa.
7. Izboljšana dostopnost osnovnih storitev in aktivnosti.
8. Varna in učinkovita souporaba javnih prometnih površin namenjenih vsem udeležencem v prometu.
9. Sobivanje kmetijskega podeželja z urbanim okoljem in gospodarstvom.

Sodelovanje z občani

Pri oblikovanju strategije ima velik pomen in veljavo tudi izkušnje, izzivi in pričakovanja občank in občanov, ki jih želijo vzpodbuditi k razpravi. Razprava je osredotočena na ključne probleme, s katerimi se sooča prometna infrastruktura v Občini Mirna Peč, vključno z umeščanjem kolesarskih in peš poti, varnostjo cest, obremenjenostjo prometa ter dostopnostjo javnega prevoza. V ta namen je tudi anonimna anketa, ki so jo pripravili za občanke in občane.

Vir: Občina Mirna Peč

128
160 SEK